Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Trolley erin en rijden maar?
Grote vloten vorkheftrucks zijn vandaag de dag nog steeds de meest voorkomende optie voor productielogistiek. De groeiende trend in het gebruik van routetreinen laat echter zien dat bedrijven de kracht en mogelijkheden hiervan steeds meer onderzoeken.
National DCP integreert supply chain operaties
“Onze chauffeurs leggen meer dan 28 miljoen mijl per jaar af, transport is dus een belangrijk onderdeel van onze kostenstructuur en waardepropositie. Optimaliseren van onze inbound- en outboundwegennet staat centraal om alles goed te laten verlopen.
Wie had ooit gedacht dat de supply chain cool en sexy kon zijn?
Het leven in de logistiek was eenvoudig toen klanten nog naar onze winkels kwamen en hun aankopen direct meenamen. Natuurlijk, we moesten ervoor zorgen dat die spullen in de winkel op voorraad lagen. Maar voor het overgrote deel konden we onze aandacht in de logistiek richten op het verbeteren van de efficiëntie en het besparen op de kosten.
Centralisatie van activiteiten levert ERIKS grote synergievoordelen op
Bij het knooppunt Maanderbroek in Ede verrijst momenteel een duurzaam pand dat bestemd is voor light manufacturing. In dit pand gaat ERIKS vanaf 2020 meerdere afdelingen samenvoegen; waaronder de activiteiten van Industriële Kunststoffen en de algemene account verkoop.
Een magazijn laten bouwen: dit is hier allemaal voor nodig
Wanneer je gaat uitbreiden als bedrijf is het soms ook nodig om een magazijn te laten bouwen of uit te breiden. Je hebt namelijk meer ruimte nodig om de capaciteit aan te kunnen. Wanneer je dit wilt laten doen zijn er een aantal zaken waar je rekening mee moet houden en een aantal stappen die je moet volgen.
Wat verladers en vervoerders van elkaar willen
Vaak worstelen verladers en transporteurs met vergelijkbare struikelblokken op hun weg naar operational excellence. Door meer inzicht te verwerven in elkaars wensen en frustraties zetten beide partijen alvast een stap in de goede richting.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Müller Fresh Food Logistics nieuwe partner in het European Food Network
Müller Fresh Food Logistics, de Nederlandse dochteronderneming van logistiek dienstverlener Dachser, is op 1 januari 2024 officieel partner geworden van het European Food Network (EFN). Dachser nam het bedrijf begin 2023 over.
Savoye en Innovecs sluiten partnership om supply chains te helpen verbeteren
Innovecs, een wereldwijd opererend IT-bedrijf voor de digitale transformatie, en Savoye, producent en integrator van (intra)logistieke oplossingen, hebben in het Verenigd Koninkrijk een strategisch partnership gesloten.
TVH vangt groei op met nieuw DC in Waregem
TVH, gespecialiseerd in onderdelen voor heftrucks, industriële voertuigen, bouw- en landbouwmachines, investeert in een nieuw distributiecentrum voor zijn logistieke afdeling in Waregem. Het West-Vlaamse bedrijf zal uitbreiden met 50.000 vierkante meter, waardoor het 30 meter hoge distributiecentrum het grootste van TVH wordt.
Onderzoek naar logistiek vestigingsklimaat in België
Volgens een recent Europees onderzoek door logistiek en vastgoedadviesbureau Buck Consultants International zal de Belgische vastgoedmarkt in 2024 stabiliseren. Na een forse terugval van 1,2 miljoen vierkante meter in 2022 naar (ingeschat) 920.000 vierkante meter in 2023 komt de opname dit jaar uit op 940.000 vierkante meter. Huren stijgen licht, maar zijn in vergelijking met concurrerende logistieke hotspots in Duitsland en Nederland relatief laag. Voor het onderzoek bevroeg BCI de top van in Europa opererende logistiek vastgoedontwikkelaars en beleggers.
TTI doet een beroep op Swisslog voor AutoStore-implementatie
Supply chains en het bestelgedrag van klanten zijn de afgelopen drie jaar enorm veranderd. Voor TTI, een vooraanstaande distributeur van elektronische componenten met hoofdzetel in Fort Worth, Texas (VS), betekende dit dat het bedrijf zijn magazijnautomatisering snel moest uitbreiden.
Musgrave gaat voor groei met Adapto shuttletechnologie van Vanderlande
Musgrave, de toonaangevende Ierse detail- en groothandelaar in voedingsmiddelen, is eind 2023 operationeel gegaan met een geïntegreerde magazijnoplossing van Vanderlande, die onder andere bestaat uit het Adapto shuttle-based AS/RS (automatic storage and retrieval system). De oplossing is geïnstalleerd in de vestiging van Musgrave in het westen van Dublin en moet de toekomstige groeiambities van het bedrijf ondersteunen en het tekort aan arbeidskrachten helpen opvangen.
Michiel van Veen benoemd tot country manager UPS Benelux
De Nederlander Michiel van Veen is aangesteld als de nieuwe country manager voor UPS Benelux. In die rol is hij verantwoordelijk voor het toezicht op de Small Package activiteiten en het bevorderen van bedrijfsontwikkeling en strategie binnen de Benelux regio.
Nieuw kantoor voor Ravas in België
Ravas, aanbieder van mobiele weegtechnologie, opent een nieuw kantoor in Lokeren.
Delaware Belux breidt senior leadershipteam uit
IT- en managementdienstverlener Delaware Belux verwelkomt drie nieuw benoemde partners in zijn senior leadershipteam: Sven Peleman, Stefaan Vandeputte en Francois Jaucot.
H.Essers voortaan ook een merk in de Nederlandse markt
De Nederlandse chemiebedrijven van Meeus Group en de Nederlandse logistiek dienstverleners Gebroeders Hoefnagels Transport en Verheul Transport gaan voortaan officieel verder onder de naam H.Essers. Daarmee wil de Belgische logistieke speler ook in Nederland uitgroeien tot een van de grootste merken in multimodale chemie- en infralogistiek. Door de eerder overgenomen bedrijven onder één sterke merknaam te verenigen, wil H.Essers zijn slagkracht en geografische spreiding op de logistieke markt accentueren.