Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
Crown SP 1500 Serie
Crown lanceert de recentelijk ontwikkelde SP 1500 Serie van hoogheffende orderverzameltrucks over heel Europa. Baanbrekende kenmerken zijn onder meer een geoptimaliseerd ergonomisch bestuurderscompartiment met ongeëvenaard zicht rondom en een breed aanbod van instelbare bedieningselementen, speciaal ontworpen om orderpicking gemakkelijker en veiliger te maken. Deze kenmerken gaan gepaard met een indrukwekkende heftruckprestatie. Met rijsnelheden tot wel 12 km/u, een reikhoogte tot 11,2 meter en een capaciteit van maximaal 1,25 ton, is het ontwerp van deze robuuste en intelligent verbonden trucks optimaal geschikt voor een groot aantal orderpicking-toepassingen, waarbij de uitdagende en voortdurend veranderende eisen van e-commerce, groothandels en retailers naar tevredenheid worden vervuld, terwijl tegelijkertijd aan elke traditionele orderpicking-behoefte wordt voldaan.
Crown ESR 1200 Serie
Crown heeft onlangs zijn nieuwe ESR 1200-serie reachtrucks geïntroduceerd. De opvolger van de bekroonde ESR 1000-serie beschikt over een nieuw mastontwerp dat tot de meest stabiele in de industrie gerekend mag worden. Dankzij de robuuste constructie en een indrukwekkende 1200 kg restcapaciteit op een hefhoogte van 12 meter, stelt de nieuwe mast bestuurders in staat om zware lasten snel en veilig te hanteren en dat tot op de hoogste hefhoogtes.
Case Carlsberg
Carlsberg wanted to install a robotic order-picking system in the company’s Sinebrychoff facility in Finland. Consafe Logistics and Cimcorp offered a complete automation package with seamless integration to take the guesswork out of changing from manual to automated warehouse processes.
Case NetOnNet
Every business, and every warehouse, has its unique possibilities and limitations – yours too. We help you find a solution that will not only do the job but develop your business and keep you one step ahead of the competition.
Case CB - webinar
Did you know that the e-commerce, food and beverage and logistics industries are most willing to invest in more automation? Between 2021 until 2026, The Global Warehouse Automation Market is expected to have a growth rate of approximately 12.5%! So, we increase our investments in warehouse automation, but how to be successful when it comes to your automation project?
Deniway - waste conveyor
Zalando, Europe’s leading online store for fashion and lifestyle products, operates two Deniway conveyors for disposing of used cardboard boxes at its logistics centre in Brieselang near Berlin. The conveyors have an overall length of 410 metres. Each one gets by with a 1.6-kW motor and serves three or four processing lines respectively. Here, returned parcels are opened, products are re-warehoused and used cardboard boxes are thrown onto the conveyor.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Chep ambieert regeneratieve supply chain tegen 2025
Brambles, wereldwijd aanbieder van duurzame supply chain-oplossingen en in de Benelux actief onder het merk Chep, lanceert zijn nieuw vijfjarenplan rond duurzaamheid. Daarmee gaat Chep een stap verder in zijn streven naar de circulaire economie.
Acht mythes over warehouse automatisering
In vrijwel alle sectoren maakt robottechnologie steeds meer haar opgang en wordt ze steeds vaker toegepast om ondernemingen te helpen groeien. Een toenemend aantal bedrijven overweegt tegenwoordig hun warehouse te automatiseren om in hun respectieve markt concurrentieel te blijven en hun concurrentiepositie te versterken.
Markt voor logistiek vastgoed houdt stand in Vlaanderen
JLL focust op de industriële vastgoedmarkt in Vlaanderen en maakt de balans op na drie trimesters in 2020. In dit bijzondere jaar heeft de transactionele markt zelfs tijdens de lockdown niet stilgelegen, zo blijkt. Het wijzigende consumentengedrag en de vrees voor een wijdverspreide heropflakkering van het coronavirus hebben de marktvraag in de eerste jaarhelft sterk beïnvloed.
Spoorverbinding Luik - China heeft ondertussen dagelijkse frequentie
Begin juli 2020 arriveerde in het trimodale havengebied Renory (ten zuiden van Luik) de eerste trein met medische apparatuur rechtstreeks vanuit Chengdu, de hoofdstad van de Chinese provincie Sichuan. De aanvankelijke frequentie van de spoorverbinding – één keer per maand – werd algauw opgevoerd en ondertussen sporen er dagelijks treinen met goederen vanuit China rechtstreeks naar Renory.
Op naar een weerbare post Covid-19 supply chain
Artikel - Veel bedrijven zijn nog aan het bekomen van de schok die de coronacrisis in hun ketens heeft veroorzaakt. Toch is het raadzaam om – met de geleerde lessen in het achterhoofd – al na te denken over hoe we onze supply chain beter kunnen wapenen tegen dit of ander onheil dat vroeg of laat op ons afkomt.
Speelgoedproducent Haba automatiseert distributiecentrum met Dematic
De Duitse speelgoedproducent HABA Family of Companies verdeelt vanuit zijn distributiecentrum in Bad Rodach producten van Haba, Qiéro!, Fitz en Jako-O. Voor de automatisering van zijn retour- en verzendingslogistiek heeft HABA Family of Companies een beroep gedaan op Dematic.
Webinar Optimact
(Advertorial) Link naar een introductie Optimact met demo Optimact. Ga naar https://www.youtube.com/watch?v=Em-geZw-YP4
Still gaat voluit voor elektrisch met nieuwe RX 60 voor 3,5 tot 5 ton
‘Alles, behalve uitlaatgassen’. Met die slagzin heeft Still zijn nieuwe RX 60-familie aangekondigd. Een jaar na de lancering van de nieuwe RX 60-reeks in de gewichtsklasse van 2,5 tot 3,5 ton, pakt de Duitse heftruckfabrikant uit met een volledig nieuwe familie van 3,5 tot 5 ton.
Engels ontwikkelt verrijdbare bakken voor onderste schap in magazijnen
In heel wat magazijnen waar het orderpicken handmatig verloopt, zorgen de onderste schappen voor (ergonomische) problemen. De producten zijn nauwelijks zichtbaar en de orderpickers moet vaak op hun knieën om iets uit het schap te pakken. Het onderste schap wordt daardoor amper benut.
CITRUS-proefproject schetst slimme mobiliteit van de toekomst
Big data, digitalisering en technologie kunnen helpen om het vrachtvervoer te optimaliseren en de veiligheid, doorstroming en emissies te verbeteren. Dat is de conclusie van CITRUS (Cooperative Intelligent Transport Systems for Trucks), het eerste Vlaamse proefproject waarbij werd getest hoe voertuigen en verkeerslichten in twee richtingen met elkaar kunnen communiceren.