Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Zoek de fout in je supply chain processen
Van bedrijven wordt meer dan ooit verwacht dat ze in hun supply chain geen steken laten vallen. In die context wordt het steeds belangrijker onze processen te optimaliseren. Dat impliceert dat we in staat moeten zijn fouten of verbeteringspotentieel tijdig te spotten.
Productie als een service
Of het nu gaat over processen, producten of equipment, voor fabrikanten wordt het steeds belangrijker om te beschikken over accurate en real-time data. Als je met die data kunt jongleren, kun je overwegen om te switchen naar een datagedreven businessmodel.
Sobe-Log optimaliseert rittenplanning
Als transporteur voor de grootste Belgische distributeur in elektrotechnisch materiaal, heeft Sobe-Log nood aan een rittenplanning- en leveringoplossing die consistente, volledige en tijdige leveringen verzekert. Het bedrijf gebruikt de dynamische WinRouteTM-oplossing van Descartes om de rittenplanning te optimaliseren, de klantverwachtingen in te lossen en de operationele efficiëntie te verbeteren.
Belchim vertrouwt op Optimact / Xeleos Consulting om de snelgroeiende activiteiten verder uit te breiden
Klik hier om te vernemen hoe een inzichtelijke, eenvoudig te gebruiken voorraadbeheeroplossing een optimalisering van de beschikbare voorraad mogelijk maakt.
Power Apps: de last mile in software
Vorig jaar al signaleerde Edward Claeys, gedelegeerd bestuurder van ICT-dienstenleverancier SDE uit Lochristi, het in dit magazine: de ontwikkeling van low-code- of no-code-applicaties met behulp van Microsoft Power Apps is aan een steile opmars bezig.
Klanttevredenheid staat of valt met communicatie
Als het op verbeteringen in transport en logistiek aankomt, kun je met kleine, relatief eenvoudige ingrepen vaak al heel wat bereiken. Dat bewijst ook Nu Skin, een netwerkmarketingbedrijf dat producten voor persoonlijke verzorging en welzijn ontwikkelt, produceert en verkoopt.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Scotch & Soda realiseert wereldwijde omnichanneltransformatie met Manhattan Associates
Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda heeft besloten om Manhattan Active Allocation en Manhattan Active Warehouse Management te implementeren. Die keuze maakt deel uit van de strategie om de omnichanneltransformatie, zowel in de winkel als online, wereldwijd te bevorderen.
Pizza Hut maakt orderpicking 30% efficiënter met ZetesMedea Voice
ZetesMedea Voice orderpicking werd geïmplementeerd in het Israëlische distributiecentrum van Pizza Hut. Vroeger gebeurde de orderpicking van droge en ingevroren producten van de bekende restaurantketen er via een handmatig papieren proces.
SC Innovations nu donderdag 31 maart!
Het lijkt ons weinig waarschijnlijk, maar mocht het u toch ontgaan zijn, aanstaande donderdag 31 maart vindt in Antwerp Expo de jaarlijkse editie van Supply Chain Innovations plaats. Samen met honderden andere professionals kunt u er zich onderdompelen in de wereld van de supply chain.
TheValueChain neemt Canguru over
Sinds 24 maart 2022 maakt IT-consultancybureau Canguru deel uit van TheValueChain. Daarmee bundelen beide SAP-implementatiepartners hun krachten. TheValueChain, onderdeel van de Gumption-groep, telt meer dan 260 consultants. Met de overname van Canguru haalde de SAP Gold partner 85 extra collega’s in huis.
Unilin boost klantenservice met Shippeo
Unilin Group ontwikkelt, produceert en vermarkt laminaatvloeren, samengesteld parket, luxe vinyltegels, panelen op houtbasis, sierpanelen, industriële vloeren, wand- en daksystemen en isolatieplaten. Het Belgische bedrijf is de eigenaar van 15 merken, waarvan Quickstep wellicht het bekendste is bij het grote publiek.
SSI Schäfer vangt transformatie in meubelsector op met Flat Pack Picking oplossing
De coronapandemie heeft de e-commerce voor de meubelsector in korte tijd veranderd. Consumenten hebben ingezien dat ze zelfs vrij grote meubelstukken gemakkelijk online kunnen bestellen. Traditionele leveranciers moeten op die ontwikkeling inspelen en geschikte multichannel pickingstrategieën implementeren die ook kunnen voldoen aan de vraag naar ‘on-time delivery’ gekoppeld aan e-commerce behoeftes als ‘same-day/next-day delivery’.
Contargo lanceert Frankfurt-Antwerpen-shuttle
Contargo Industriepark Frankfurt-Höchst breidt zijn spoordiensten uit. Vanaf 4 april 2022 biedt het bedrijf een nieuwe spoorverbinding voor containervervoer aan tussen Frankfurt en Antwerpen. De Frankfurt-Antwerpen-shuttle start met een vast schema en rijdt één keer per week op en neer.
DHL Supply Chain zet autonome heftrucks van Logisnext in voor Unilever
Na soortgelijke implementaties in de VS en Groot-Brittannië zet DHL Supply Chain nu ook in zijn Belgische warehouse in Bornem autonome heftrucks in om pallets intern te verplaatsen. De implementatie kadert in de ‘Accelerated Digitalization Strategy’ van DHL en is het resultaat van een strategische samenwerking tussen DHL Supply Chain, robotleverancier Logisnext Solutions en Unilever.
Vrachtwagens onder bovenleidingen op de snelweg vormen rendabele klimaatoplossing voor Vlaanderen
Vrachtwagens die elektriciteit afnemen van bovenleidingen op de snelweg zijn ook voor Vlaanderen een manier om vrachtvervoer over de weg onafhankelijk te maken van fossiele brandstoffen. Dat blijkt uit de tussentijdse resultaten van het VIL-project Logibat, waaraan dertig bedrijven deelnemen.
GXO versnelt groei in België met nieuw distributiecentrum in Tongeren
GXO Logistics, aanbieder van in transport- en logistieke oplossingen, heeft zijn nieuwe distributiecentrum in Tongeren geopend. De nieuwe faciliteit, die integraal deel uitmaakt van de groeistrategie van GXO in België, heeft een oppervlakte van 20,000m² en zal zich focussen op e-commerce oplossingen en het beheer van reserveonderdelen.