Innovation in agriculture and food processing
(Advertorial) With our global population expected to reach 10 billion by 2050, experts estimate we’ll need to increase food yields by 50% compared to 2013 levels. Additionally, agriculture and food supply chains will need to be transformed to handle climate change and reduce consumption of natural resources. Innovation and technology will be part of the solution with corporations and startups exploring new opportunities and collaborations to drive a more sustainable and productive food supply chain.
Recente artikelen
WORK CLOTHING SPECIALIST DASSY EXPANDS WITH TGW
(Marchtrenk, Austria, March 10, 2021) TGW is adding FlashPick® to the existing fulfilment centre in Bruges. The smart system for automatic split case picking enables the Belgium-based work clothing specialist to reduce its lead times and speed up deliveries.
FASHION SPECIALIST STICHD AUTOMATES WITH TGW
(Marchtrenk, Austria, 25 February 2021) TGW is building a highly automated fulfillment center for stichd in Tilburg, The Netherlands, which is slated for completion in November 2022. The omni-channel solution, which is high-performing and extremely versatile at the same time, enables the fashion company to cut lead times and to give its customers an even higher level of service.
Hoe garandeer je te allen tijde een covidproof magazijn?
Het ziet ernaar uit dat we nog een hele tijd op veilige afstand van elkaar zullen moeten werken. Anderhalve meter blijft dus de regel. En zelfs al klaart de viruslucht eindelijk op, dan nog is het raadzaam snel naar een virusveilige omgeving te kunnen schakelen mochten we opnieuw door een epidemie worden getroffen.
Jungheinrich voor de vierde keer op rij uitgeroepen tot ‘Beste Logistieke Merk'
Jungheinrich is 'Beste Logistieke Merk'. Dit is de vierde keer op rij dat de intralogistieke groep de gerenommeerde onderscheiding in de categorie 'Magazijntechnologie en Orderpicking' heeft mogen in ontvangst nemen. Jungheinrich behaalde ook een tweede plaats in de categorie 'IT voor Magazijnbeheer'.
Spaas stroomlijnt planningsproces met Xeleos Consulting
Voor Spaas is een stevige Sales & Operations Planning een must om de combinatie van een sterke seizoenaliteit en de capaciteitsbeperkingen meester te kunnen. Om dat proces op te zetten, riep de bekende kaarsenfabrikant de hulp van Xeleos Consulting in.
Jungheinrich is één van de ‘50 Sustainability & Climate Leaders’
Jungheinrich heeft zich bij de ‘50 Sustainability & Climate Leaders’ geschaard, een groep van ’s werelds toonaangevende bedrijven op het vlak van klimaatbescherming en duurzaamheid. De 50 internationale bedrijven uit verschillende industrieën die deelnemen aan de campagne hebben zich als doel gesteld een hoofdrol te spelen in de strijd tegen klimaatverandering om zo een bijdrage te leveren aan de verwezenlijking van de 17 duurzaamheidsdoelen van de Verenigde Naties (United Nations Sustainable Development Goals, UNSDG).
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Still breidt Classic Line uit met RCE 15-20 elektrische heftruck
Still, leverancier van oplossingen voor intralogistiek, introduceerde begin 2023 al zijn Classic Line vorkheftrucks. Nu breidt de leverancier dat gamma uit met de nieuwe range RCE 15-20 elektrische heftrucks. Het betreft een reeks compacte heftrucks voor incidentele en middelzware interne transporttaken in de klasse van 1,5 tot 2,0 ton. Naast compacte afmetingen en een hoge wendbaarheid kennen de drie- en vierwielvorkheftrucks een robuust, onderhoudsarm ontwerp, een intuïtief bedieningsconcept en hoge veiligheids- en servicestandaards. Gestandaardiseerde componenten en vaste uitrustingspakketten moeten zorgen voor een snelle beschikbaarheid van de RCE-trucks, die ook online kunnen worden besteld.
Transuniverse opent vestiging voor Maghreb en Noord-Frankrijk in Moeskroen
Transportbedrijf Transuniverse Forwarding uit Wondelgem (Gent) heeft in Moeskroen een nieuwe vestiging geopend voor groepagezendingen van en naar de Maghreb. De locatie richt zich specifiek op klanten in België en Noord-Frankrijk die goederen naar Marokko en Tunesië verzenden of uit die landen ontvangen. Daarnaast zal de vestiging zich richten op de distributie in het Noorden van Frankrijk.
