Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Case Newpharma
Bij Newpharma worstelde men met complexe logistieke uitdagingen na een explosie van hun e-commerce activiteiten. MDR Consulting analyseerde de processen en formuleerde voorstellen tot verbetering.
Case Gavra
Gezien het huidige ERP en WMS/MES software pakket op korte termijn niet meer ondersteund ging worden moest Gavra op korte termijn een nieuw ERP pakket met bijhorende WMS/MES selecteren dat voldeed aan de huidige en toekomstige behoeften van hun business model waarin logistiek een cruciale rol speelt.
Case Lutosa
Twee nieuwe productielijnen voor diepgevroren specialiteiten dienden tegelijkertijd geïntegreerd te worden. Bovendien werd er bijkomend overgaan tot de investering in een nieuwe friet productielijn van 25T/uur om aan de groeiende vraag te kunnen voldoen. Het gebrek aan stockage capaciteit op de site in Leuze voor zowel verpakkingsmateriaal, ingrediënten als afgewerkt product noopten ons tot een creatieve oplossing en uitbreiding van onze opslag, aan- en afvoer capaciteit. Tegelijkertijd dienden we ons ook voor te bereiden op de nakende BREXIT.
Wyckaert digitaliseert magazijnbeheer
Wyckaert is een Gents bouwbedrijf dat al meer dan 125 jaar projecten realiseert voor de industrie, de utiliteitsbouw en de residentiële markt. Het bedrijf geniet een gedegen reputatie als vaste waarde en betrouwbare referentie met veel aandacht voor duurzaam ondernemen.
Wyckaert streeft langetermijnrelaties na met medewerkers, klanten en partners. Elk bouwproject is een partnership. Door continuïteit in de samenwerking met onderaannemers, leveranciers en dienstverleners verzekeren ze de opdrachtgever van kwaliteit en willen ze ervoor zorgen dat elk project een referentieproject wordt.
AZ Oostende kiest voor Track and Trace van PHI DATA
Ziekenhuizen werken met belastinggeld, dus proberen ze zo zorgzaam mogelijk om te gaan met de beschikbare budgetten. Om het medisch materiaal zo efficiënt mogelijk in te zetten en om investeringen te vermijden, startte het Oostendse ziekenhuis AZ Oostende een track-and-trace project in samenwerking met Blyott en PHI DATA.
AZ Oostende is een toekomstgericht algemeen ziekenhuis dat streeft naar kwaliteitsvolle gezondheidszorg voor de bevolking van Oostende en de regio. Eind 2023 fusioneerde AZ Damiaan met het tweede Oostendse ziekenhuis Henri Serruys tot AZ Oostende.
Group Renmans digitaliseert dankzij Simac PHI DATA
Veranderende wetgeving en de wens om bestaande processen te vereenvoudigen, zet de groep Renmans ertoe aan om de slagerijen van twee nieuwe applicaties te voorzien, voor inventarisering en voor de traceability van de producten. Voor beide apps deed men een beroep op Simac PHI DATA, dat ook de Zebra handhelds leverde voor makkelijk gebruik door de werknemers.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
SAS bundelt Belgische en Nederlandse sales teams
Vanaf 1 januari 2019 worden de sales-afdelingen van SAS in België, Nederland en Luxemburg ondergebracht in één organisatiestructuur. Jeroen van Godtsenhoven, country manager voor SAS België en Luxemburg, zal die Benelux salesdivisie gaan leiden.
VIL reikt Lean and Green prijzen uit
VIL heeft drie Lean and Green Stars en een Lean and Green award uitgereikt. De award wordt toegekend aan bedrijven of organisaties die van plan zijn hun CO₂-uitstoot met 20% te reduceren. Wie daar ook effectief in slaagt, wint de Lean and Green Star.
Snellere doorlooptijden voor import van containers in Antwerpse haven
NxtPort, een dataplatform voor en door de logistieke sector, lanceert twee nieuwe diensten die de doorlooptijden van containers aanzienlijk moeten verkorten. Dankzij een gedigitaliseerde data-uitwisseling worden de administratieve processen voor het importeren en doorvoeren van containers versneld, wat moet leiden tot kortere wachttijden, minder files en minder capaciteitsverlies in en rond de haven van Antwerpen.
Ordina helpt nu ook Nederlandse Douane te automatiseren
De Belgische Douane doet al langer een beroep op Ordina voor de erg complexe planning van douanecontroles. De komende jaren zal Ordina nu ook de Nederlandse Douane (onderdeel van de Belastingdienst) bijstaan om het douanetoezicht te optimaliseren en ervoor te zorgen dat het controleproces efficiënt verloopt en het bedrijfsleven geen onnodige vertragingen oploopt.
Transportbedrijven hebben nood aan datastrategie
Voor veel bedrijven in transport en logistiek is IT tot nu toe vooral een valkuil, die de toch al kleine marges nog kleiner maakt. Maar door een slim gebruik van data kunnen bedrijven ook geld verdienen. Dat blijkt uit een rapport van Panteia, in opdracht van Transport en Logistiek Nederland, TVM verzekeringen en ING.
Meer aanwervingen in Transport en Logistiek in 2019
Uit de recentste ManpowerGroup Barometer blijkt dat de werkgevers in alle tien de bevraagde sectoren van plan zijn in de eerste drie maanden van 2019 nieuwe jobs te creëren. Ook de aanwervingsactiviteit in de sector Transport en Logistiek zou in het eerste kwartaal van 2019 versnellen.
Interroll introduceert nieuw DC platform
Met zijn nieuwe DC (direct current) platform wil de material handling aanbieder onder meer inspelen op de nieuwe eisen die de opmars van Industrie 4.0 met zich meebrengt. De sleutelcomponent van het nieuwe platform is de RollerDrive EC500.
Prologis bouwt dc van 11.000m² op Schiphol
Dienstverlener in logistiek vastgoed Prologis heeft de eerste paal in de grond geslagen voor een nieuw distributiecentrum (DC2B) op Prologis Fokker Logistics Park in Oude Meer (NL). Prologis Fokker Logistics Park is met een oppervlakte van circa 170.000m² aan distributieruimte het grootste luchthavengerelateerde logistieke park in Europa in particulier eigendom.
Whitepaper: 10 HighLights SMART LOGISTICS event
‘The Future of Logistics Starts Today’; het thema van het eerste SMART LOGISTICS event. Met 100 Logistiek, ICT en Supply Chain Managers is een blik op de logistieke toekomst geworpen. Wat staat ons in 2025 te wachten en hoe kunnen we daar vanaf vandaag op inspelen.
NaviTrans voortaan beschikbaar op MS Dynamics 365 Business Central
Begin oktober 2018 lanceerde Microsoft Dynamics 365 Business Central, de opvolger van Dynamics NAV en Navision. Business Central richt zich tot bedrijven die op zoek zijn naar een alles-in-één ERP-oplossing die eenvoudig aan te passen is. Twee maanden na die Microsoft-release, wordt nu ook NaviTrans – een out-of-the box softwareoplossing voor de logistieke sector – op dat nieuwe platform uitgebracht.