Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Klemtoon op klantgerichtheid
Hoe verenigt een cosmeticaspecialist winkelbeleving met e-commerce? Volgens L’Occitane – voluit L’Occitane en Provence – schuilt het antwoord in een uitgekiende omnichannelstrategie. Het Franse huidverzorgingsmerk beschouwt naast de nodige software een aangepaste bedrijfscultuur als minstens even noodzakelijk.
Minder verlies, snellere inslag: Vandewiele hertekent goederenontvangst
Vandewiele ziet verandering als een opportuniteit. En dus stemde de machinebouwer zijn goederenontvangst af op de nieuwe realiteit: niet enkel gegroepeerde ladingen op pallets, maar een groot volume van dozen en pakjes, de hele dag door aangeleverd door allerlei koeriers en expressdiensten.
Terug naar 2015... "H.Essers optimaliseert dienstverlening met Conundra”
Merelbeke, 30 januari 2015 - Logistiek dienstverlener H.Essers heeft een overeenkomst gesloten met Conundra, specialist in complexe planningspuzzels, om zijn transporten te optimaliseren. Na een eerste fase, waarin Conundra op basis van meerdere scenario's het optimaliseringspotentieel heeft berekend, werd met behulp van Conundra's performante optimalisatietool OptiFlow een oplossing gemodelleerd die de komende maanden verder uitgerold zal worden.
C&A Belgium saves costs and gains insights, thanks to OCAF
The retail business nowadays is not an easy market. Driving up efficiency and saving costs have become daily challenges for a lot of companies. But there are still hidden gems that you can take advantage of. Your transport costs, for instance.
Action klaar voor groei dankzij POS-Systeem XV-Retail
Over Action Action, van origine een Nederlands bedrijf, is een snelgroeiende, internationale non-food discounter. Action verkoopt een verrassend en breed assortiment tegen zeer lage prijizen. De succesvolle retailer verkoopt meer dan 6.000 laaggeprijsde producten in ruim 1.550 winkels in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk en Polen.
TJ Morris baseert zijn strategie voor voortdurende expansie op WITRON
TJ Morris Ltd, met het hoofdkantoor in Liverpool, is één van de snelst groeiende en best gewaardeerde Britse supermarktketens in Europa. Het familiebedrijf exploiteert momenteel 550 winkels onder de merknaam "Home Bargains". Dit aantal loopt naar verwachting binnen een paar jaar op tot 1000.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
DSV breidt activiteiten in North Sea Port uit
DSV en North Sea Port versterken hun samenwerking. DSV beschikt in het Vlaamse deel van North Sea Port al over een logistiek centrum voor de opslag en de distributie van goederen voor onder meer de gezondheidssector en de chemie. Nu plant de logistiek dienstverlener de bouw van nieuwe magazijnen in North Sea Port.
JD Sports kiest ZetesChronos voor realtime zichtbaarheid en traceerbaarheid in heel Europa
JD Sports is een internationale winkelketen voor sportkledij. Omdat het bedrijf zijn internationale bedrijfsactiviteiten snel uitbreidt, was JD Sports op zoek naar een pan-Europese oplossing om zijn verdere strategische groei te ondersteunen.
DP World Antwerp heeft nieuw hoofdkantoor ingehuldigd
Op vrijdag 22 april werd het nieuwe hoofdkantoor van DP World aan het Deurganckdok officieel ingehuldigd. Het moderne, energiezuinige gebouw is het kloppende hart van de Antwerp Gateway-containerterminal. Het werd in twee jaar tijd opgetrokken op wat vroeger een dode hoek was op kaai 1700.
Masterclass Demand Planning en Forecasting
(advertorial) Veel bedrijven zien Demand Planning / Forecasting nog steeds als een noodzakelijk kwaad en je hoort nog vaak dat een forecast altijd fout is. Binnen Demand Planning & Forecasting komen veel verschillende zaken in beeld. Zo staat het voorspellen van de toekomstige vraag naar producten en diensten centraal, maar ook het bepalen van de productie- en distributiemogelijkheden.
Veelzijdig.Betrouwbaar.Rendabel
(advertorial) Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie.
Why homemade carrier connectivity isn’t a winning strategy
(advertorial) The rapid growth of delivery management companies like nShift proves that there is a strong market need for an intermediary handling the communication between shippers and carriers. But why is this a product every shipper needs?
Secured transportation & international forwarding
(advertorial) We offer international forwarding from Europe to CIS for all companies already present or newly entering the CIS market, including customs clearance.
Flitsbezorgers, dark stores en welke uitdagingen zij moeten aangaan om te kunnen overleven
(advertorial) Een van de belangrijkste logistieke trends voor e-commercebedrijven zijn dark stores: voorraadpunten voor flitsbezorgers. Na een snelle opkomst, mede vanwege de coronapandemie, komen flitsbezorgers en dark stores de aankomende tijd voor een aantal uitdagingen te staan.
BD Logistics en Universiteit Antwerpen lanceren CO2-calculator voor minder CO2 in de stad
BD Logistics en Universiteit Antwerpen hebben hun nieuwe CO2-calculator gelanceerd. Deze tool laat de logistieke speler toe via een geijkte wetenschappelijke meetmethode de totale CO2-uitstoot van zijn ‘urban’ activiteiten weer te geven. Zo kan een klant berekenen welke besparing in CO2 hij via het urban concept realiseert en die vergelijken met de impact van last mile leveringen op de klassieke manier.
Retailketen SoLow wil groei realiseren met Slim4
De Nederlandse discountretailer SoLow verkoopt feestartikelen, knutselspullen en cadeaus. Dat doet de retailer online, maar vooral via fysieke winkels waarvan Nederland er momenteel al veertig telt. Om integraal de voorraad aan te sturen voor winkels, de webshop en het centrale distributiecentrum gaat SoLow de software van Slimstock inzetten.