Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Koninklijke Mosa
Al meer dan 135 jaar produceert Koninklijke Mosa BV een rijk scala aan tegels en zet deze af in meer dan 50 landen verspreid over vier continenten. Vandaag de dag ontwerpt, ontwikkelt en produceert Mosa haar tegels nog altijd in Maastricht, de stad waar het bedrijf in 1883 werd opgericht.
Nichemarkt met emotionele dimensie
De markt van logistiek dienstverleners is een van de meest competitieve ter wereld. Om zich binnen dat spectrum te onderscheiden, blijkt een nichestrategie vaak succesvol. Een van de sectoren met een grote behoefte aan specialisatie is ontegensprekelijk de fashion- en lifestylebranche.
Hoe SRM je wendbaarheid kan vergroten
In het heetst van de coronacrisis is nog maar eens gebleken hoe belangrijk de band met strategische leveranciers is. Aangezien de kans reëel is dat onzekerheden onze supply chains parten zullen blijven spelen, moeten we die relaties zo goed mogelijk managen om de nodige flexibiliteit aan de dag te leggen.
Veranderingsbeheer is energiebeheer
Vroeger was het simpel: als je een belangrijke verandering in je organisatie wou doorvoeren, volstond het een duidelijk afgelijnd stappenplan te doorlopen. Het achtstappenmodel van John Kotter is wellicht het bekendste voorbeeld van die klassieke, lineaire benadering van change management.
Cobots halen meer uit mensen
Terwijl de voordelen van robots genoegzaam bekend zijn, rijzen rond de toegevoegde waarde van collaboratieve robots – kortweg cobots – nog vaak vragen. Toch wint de cobot de laatste jaren wereldwijd snel aan populariteit. Dat blijkt ook uit de sterke groei van Universal Robots, dat vandaag bijna de helft van de wereldwijde cobotmarkt in handen heeft.
De kracht van antifragiele operaties
De coronacrisis heeft pijnlijk duidelijk gemaakt hoe belangrijk het is om te kunnen omgaan met ‘randomness’, zijnde een willekeur aan onvoorspelbare gebeurtenissen die je operaties door elkaar schudden. In die context benadrukt Rik Vera, specialist op het vlak van change management, het belang van antifragiele operaties.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Snijden in je voorraad? Bekijk eerst je assortiment
(Advertorial) Consumenten verwachten telkens meer. Dus wil je als bedrijf al snel je assortiment uitbreiden. Alleen zorgt dat soms voor te hoge voorraden en te grote voorraden zijn nooit een goed voorteken. Dan maar snijden in je voorraad?
CMB.Tech & Ford Trucks bouwen samen dual fuel waterstoftrucks
CMB.Tech, gevestigd in Antwerpen, bouwt, bezit, exploiteert en ontwerpt grote maritieme en industriële toepassingen die werken op waterstof en ammoniak. Samen met Ford Trucks gaat CMB.Tech nu zorgen voor de conversie van Ford F-Max trucks naar dual fuel waterstoftrucks.
Kilometerheffing leverde afgelopen werkingsjaar 838,41 miljoen euro op
De kilometerheffing voor vrachtwagens in ons land heeft in haar zevende werkingsjaar (van 1 april 2022 tot en met 31 maart 2023) 838,41 miljoen euro tol gegenereerd. Dat is 2% meer dan de 822,4 miljoen euro in het werkingsjaar daarvoor, zo blijkt uit de cijfers van Viapass, de interregionale entiteit die namens de drie gewesten de kilometerheffing voor vrachtwagens coördineert en controleert.
De Ando Group neemt IT-bedrijven Amista en Blents over
De Belgische ICT-spelers Amista en Blents maken voortaan deel uit van de Ando Group, gespecialiseerd in SAP-oplossingen, data-integratie en document automation. Door deze uitbreiding telt de Ando Group in totaal zo’n 250 medewerkers. Tot de groep behoren ook bedrijven als Anrova Solutions, RecoMatics, V-Chain, Zeibur en Domani Business Solutions.
Hoe evolueert ons geluk in 2023?
Sinds 2017 brengt het UGent-NN Nationaal Geluksonderzoek het geluksniveau van de bevolking in kaart. In een nieuwe studie gaan de onderzoekers een stapje verder en willen ze het geluk in onze samenleving opvolgen door gedurende een periode van zes maanden geïnteresseerde deelnemers maandelijks via een online vragenlijst te bevragen.
Bottobo Robotics integreert etaLINK 1000 oplaadsysteem van Wiferion
De Europese leverancier van autonome mobiele robots, Bottobo Robotics, zal zijn AMR’s voortaan standaard uitrusten met de inductieve oplaadtechnologie van Wiferion. Tegen het einde van 2025 zal die leverancier van energieoplossingen duizenden van zijn nieuwe etaLINK 1000 oplaadsystemen hebben geleverd aan het snelgroeiende roboticabedrijf in Turkije.
Atlas Copco Power Tools Distribution in Hoeselt breidt logistieke activiteiten verder uit
Atlas Copco, wereldwijde producent van onder andere mobiele compressoren en vacuümpompen, zal vanaf juni 2023 de logistieke activiteiten in Hoeselt (Power Tools Distribution Hoeselt, kortweg PTD) uitbreiden met een extra gamma vacuümproducten gekend onder het merk Leybold.
A&E Gütermann digitaliseert magazijnprocessen met ZetesMedea
Naaigarenfabrikant A&E Gütermann digitaliseert de inventarisatieprocessen in zijn magazijn voor eindproducten in de hoofdvestiging te Gutach im Breisgau (Duitsland). Daartoe implementeert de fabrikant het warehouse execution systeem (WES) ZetesMedea.
Met veel waste ben je er geweest
(Advertorial) Minimaliseren derving belangrijker dan ooit Binnen voorraadbeheer zijn er 2 pertinente vragen: “wanneer bestellen we?” en “hoeveel bestellen we?”. Deze twee vragen staan centraal in het uitdenken van de juiste voorraadstrategie.
Vanas Engineering gaat samenwerking aan met Scallog
Systeemintegrator Vanas Engineering, met kantoren in België en Nederland, heeft een samenwerkingsovereenkomst getekend met Scallog, een groeiend Frans bedrijf in logistieke robotica. De samenwerking is erop gericht het ‘Goods to Person’-aanbod te versnellen in de Benelux, voor zowel Vanas als Scallog een strategische markt.