Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Össur klaar voor toekomstige groei
Voor de distributie van protheses, bracing & supports beschikt Össur over een wereldwijd netwerk met drie grote distributiecentra en verschillende lokale warehouses. Dankzij Manhattan SCALE™ werken de medewerkers op deze locaties nu allemaal op dezelfde manier.
Openbare omroep stroomlijnt logistiek
De logistieke processen bij de RTBF lopen als gesmeerd. Hoewel productiematerieel – van een simpele microfoon tot een complete captatiewagen – vlot tussen diverse projecten reist, behoudt de Franstalige openbare omroep altijd het overzicht.
Zorgeloos onderhoud van je mobiele omgeving met Dalosy EMM
Mobiel werken. Je kunt er als modern bedrijf niet meer omheen. Door het toenemende gebruik en diversiteit aan mobiele devices op de werkvloer is Mobile Device Management een cruciaal aandachtspunt geworden. Al deze mobiele apparaten moeten immers beheerd worden.
Magazijn met oog voor innovatieve technologieën
Om zijn aanwezigheid in Europa te versterken, bouwde BlueStar een eigen Europees distributiecentrum in de buurt van Eindhoven. Als gerenommeerde distributeur op het vlak van auto-ID, RFID, security en POS-oplossing zat de organisatie bij de bron om haar operaties met de nieuwste snufjes uit te rusten.
Hubo
Hubo wilde zijn dienstenaanbod uitbreiden en introduceerde Click & Collect om het bestellen en afhalen van artikelen voor klanten eenvoudiger te maken. Klanten kunnen via de website van Hubo hun bestelling plaatsen en deze twee uur later in een winkel naar keuze ophalen.
Een 1,5 meter samenleving vraagt om Workforce Connect
Interne communicatie en verbondenheid bepaalt succes. Zeker nu contactloos werken met 1,5 meter afstand het ‘nieuwe normaal’ is, is goede communicatie en verbondenheid binnen je bedrijf essentieel. Met WorkForce Connect (WFC) van Zebra blijven je werknemers altijd en overal met elkaar verbonden zodat ze als één team met één hoofddoel kunnen acteren.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Scotch & Soda realiseert wereldwijde omnichanneltransformatie met Manhattan Associates
Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda heeft besloten om Manhattan Active Allocation en Manhattan Active Warehouse Management te implementeren. Die keuze maakt deel uit van de strategie om de omnichanneltransformatie, zowel in de winkel als online, wereldwijd te bevorderen.
Pizza Hut maakt orderpicking 30% efficiënter met ZetesMedea Voice
ZetesMedea Voice orderpicking werd geïmplementeerd in het Israëlische distributiecentrum van Pizza Hut. Vroeger gebeurde de orderpicking van droge en ingevroren producten van de bekende restaurantketen er via een handmatig papieren proces.
SC Innovations nu donderdag 31 maart!
Het lijkt ons weinig waarschijnlijk, maar mocht het u toch ontgaan zijn, aanstaande donderdag 31 maart vindt in Antwerp Expo de jaarlijkse editie van Supply Chain Innovations plaats. Samen met honderden andere professionals kunt u er zich onderdompelen in de wereld van de supply chain.
TheValueChain neemt Canguru over
Sinds 24 maart 2022 maakt IT-consultancybureau Canguru deel uit van TheValueChain. Daarmee bundelen beide SAP-implementatiepartners hun krachten. TheValueChain, onderdeel van de Gumption-groep, telt meer dan 260 consultants. Met de overname van Canguru haalde de SAP Gold partner 85 extra collega’s in huis.
Unilin boost klantenservice met Shippeo
Unilin Group ontwikkelt, produceert en vermarkt laminaatvloeren, samengesteld parket, luxe vinyltegels, panelen op houtbasis, sierpanelen, industriële vloeren, wand- en daksystemen en isolatieplaten. Het Belgische bedrijf is de eigenaar van 15 merken, waarvan Quickstep wellicht het bekendste is bij het grote publiek.
SSI Schäfer vangt transformatie in meubelsector op met Flat Pack Picking oplossing
De coronapandemie heeft de e-commerce voor de meubelsector in korte tijd veranderd. Consumenten hebben ingezien dat ze zelfs vrij grote meubelstukken gemakkelijk online kunnen bestellen. Traditionele leveranciers moeten op die ontwikkeling inspelen en geschikte multichannel pickingstrategieën implementeren die ook kunnen voldoen aan de vraag naar ‘on-time delivery’ gekoppeld aan e-commerce behoeftes als ‘same-day/next-day delivery’.
Contargo lanceert Frankfurt-Antwerpen-shuttle
Contargo Industriepark Frankfurt-Höchst breidt zijn spoordiensten uit. Vanaf 4 april 2022 biedt het bedrijf een nieuwe spoorverbinding voor containervervoer aan tussen Frankfurt en Antwerpen. De Frankfurt-Antwerpen-shuttle start met een vast schema en rijdt één keer per week op en neer.
DHL Supply Chain zet autonome heftrucks van Logisnext in voor Unilever
Na soortgelijke implementaties in de VS en Groot-Brittannië zet DHL Supply Chain nu ook in zijn Belgische warehouse in Bornem autonome heftrucks in om pallets intern te verplaatsen. De implementatie kadert in de ‘Accelerated Digitalization Strategy’ van DHL en is het resultaat van een strategische samenwerking tussen DHL Supply Chain, robotleverancier Logisnext Solutions en Unilever.
Vrachtwagens onder bovenleidingen op de snelweg vormen rendabele klimaatoplossing voor Vlaanderen
Vrachtwagens die elektriciteit afnemen van bovenleidingen op de snelweg zijn ook voor Vlaanderen een manier om vrachtvervoer over de weg onafhankelijk te maken van fossiele brandstoffen. Dat blijkt uit de tussentijdse resultaten van het VIL-project Logibat, waaraan dertig bedrijven deelnemen.
GXO versnelt groei in België met nieuw distributiecentrum in Tongeren
GXO Logistics, aanbieder van in transport- en logistieke oplossingen, heeft zijn nieuwe distributiecentrum in Tongeren geopend. De nieuwe faciliteit, die integraal deel uitmaakt van de groeistrategie van GXO in België, heeft een oppervlakte van 20,000m² en zal zich focussen op e-commerce oplossingen en het beheer van reserveonderdelen.