9altitudes versterkt ISV-focus met Dynalogic en nieuwe Birds-suite
IT-bedrijf 9altitudes zet een nieuwe stap om zijn ISV-bedrijfsactiviteiten (independent software vendor) naar een hoger niveau te tillen. Het bedrijf combineert voortaan de knowhow van het voormalige Hillstar en Dynalogic onder de vanaf nu gemeenschappelijke bedrijfsnaam Dynalogic. Door oplossingen binnen Dynalogic te combineren, wil 9altitudes een concurrentievoordeel creëren op de markt van BI, Dynamics 365 add-ons, e.d.
Ontmoet Element Logic op Logistica Next: Ontdek de toekomst van magazijnautomatisering
(Advertorial) Bezoek ons 5-7 november bij Logistica Next op stand B7.020 en ontdek hoe onze automatiseringsoplossingen jouw magazijnprocessen slimmer en efficiënter kunnen maken.
Newwen en Paardekooper leveren samen meermalig herbruikbare transportverpakkingen
Newwen, ontwikkelaar en leverancier van herbruikbare en traceerbare logistieke materialen, gaat een samenwerking aan met Koninklijke Paardekooper Group, een internationale speler in de verpakkingsmarkt. Met de samenwerking willen beide bedrijven een nieuwe standaard zetten in de wereld van transportverpakkingen en de logistieke sector duurzamer en efficiënter maken met innovatieve herbruikbare oplossingen.
Dachser combineert European Logistics en Food Logistics nu ook in Nederland
Logistiek dienstverlener Dachser, met hoofdzetel in het Duitse Kempten, heeft een huurovereenkomst getekend voor een nieuwe opslag- en crossdocklocatie in het Nederlandse Waddinxveen, vlak bij Rotterdam. Die locatie wordt het eerste gecombineerde European Logistics en Food Logistics centrum van Dachser buiten Duitsland. De nieuwe locatie zal in het derde kwartaal van 2025 operationeel zijn en ongeveer 50 nieuwe banen scheppen.
OMP en Bluecrux mikken met gezamenlijk aanbod op efficiëntere supply chain in life sciences sector
OMP, leverancier van oplossingen voor supply chain planning, en Bluecrux, aanbieder van value chain consultancy en technologie, gaan samen een combinatie van hun flagship platformen aanbieden. Concreet betreft het Unison Planning van OMP enerzijds – een ‘best-of-suite’ supply chain planning platform dat end-to-end (E2E) mogelijkheden biedt, gaande van strategisch netwerkontwerp tot gedetailleerde productieplanning – en Binocs van Bluecrux anderzijds – een ‘best-of-breed’ systeem voor resource management dat speciaal is afgestemd op de uitdagingen van planning in laboratoria en de life sciences industry. Na tien jaar samenwerken willen beide partners met dit gezamenlijke aanbod naar eigen zeggen een ongeziene waardepropositie leveren aan klanten in de life sciences industry.
Getac lanceert Essentials Suite voor robuuste IT-operaties
Getac Technology Corporation, leverancier van robuuste mobiele technologie en intelligente video-oplossingen, heeft de Essentials Suite op de markt gebracht. Het betreft een reeks softwareoplossingen die bedrijven moet helpen uitdagende operationele situaties op te lossen en de efficiëntie van remote personeel in verschillende sectoren te verbeteren.
Onderhoud als tool voor een veiligere laad- en losomgeving
(Advertorial) Uit een publicatie van de Arbeidsinspectie in Nederland blijkt dat logistiek koploper blijft als het gaat om dodelijke slachtoffers. Onze sector blijkt nogal halsstarrig als het gaat om veiligheid, Al jaren staan we ook bovenaan op lijstjes over ongevallen en verzuim. In 2023 ging het immers in 290 keren mis en werd een ongeval gerapporteerd.
Belg verkiest lagere bezorgkosten en nauwkeurig tijdskader boven snelheid bij thuisbezorging
Belgische consumenten vinden de laagste bezorgkosten (34%) en de handigste bezorging (23%) het belangrijkste aan thuisbezorging. Daarna volgen een precies tijdskader (19%), snelste bezorging (13%) en meest milieuvriendelijke bezorging (11%). Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van Descartes en Sapio Research naar de ervaring van consumenten met e-commerceaankopen en thuisbezorging. Voor het onderzoek werden 8.000 consumenten uit Europa en Noord-Amerika bevraagd, waarvan 250 consumenten uit België. Het onderzoek sloeg op de periode van eind oktober 2023 tot medio januari 2024.