Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Transformeren van de logistieke structuur
Verbetering van de prestaties en lay-out van het magazijn: Een getuigenis van een toonaangevende distributeur van medische apparaten
Verbetering operationele efficiëntie
In de dynamische wereld van de autoassemblage wilde onze klant, een toonaangevende autofabrikant zijn activiteiten revolutioneren. Het doel was om de lot-Sizes van de leveranciers strategisch af te stemmen op de just-in-time (JIT) eisen van de werkvloer. Met meer dan 100 leveranciers en maar liefst 1500 SKU's die herzien moesten worden, was de uitdaging aanzienlijk.
Case TCK Sports Group
TCK Sports Group, een van de grootste importeurs in de sport- en outdoorbranche in de Benelux is onlangs verhuisd van Heerlen naar Kerkrade, waar het distributiecentrum drie keer zo groot is. Hierdoor kan men nog veel meer modellen, waaronder bergschoenen, direct uit voorraad leveren. Voor 16.00 uur besteld is dezelfde dag nog verstuurd. Het nieuwe distributiecentrum is 9.000 vierkante meter groot en dat is nog exclusief de 1.750 vierkante meter aan kantoorruimte.
Case Nippon Express
Easy Systems is trots om de hardware te mogen leveren voor dit project!
Equinox België heeft Nippon Express, op de Genk Green Logistics site, van een volledige RCB Rollenbaan sorter voorzien.
Extrashop optimaliseert warehouse én winkelbevoorrading
Winkelketen Extrashop heeft een sterk wisselend assortiment en moet snel kunnen schakelen in het toewijzen van artikelen aan magazijnlocaties. Het retailbedrijf zocht een WMS dat hiervoor optimale ondersteuning biedt, nu en in toekomst.
6 vragen waarmee je rekening moet houden
Veel bedrijven lopen na verloop van tijd in het warehouse tegen de logistieke grenzen van hun ERP-systeem aan. Bijvoorbeeld door gewijzigde orderprofielen, e-commerce-bestellingen, kortere leadtimes, meer volume door groei of te weinig picklocaties om het groeiende assortiment te kunnen verwerken.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Koch Industries neemt Infor over
Infor, wereldwijde leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, heeft bekendgemaakt dat Koch Industries het resterende aandelenbelang dat in handen is van Golden Gate Capital, overneemt. Na het afronden van de overeenkomst zal Infor een zelfstandige dochteronderneming van Koch Industries zijn.
Prologis vastgoedportefeuille in België volledig verhuurd
Prologis, dienstverlener in logistiek en industrieel vastgoed, heeft nieuwe huurovereenkomsten voor in totaal 45.000m² in Willebroek en Bornem getekend. Daarmee is het logistiek vastgoedportfolio van Prologis in België volledig verhuurd. Van de 45.000m² is 17.000m² voor Toyota Material Handling, die in Willebroek de verkoop en verhuur van het gamma heftrucks concentreert.
Eyefreight komt in handen van Elemica
Elemica, het digitale supplynetwerk voor de productiesector, heeft de acquisitie aangekondigd van Eyefreight Transportation Management, aanbieder van multimodale SaaS TMS-oplossingen. Door deze combinatie ontstaat één internationaal logistiek en supply chain-netwerk.
Gosselin terminal is nieuwe consolidatiehub voor binnenvaart
Containers die via het Albertkanaal naar en uit de Antwerpse Haven gaan, worden sinds 1 februari 2020 geconsolideerd op de Gosselin Container Terminal in Deurne. Van daaruit worden ze minstens per twintig containers met een lichter naar een van de deep sea terminals gestuurd.
Jungheinrich werkt aan lithium-iontruck met kracht van verbrandingstruck
Tijdens de presentatie van Jungheinrichs nieuwigheden in Hamburg waren alle ogen gericht op de sneak preview van de EFG P30i. Die moet de energiezuinigheid en duurzaamheid van een lithium-iontruck combineren met de kracht en het rijcomfort van een verbrandingstruck in de gewichtsklasse van 1,6 tot 3,5 ton.
Contargo gebaat bij bredere Schelde in Doornik
De aanpassing van de Schelde in Doornik is afgerond. Die aanpassing maakt deel uit van het Europese Seine-Schelde-project, dat de stroomgebieden van Seine en Schelde beter met elkaar verbindt. Voortaan kunnen er klasse Va-containerschepen met vier rijen containers varen.
‘UPS Economy’ exportservice nu ook voor Belgische kmo’s
UPS breidt zijn UPS Economy exportservice in Europa uit. Na de lancering in juli 2019, is de service nu ook beschikbaar voor klanten in België, Italië, Polen en Spanje. Later volgen meerdere markten. UPS Economy moet kmo’s, met name in de B2C-hoek, een voordelige en flexibele mogelijkheid bieden om te verzenden naar klanten in landen buiten de Europese Unie (EU).
Eerste Europese ‘Lean & Green’ Star gaat naar Refresco
De Refresco Group, met hoofdkwartier in Rotterdam, is een onafhankelijke wereldproducent van water, frisdranken en vruchtensappen voor supermarkten en A-merken met productie op meer dan 60 locaties in Europa en Noord-Amerika. Voor haar transportorganisatie in Europa mocht de onderneming de eerste Europese ‘Lean & Green’ Star in ontvangst nemen.
BluJay en project44 sluiten alliantie
BluJay Solutions, leverancier van supply chain software en -diensten, gaat een samenwerking aan met project44, het Advanced Visibility Platform voor verladers en logistieke dienstverleners. De samenwerking combineert de multi-tenant, cloudgebaseerde transport management-oplossing van BluJay met project44’s wereldwijde, multimodale netwerk, rigoureuze gegevensbeveiligingssysteem en mogelijkheden voor het opschonen en normaliseren van data.
Meer en meer retourbeleid in businessplan
(Advertorial) De afgelopen koopjesperiode zorgde opnieuw voor een record aan retourpakketten. Twee derde van de online shoppers zenden eerder hun pakket terug, dan het persoonlijk naar de dichtstbijzijnde fysieke winkel te brengen. Hoe pak je de vele retours aan in de toekomst?