Kwaliteitsborging met AI in de autoproductie van BMW Group
Netwerkcamera's van Axis Communications voor innovatieve kwaliteitsinspectie
Als toonaangevend bedrijf in de auto-industrie is de BMW Group al vele jaren pionier op het gebied van innovatieve digitale ontwikkelingen. Een bijzondere focus ligt daarbij op kunstmatige intelligentie (AI) voor geautomatiseerde kwaliteitsborging tijdens productieprocessen. Netwerkcamera's van Axis Communications worden gebruikt in combinatie met in-house technologieën van de BMW Group - waaronder AIQX (Artificial Intelligence Quality Next).
Recente artikelen
Sobe-Log optimaliseert rittenplanning
Als transporteur voor de grootste Belgische distributeur in elektrotechnisch materiaal, heeft Sobe-Log nood aan een rittenplanning- en leveringoplossing die consistente, volledige en tijdige leveringen verzekert. Het bedrijf gebruikt de dynamische WinRouteTM-oplossing van Descartes om de rittenplanning te optimaliseren, de klantverwachtingen in te lossen en de operationele efficiëntie te verbeteren.
Belchim vertrouwt op Optimact / Xeleos Consulting om de snelgroeiende activiteiten verder uit te breiden
Klik hier om te vernemen hoe een inzichtelijke, eenvoudig te gebruiken voorraadbeheeroplossing een optimalisering van de beschikbare voorraad mogelijk maakt.
Power Apps: de last mile in software
Vorig jaar al signaleerde Edward Claeys, gedelegeerd bestuurder van ICT-dienstenleverancier SDE uit Lochristi, het in dit magazine: de ontwikkeling van low-code- of no-code-applicaties met behulp van Microsoft Power Apps is aan een steile opmars bezig.
Klanttevredenheid staat of valt met communicatie
Als het op verbeteringen in transport en logistiek aankomt, kun je met kleine, relatief eenvoudige ingrepen vaak al heel wat bereiken. Dat bewijst ook Nu Skin, een netwerkmarketingbedrijf dat producten voor persoonlijke verzorging en welzijn ontwikkelt, produceert en verkoopt.
Koninklijke Mosa
Al meer dan 135 jaar produceert Koninklijke Mosa BV een rijk scala aan tegels en zet deze af in meer dan 50 landen verspreid over vier continenten. Vandaag de dag ontwerpt, ontwikkelt en produceert Mosa haar tegels nog altijd in Maastricht, de stad waar het bedrijf in 1883 werd opgericht.
Nichemarkt met emotionele dimensie
De markt van logistiek dienstverleners is een van de meest competitieve ter wereld. Om zich binnen dat spectrum te onderscheiden, blijkt een nichestrategie vaak succesvol. Een van de sectoren met een grote behoefte aan specialisatie is ontegensprekelijk de fashion- en lifestylebranche.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Logidis migreert Generix WMS-oplossing naar SaaS
Logistiek dienstverlener Logidis heeft zijn Generix WMS-oplossing gemigreerd naar SaaS om zijn 230.000 orderregels per maand in zijn twee magazijnen op Mauritius te beheren.
Logidis, een bedrijf van de IBL Group gevestigd op Mauritius, biedt een scala aan diensten voor de opslag van gespecialiseerde producten en de distributie ervan over het hele eiland, om efficiënt te kunnen voldoen aan de logistieke behoeften van groothandelaren, fabrikanten en grootschalige distributiebedrijven. Met een opslagcapaciteit van 26.500m² en een vloot van 50 voertuigen beheert Logidis meer dan 10.000 referenties en bereidt het bijna 25.000 pakketten per maand voor.
Bryan Beutels nieuwe managing director bij Element Logic Benelux
Sinds 1 augustus 2024 leidt Bryan Beutels (foto) als managing director de Benelux-business unit van Element Logic. Voorafgaand aan zijn komst naar Element Logic bekleedde hij leidinggevende functies in de 3PL-industrie, waarvan meest recent bij logistiek dienstverlener Kuehne+Nagel.
Pics Belgium reorganiseert samenstelling mandaathouders
Pics België heeft wijzigingen doorgevoerd onder zijn mandaathouders. De mandatarissen zijn belast met het dagelijkse bestuur van Pics Belgium, de Belgische ledenorganisatie voor de supply chain en logistieke professionals, gekoppeld aan ASCM (voorheen APICS).
