Recente artikelen

Gemotoriseerde flexibele rollenbaan UVOTec bespaart Franse kmo 4 manuren per dag
Het bedrijf La Brosse & Dupont keek uit naar oplossingen om de operationele efficiëntie in zijn logistieke magazijn te optimaliseren. UVOTec installeerde er een gemotoriseerde flexibele rollenbaan. Het resultaat? Het vermijden van vier uur aan onnodige verplaatsingen. Die kan de kmo nu inzetten voor taken met échte meerwaarde. Dag na dag.

Case Marel
Marel heeft in Boxmeer een gloednieuw warehouse gerealiseerd. Het nieuwe onderkomen, pal naast de productielocatie, past perfect binnen de groeistrategie van de producent en maakt verdere professionalisering van de logistieke processen mogelijk. Marel schakelde de expertise van Groenewout in voor het ontwerp, inrichting en realisatie van het nieuwe magazijn.

Case Fahrenheit
Fahrenheit Logistics Netherlands, onderdeel van Famalco, nam eind 2023 een nieuw en modern geconditioneerd warehouse en distributiecentrum in gebruik; het Famalco Huis in Breda. Voor Famalco is dit het eerste warehouse dat buiten Malta werd gerealiseerd. Daarom schakelde Famalco Groenewout in om het project van begin tot eind te begeleiden. “Zonder hun expertise en ervaring was het ons absoluut niet gelukt om dit nieuwe pand te realiseren”, stelt Project Manager Mathieu Cilia.

Case My Jewellery
In 2023 opende My Jewellery een nieuw, 10.000 m² groot distributiecentrum in Den Bosch. Voor de bouwbegeleiding, het ontwerp, de inrichting en de realisatie schakelde het bedrijf logistiek adviesbureau Groenewout in.

Case Broekman Logistics
De divisie contract logistics van Broekman Logistics is gespecialiseerd in de opslag en distributie van onder andere machinery. Op de locatie in Born, Nederland, is hiervoor sinds kort een nieuwe spare parts operatie voor Liebherr operationeel. Om de onderdelenlogistiek zo efficiënt mogelijk te laten verlopen, schakelde Broekman de ervaring en expertise in van Groenewout.

Case Van Marcke
Sinds zijn oprichting in 1929 is Van Marcke, groothandel in sanitair en verwarming, uitgegroeid tot een leider in zijn sector. Met die groei ging een gestage stijging van de voorraad gepaard. Om de voorraad zowel in het distributiecentrum als in de winkelpunten onder controle te houden, doet Van Marcke een beroep op de voorraadmanagementsoftware Slim4 van Slimstock. Hoe de software zich intussen in het voorraadmanagement heeft verweven, vernamen we van Torrino Debal, head of stock management bij Van Marcke, tijdens de recentste editie van Supply Chain Innovations.
Recente video's
Recente nieuwsberichten

Peripass kondigt technologische samenwerking met Nedap Security aan
Peripass biedt verschillende yard management oplossingen voor logistiek, retail en productie. Daarmee wordt de kloof tussen magazijn en transportactiviteiten overbrugd. De integratie van Peripass en Nedap Security moet zorgen voor realtime visibiliteit, een vlottere communicatie met vrachtwagenchauffeurs en een grotere veiligheid op logistieke sites.

Kardex Mlog breidt volautomatisch hoogbouwmagazijn van Würth uit
In vijf maanden tijd heeft Kardex Mlog het volautomatische hoogbouwmagazijn in het Duitse distributiecentrum Noord van Adolf Würth uitgebreid van drie naar zeven gangen. Het project, met een investeringsvolume van 7,1 miljoen euro, heeft ca.

Burger Logistic Services tekent langdurige huurovereenkomst met Prologis
Expediteur Burger Logistic Services, onderdeel van Royal Burger Group, heeft besloten om Prologis Park Eemhaven DC3 in Rotterdam te huren. De faciliteit is strategisch gelegen, aan Distripark Waalhaven/Eemhaven in de Rotterdamse haven. Met een directe aansluiting op Europa's grootste containerterminal en toegang tot de rest van Europa via wegen, spoor- en binnenvaartverbindingen, kan Burger Logistic Services haar dienstverlening zo verder optimaliseren.

Garvis lanceert Demand Sensing voor life science supply chains
Life science organisaties hebben te kampen met een zeer gefragmenteerde vraag in een extreem volatiele omgeving, waar de regelgeving continu wijzigt. In zulke omgevingen is het belangrijk om in een vroeg stadium inzicht te krijgen in de veranderde vraag, de issues te identificeren en op een gepaste manier te reageren, rekening houdend met de mogelijkheden en beperkingen.

Scotch & Soda realiseert wereldwijde omnichanneltransformatie met Manhattan Associates
Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda heeft besloten om Manhattan Active Allocation en Manhattan Active Warehouse Management te implementeren. Die keuze maakt deel uit van de strategie om de omnichanneltransformatie, zowel in de winkel als online, wereldwijd te bevorderen.

Pizza Hut maakt orderpicking 30% efficiënter met ZetesMedea Voice
ZetesMedea Voice orderpicking werd geïmplementeerd in het Israëlische distributiecentrum van Pizza Hut. Vroeger gebeurde de orderpicking van droge en ingevroren producten van de bekende restaurantketen er via een handmatig papieren proces.

SC Innovations nu donderdag 31 maart!
Het lijkt ons weinig waarschijnlijk, maar mocht het u toch ontgaan zijn, aanstaande donderdag 31 maart vindt in Antwerp Expo de jaarlijkse editie van Supply Chain Innovations plaats. Samen met honderden andere professionals kunt u er zich onderdompelen in de wereld van de supply chain.

TheValueChain neemt Canguru over
Sinds 24 maart 2022 maakt IT-consultancybureau Canguru deel uit van TheValueChain. Daarmee bundelen beide SAP-implementatiepartners hun krachten. TheValueChain, onderdeel van de Gumption-groep, telt meer dan 260 consultants. Met de overname van Canguru haalde de SAP Gold partner 85 extra collega’s in huis.

Unilin boost klantenservice met Shippeo
Unilin Group ontwikkelt, produceert en vermarkt laminaatvloeren, samengesteld parket, luxe vinyltegels, panelen op houtbasis, sierpanelen, industriële vloeren, wand- en daksystemen en isolatieplaten. Het Belgische bedrijf is de eigenaar van 15 merken, waarvan Quickstep wellicht het bekendste is bij het grote publiek.

SSI Schäfer vangt transformatie in meubelsector op met Flat Pack Picking oplossing
De coronapandemie heeft de e-commerce voor de meubelsector in korte tijd veranderd. Consumenten hebben ingezien dat ze zelfs vrij grote meubelstukken gemakkelijk online kunnen bestellen. Traditionele leveranciers moeten op die ontwikkeling inspelen en geschikte multichannel pickingstrategieën implementeren die ook kunnen voldoen aan de vraag naar ‘on-time delivery’ gekoppeld aan e-commerce behoeftes als ‘same-day/next-day delivery’.