Kwaliteitsborging met AI in de autoproductie van BMW Group
Binnen AIQX-initiatief vertrouwt BMW Group op netwerkcamera's van Axis Communications voor innovatieve kwaliteitsinspectie in autoproductie
Als toonaangevend bedrijf in de auto-industrie is de BMW Group al vele jaren pionier op het gebied van innovatieve digitale ontwikkelingen. Een bijzondere focus ligt daarbij op kunstmatige intelligentie (AI) voor geautomatiseerde kwaliteitsborging tijdens productieprocessen. Netwerkcamera's van Axis Communications worden gebruikt in combinatie met in-house technologieën van de BMW Group - waaronder AIQX (Artificial Intelligence Quality Next).
Recente artikelen
Niet altijd eenvoudig, wel noodzakelijk
De noodzaak van ketensamenwerking met het oog op een duurzame en maatschappelijke impact is genoegzaam bekend. Toch blijft het vaak bij goede voornemens. Volgens Désirée van Gorp, hoogleraar International Business aan Nyenrode Business Universiteit, vereist de verduurzaming van complexe supply chains een verschuiving van kostengericht denken naar ecosysteemdenken. “Dat vergt de nodige inspanningen en lijkt misschien wel lastig, maar loont zowel voor de hele waardeketen als voor de samenleving.”
Innovatie integreren in je magazijn, hoe doe je dat?
(Advertorial) In een wereld vol verandering en onzekerheid staat de logistieke sector voor grote uitdagingen. Daarom moeten bedrijven zich wendbaar, veerkrachtig en duurzaam opstellen. Maar ook professionals binnen de sector moeten zich voortdurend aanpassen om te blijven groeien.
Schrijf je nu in: 2daagse Masterclass Pragmatic Inventory Management 15 & 22 mei
(Advertorial) Veel bedrijven hebben moeite met het bepalen van de optimale voorraadniveaus, rekening houdend met de omgeving waarin zij operationeel zijn en zijn beperkingen. Daar zijn verschillende redenen voor, maar een belangrijke reden is het gebrek aan praktische kennis over voorraadbeheer.
Digitale basis voor betere besluitvorming
Recent voerde FMCG-producent Unilever wereldwijd een aantal belangrijke strategische wijzigingen door. Daarbij speelt de ondersteuning van technologieën als artificiële intelligentie een belangrijke rol. Wat die digitale transformatie specifiek voor de wereldwijde Ice Cream-divisie van Unilever betekent, vernemen we van chief product supply chain officer Sandeep Desai.
Meer mogelijkheden voor magazijnoptimalisering
Vandaag komt het onderwerp ‘digital twin’ (digitale tweeling) veelvuldig aan bod. Dermate zelfs dat het wel een nieuwe hype lijkt in het logistieke en supply chain landschap. En zoals met alle hypes worden er verwachtingen geschapen. Trends als IoT en Industry 4.0 laten ons toe massaal veel gegevens uit supply chain en logistieke systemen te verzamelen waarvan we ons terecht afvragen wat we er het best mee aanvangen. Bovendien wordt de granulariteit van die data, met name de details uit de processen en systemen, steeds groter. Misschien is digital twin, naast ‘control towers’ en visibiliteit wel de toepassing daarvoor? Maar wat kunnen we nu van een digitale tweeling verwachten in logistieke operaties zoals magazijnen? En hoe moeten we dat evalueren en inzetten?
Voorraadoptimalisering binnen complexe context
Prosafco is een van de grootste spelers in de Belgische markt van persoonlijke beschermingsmiddelen (pbm’s), bedrijfs- en werkkleding. Vanuit zijn nieuwe distributiecentrum in Roeselare bedient het bedrijf zowel zijn zeven winkels als klanten uit zowat alle sectoren. Die ondernemingen verwachten hoge uitleversnelheden en een hoge mate van flexibiliteit. Tijdens een recente bustour van Value Chain legde Prosafco uit hoe het met een geoptimaliseerd voorraadbeheer en de software van Slimstock aan die vraag beantwoordt.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Four ways to optimize the shipping process
(Advertorial) Warehouse and logistics managers are typically charged with increasing the efficiency of shipments. But with many aspects to a complicated supply chain, this can be a daunting task to tackle. Experts at nShift, the global leader in delivery management software, have spoken to industry experts to create a list of four ways to optimize the process and help companies ship smarter.
Richard de Haas wordt nieuwe CEO DPD Belux
Op 1 juni 2022 start Richard de Haas (foto) als CEO van DPD Belux. Daarmee volgt hij Silvio Mestdagh op, die sinds november 2015 aan het hoofd van het bedrijf staat en eind dit jaar met pensioen gaat. Richard de Haas (42) was eerder actief als managing director sales bij Fedex Benelux.
Thuisbezorger Shopopop wil België veroveren met crowdshippingmodel
Een systeem van collaboratieve levering, dat mensen toelaat hun bestellingen tegen een kleine vergoeding thuis te laten bezorgen door een andere particuliere shopper: dat is het model van Shopopop. Na Frankrijk wil de crowdshippingpionier naar eigen zeggen nu ook in België de referentie voor duurzame thuislevering van allerhande bestellingen worden.
Iptor versterkt aanwezigheid in Duitsland en Oostenrijk door overname Pollex-LC
Iptor, leverancier van cloudgebaseerde ERP-software voor de distributie-, uitgeverij-, farma- en houtsector, heeft de overname aangekondigd van Pollex-LC, een Oostenrijkse leverancier van ERP-software en diensten voor kmo’s. Kenmerkend voor de ERP-suite van Pollex-LC is het ‘self-service’-karakter ervan.
DSV breidt activiteiten in North Sea Port uit
DSV en North Sea Port versterken hun samenwerking. DSV beschikt in het Vlaamse deel van North Sea Port al over een logistiek centrum voor de opslag en de distributie van goederen voor onder meer de gezondheidssector en de chemie. Nu plant de logistiek dienstverlener de bouw van nieuwe magazijnen in North Sea Port.
JD Sports kiest ZetesChronos voor realtime zichtbaarheid en traceerbaarheid in heel Europa
JD Sports is een internationale winkelketen voor sportkledij. Omdat het bedrijf zijn internationale bedrijfsactiviteiten snel uitbreidt, was JD Sports op zoek naar een pan-Europese oplossing om zijn verdere strategische groei te ondersteunen.
DP World Antwerp heeft nieuw hoofdkantoor ingehuldigd
Op vrijdag 22 april werd het nieuwe hoofdkantoor van DP World aan het Deurganckdok officieel ingehuldigd. Het moderne, energiezuinige gebouw is het kloppende hart van de Antwerp Gateway-containerterminal. Het werd in twee jaar tijd opgetrokken op wat vroeger een dode hoek was op kaai 1700.
Masterclass Demand Planning en Forecasting
(advertorial) Veel bedrijven zien Demand Planning / Forecasting nog steeds als een noodzakelijk kwaad en je hoort nog vaak dat een forecast altijd fout is. Binnen Demand Planning & Forecasting komen veel verschillende zaken in beeld. Zo staat het voorspellen van de toekomstige vraag naar producten en diensten centraal, maar ook het bepalen van de productie- en distributiemogelijkheden.
Veelzijdig.Betrouwbaar.Rendabel
(advertorial) Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie.
Why homemade carrier connectivity isn’t a winning strategy
(advertorial) The rapid growth of delivery management companies like nShift proves that there is a strong market need for an intermediary handling the communication between shippers and carriers. But why is this a product every shipper needs?