Albert Heijn en Swisslog openen geautomatiseerd Home Shop Center in Zwolle
De Nederlandse supermarktketen Albert Heijn heeft, in samenwerking met Swisslog, een nieuw state-of-the-art Home Shop Center (HSC) in Zwolle geopend. Na de succesvolle implementatie van zijn eerste geautomatiseerde HSC in Barendrecht zet Albert Heijn met deze tweede faciliteit zijn toewijding voort om e-commerce mogelijkheden te verbeteren door middel van geavanceerde automatiseringstechnologieën. Het is de bedoeling dat het HSC in Zwolle liefst 55.000 orders per week zal verwerken.
Lineage vergroot voetafdruk in België door overname Luik Natie
Lineage, een van ’s werelds grootste globale temperatuurgecontroleerde warehouse REITs (real estate investment trusts), heeft de overname afgerond van Luik Natie, een aanbieder van gekoelde opslag- en transportdiensten gevestigd in de haven van Antwerpen-Brugge. Met deze strategische overname versterkt Lineage zijn aanwezigheid in België en vergroot het tegelijk de huidige operationele mogelijkheden in de regio.
Hardis Group neemt Magnus Black over
Hardis Group, leverancier van supply chain software met hoofdkantoor in het Franse Grenoble, breidt zijn aanbod voor e-commercebedrijven en omnichannel retailers uit door de overname van Magnus Black uit Naarden. Het Nederlandse softwarebedrijf is aanbieder van het cloudgebaseerde order management systeem OIL en is momenteel in handen van investeringsmaatschappij Holland Capital. OIL orkestreert orderstromen, zowel B2C als B2B, van winkelmandje tot levering, over alle verkoopkanalen heen (fysieke winkels, webshops, digitale marktplaatsen, enz.).
Eén op vijf warehouses kan volumetoename amper opvangen
Het aantal goederen dat in magazijnen in België en Nederland ligt opgeslagen, is de afgelopen twaalf maanden sterk toegenomen. Maar liefst 75% van de supply chain professionals uit België en Nederland spreekt van een significante groei. Tegelijkertijd geeft ook 75% van de supply chain professionals aan dat ze hun magazijnen zullen moderniseren, terwijl 56% van plan is nieuwe, moderne magazijnen te openen. Dat blijkt uit ‘State of Warehouse Operations 2024’, een onderzoek van Manhattan Associates bij 2.000 supply chain professionals wereldwijd, waarvan 200 uit België en Nederland.
Nieuwe vrachtroute voor Lufthansa Cargo vanuit München
Lufthansa Cargo heeft sinds 6 juli zijn operaties op de Zuid-Duitse hub uitgebreid. Een A321-vrachtvliegtuig staat voortaan twee keer per week in voor de connectie München met Istanbul, elke zaterdag en zondag. Op die manier wordt het bestaande netwerk vanuit München uitgebreid.
Jungheinrich België introduceert elektrische servicewagens
De heftruckfabrikant kondigt de introductie van elektrische servicewagens aan als onderdeel van zijn continue inzet op het vlak van duurzaamheid. De stap is een nieuwe mijlpaal in de strategie van Jungheinrich om de emissies van zijn wagenpark aanzienlijk te verminderen. “Het doel is om tegen 2030 de emissies van ons volledige wagenpark, zowel personenwagens als servicevoertuigen, tot nul te herleiden”, aldus Harm de Vries, managing director bij Jungheinrich. “We hebben niet enkel ons wagenpark vernieuwd, maar ook geïnvesteerd in de omschakeling naar hernieuwbare elektriciteit voor alle vestigingen, door middel van stroom uit regeneratieve bronnen en de installatie van fotovoltaïsche systemen ter plaatse.”
Ruim 200 temperatuurgecontroleerde voertuigen vervoegen Europese vloot van UPS Healthcare
Meer dan 20 miljoen euro investeert UPS Healthcare in de uitbreiding van zijn temperatuurgecontroleerde vloot. De logistieke speler koopt ruim 200 ultramoderne voertuigen om zijn koudeketencapaciteit te versterken in Nederland, Italië, Hongarije en Frankrijk. De faciliteiten in Heist-op-den-Berg zullen ook gebruikmaken van de vloot, waardoor die hun logistieke capaciteit kunnen uitbreiden. De huidige vloot vandaag bestaat uit meer dan 1.100 temperatuurgecontroleerde voertuigen.