Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar

(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.

Recente artikelen

Risicobeheer voor bedrijven: hoe brandverzekeringen beschermen

Risicobeheer is een van de belangrijkste punten van aandacht voor bedrijven. Want heb je een goede verzekering afgesloten? Dan kan jouw bedrijf zichzelf beter beschermen tegen potentiële gevaren die de dagelijkse activiteiten kunnen bedreigen. Een van de meest kritieke aspecten van risicobeheer? Dat is het hebben van de juiste verzekeringen.

PwC Global Digital Procurement Survey

Procurement leaders worldwide are gearing up for the future! Covering approximately 1,000 companies across nearly 60 countries, including Belgium, the 5th PwC Digital Procurement survey delves into strategic trends and sector-specific insights.

Navigeren door een uitdagend landschap

Dat de transportsector voor heel wat uitdagingen staat, daar hoeven we geen tekening bij te maken. Om het hoofd boven water te houden, komt het er dan ook aan op daar zo goed mogelijk mee om te gaan. Hoe Amazon Freight dat ziet, hoorden we van Chris Roe, EU managing director bij de toonaangevende speler in de sector.

Verregaande automatisering voor iconisch lifestylemerk

Ceva Logistics stroomlijnt in Grobbendonk de distributie voor een mondiaal lifestylemerk. Het magazijn met ruim 61.000 vierkante meter operationele ruimte is sterk geautomatiseerd en gerobotiseerd. Blikvangers zijn de Geek+ picking robots en werkstations. Samen met enkele tientallen supply chain managers bracht Value Chain onlangs een bezoek aan de hoogtechnologische site.

Loftrompet voor warehouse management systeem

Sidem ontwikkelt en produceert besturings- en ophangingsonderdelen voor de vervangmarkt in de autosector. Met de dagelijkse verwerking van 30.000 onderdelen vanuit het centrale magazijn in Gullegem is een maximale efficiëntie cruciaal. Om een hoge verwerkingssnelheid en korte doorlooptijden te verzekeren, implementeerde Sidem eind 2022 een nieuw warehouse management systeem. Het deed daarvoor een beroep op C&W Logistics.

UR20 krijgt versterking van de UR30

Ongeveer een jaar geleden pakte Universal Robots uit met de UR20-cobot. Dat was meteen ook het eerste model van een volledig vernieuwde cobotserie. Nu krijgt de UR20 het gezelschap van de UR30, met een laadvermogen tot, inderdaad, 30 kilogram. Toelichting bij het hoe en waarom van dit nieuwe zwaargewicht, kregen we te horen vanuit de hoofdvestiging in het Deense Odense.

Recente video's

Recente nieuwsberichten

SAS bundelt Belgische en Nederlandse sales teams

Vanaf 1 januari 2019 worden de sales-afdelingen van SAS in België, Nederland en Luxemburg ondergebracht in één organisatiestructuur. Jeroen van Godtsenhoven, country manager voor SAS België en Luxemburg, zal die Benelux salesdivisie gaan leiden.

VIL reikt Lean and Green prijzen uit

VIL heeft drie Lean and Green Stars en een Lean and Green award uitgereikt. De award wordt toegekend aan bedrijven of organisaties die van plan zijn hun CO₂-uitstoot met 20% te reduceren. Wie daar ook effectief in slaagt, wint de Lean and Green Star.

Snellere doorlooptijden voor import van containers in Antwerpse haven

NxtPort, een dataplatform voor en door de logistieke sector, lanceert twee nieuwe diensten die de doorlooptijden van containers aanzienlijk moeten verkorten. Dankzij een gedigitaliseerde data-uitwisseling worden de administratieve processen voor het importeren en doorvoeren van containers versneld, wat moet leiden tot kortere wachttijden, minder files en minder capaciteitsverlies in en rond de haven van Antwerpen.

Ordina helpt nu ook Nederlandse Douane te automatiseren

De Belgische Douane doet al langer een beroep op Ordina voor de erg complexe planning van douanecontroles. De komende jaren zal Ordina nu ook de Nederlandse Douane (onderdeel van de Belastingdienst) bijstaan om het douanetoezicht te optimaliseren en ervoor te zorgen dat het controleproces efficiënt verloopt en het bedrijfsleven geen onnodige vertragingen oploopt.

Transportbedrijven hebben nood aan datastrategie

Voor veel bedrijven in transport en logistiek is IT tot nu toe vooral een valkuil, die de toch al kleine marges nog kleiner maakt. Maar door een slim gebruik van data kunnen bedrijven ook geld verdienen. Dat blijkt uit een rapport van Panteia, in opdracht van Transport en Logistiek Nederland, TVM verzekeringen en ING.

Meer aanwervingen in Transport en Logistiek in 2019

Uit de recentste ManpowerGroup Barometer blijkt dat de werkgevers in alle tien de bevraagde sectoren van plan zijn in de eerste drie maanden van 2019 nieuwe jobs te creëren. Ook de aanwervingsactiviteit in de sector Transport en Logistiek zou in het eerste kwartaal van 2019 versnellen.

Interroll introduceert nieuw DC platform

Met zijn nieuwe DC (direct current) platform wil de material handling aanbieder onder meer inspelen op de nieuwe eisen die de opmars van Industrie 4.0 met zich meebrengt. De sleutelcomponent van het nieuwe platform is de RollerDrive EC500.

Prologis bouwt dc van 11.000m² op Schiphol

Dienstverlener in logistiek vastgoed Prologis heeft de eerste paal in de grond geslagen voor een nieuw distributiecentrum (DC2B) op Prologis Fokker Logistics Park in Oude Meer (NL). Prologis Fokker Logistics Park is met een oppervlakte van circa 170.000m² aan distributieruimte het grootste luchthavengerelateerde logistieke park in Europa in particulier eigendom.

Whitepaper: 10 HighLights SMART LOGISTICS event

‘The Future of Logistics Starts Today’; het thema van het eerste SMART LOGISTICS event. Met 100 Logistiek, ICT en Supply Chain Managers is een blik op de logistieke toekomst geworpen. Wat staat ons in 2025 te wachten en hoe kunnen we daar vanaf vandaag op inspelen.

NaviTrans voortaan beschikbaar op MS Dynamics 365 Business Central

Begin oktober 2018 lanceerde Microsoft Dynamics 365 Business Central, de opvolger van Dynamics NAV en Navision. Business Central richt zich tot bedrijven die op zoek zijn naar een alles-in-één ERP-oplossing die eenvoudig aan te passen is. Twee maanden na die Microsoft-release, wordt nu ook NaviTrans – een out-of-the box softwareoplossing voor de logistieke sector – op dat nieuwe platform uitgebracht.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.