Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Grote volumes vormen de succesformule van Amazon
Met Amazon.nl focust e-commercereus Amazon zich sinds kort nadrukkelijk op de Nederlandstalige markt. Het bedrijf bedient de Lage Landen – vooralsnog – wel vanuit distributiecentra vlakbij de Duits-Nederlandse grens en levert zijn pakjes via externe bezorgdiensten.
Blockchain als ruggengraat in logistieke processen
De globalisering vergroot haar greep op de wereld elke dag nog wat meer. In de context van supply chain management betekent dat langere, complexere en minder transparante ketens. Dat heeft duidelijke gevolgen voor de logistiek en het transport van internationale ondernemingen.
Koerswijziging in uitdagende magazijnomgeving
Anderhalf jaar geleden trad Noblelift toe tot de aandeelhoudersstructuur van Savoye. Sindsdien heeft de integrator van logistieke systemen en ontwikkelaar van supply chain software de strategische keuze gemaakt om haar intralogistieke propositie dichter bij de klanten te brengen door de oprichting van Savoye North-America, Savoye Chine en Savoye Europe.
Crossborder e-commerce boomt, digitalisering dringt door
Momenteel schudt het coronavirus heel wat supply chains door elkaar. Toch verwachten we dat de trends van dit jaar zich - achter de schermen of na de grootste crisis – zich door zullen zetten. Immers, veel initiatieven dragen ertoe bij dat ketens efficiënter en veerkrachtiger worden, wat in deze tijden belangrijker is dan ooit.
Shuttlesystemen in de lift
De laatste jaren stellen we vast dat er in de Benelux steeds meer automatische opslag- en orderverzamelsystemen opduiken. Integratoren van magazijnsystemen hebben dan ook hun handen vol met het ontwerpen en realiseren van goederen-naar-de-man-systemen.
Kies de juiste balans tussen kanalen
Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om via een omnichannelstrategie van verschillende walletjes te eten. De kunst is wel om bij een uitbreiding of wijziging van kanalen de kosten goed in het vizier te houden. Dat is noodzakelijk om de winstmarges te sparen.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
DHL Supply Chain en Monta boosten gezamenlijk internationale groeiambities voor e-commerce
DHL Supply Chain, onderdeel van de Deutsche Post DHL Group, heeft een meerderheidsbelang genomen in het Nederlandse Monta, een dienstverlener op het gebied van e-commerce en e-fulfilment. Met het partnership willen beide bedrijven kleine en middelgrote webshops op het gebied van e-fulfilment en online verkoop ondersteunen.
Management buy-out bij BD Media en BD Logistics
BD Media en BD Logistics hebben een nieuwe eigenaar; het managementteam wordt meerderheidsaandeelhouder. Daarnaast stapt NPM Capital uit de groep en komt het team van SPX als nieuwe privé-investeerder aan boord. BD Media en BD Logistics worden voortaan gebundeld onder de Belgian Distribution Group, kortweg BD Group.
Garvis bouwt AI-platform verder uit na investering van 3,5 miljoen euro
Een jaar na de lancering van zijn AI-platform voor vraag- en voorraadplanning haalt de Belgische start-up Garvis 3,5 miljoen euro op om het platform verder uit te bouwen. Investeerders zijn de Britse investeringsfondsen Superseed en Scalebridge Capital en de Duitse groep Bosch Ventures.
Webfleet brengt nieuwe modulaire oplossingen voor digitalisering in de transportsector
Webfleet, aanbieder van telematica voor vrachtwagens, kondigt een reeks nieuwe modulaire oplossingen aan die transportbedrijven moeten helpen bij het nemen van geïnformeerde, datagedreven beslissingen om brandstofkosten te besparen, de productiviteit te verbeteren en veiliger te zijn op de weg.
Volvo Trucks begint met serieproductie zware elektrische trucks
Volvo Trucks start met de serieproductie van de elektrische versies van zijn belangrijkste modellen: Volvo FH, Volvo FM en Volvo FMX. Deze trucks kunnen een totaalgewicht van 44 ton (GCW – gross combination weight) aan en de drie modellen vertegenwoordigen ongeveer twee derde van de verkoop.
Leuze introduceert nieuwe 36-serie sensoren voor detectie van objecten
Voor de nauwkeurige detectie van objecten heeft Leuze de nieuwe 36-sensorserie ontwikkeld. De sensoren zijn geschikt voor toepassing in de intralogistiek, de automobielindustrie en voor verpakkingssystemen. Ze detecteren voorwerpen met verschillende optische eigenschappen, zelfs op grote afstand, bij trillingen, omgevingslicht of vervuiling.
PolySto scant met de Nova RFID-oplossing van Aucxis RFID Solutions
Het Belgische PolySto, met hoofdzetel in Lokeren, produceert hygiënische binnenafwerking voor de voedingsindustrie. Het bedrijf maakt o.a. plinten en stootranden uit polymeer composiet voor supermarkten, logistieke spelers in de voeding, enz.
De Bondt B.V. ondersteunt wereldwijde groei met Fastpick van Vanderlande
De Bondt B.V. is een internationaal opererende groothandel in fournituren, garens en handwerkartikelen. Het familiebedrijf, bekend van het eigen garenmerk ‘Scheepjes’, levert aan retailers en resellers in meer dan 70 landen wereldwijd en kent een sterke groei.
De uitdagingen van een succesvolle implementatie van magazijnautomatisering
(Advertorial) Als we het over automatiseringsprojecten hebben, gaat het vaak over de ondertekening van het contract of de succesvolle samenwerking achteraf. Over het implementatieproces wordt zelden iets gemeld. Dominic Crimp, COO van TGW Northern Hub, verbreekt de stilte: een globaal gestandaardiseerd ‘stage gate’-proces, een open communicatie en heel veel testen zijn voor TGW de sleutels tot succes.
Ontdek de customer van Vanas Engineering bij elektroketen Krëfel
(Video) 2020 was – met de opkomst van corona – een turning point voor veel bedrijven. Ook voor de Belgische elektronicaketen Krëfel, welke een enorme boost in online bestellingen kreeg. Door slim en snel in te springen op deze ontwikkeling is het marktaandeel van Krëfel sinds 2019 forst gestegen.