Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Össur klaar voor toekomstige groei
Voor de distributie van protheses, bracing & supports beschikt Össur over een wereldwijd netwerk met drie grote distributiecentra en verschillende lokale warehouses. Dankzij Manhattan SCALE™ werken de medewerkers op deze locaties nu allemaal op dezelfde manier.
Openbare omroep stroomlijnt logistiek
De logistieke processen bij de RTBF lopen als gesmeerd. Hoewel productiematerieel – van een simpele microfoon tot een complete captatiewagen – vlot tussen diverse projecten reist, behoudt de Franstalige openbare omroep altijd het overzicht.
Zorgeloos onderhoud van je mobiele omgeving met Dalosy EMM
Mobiel werken. Je kunt er als modern bedrijf niet meer omheen. Door het toenemende gebruik en diversiteit aan mobiele devices op de werkvloer is Mobile Device Management een cruciaal aandachtspunt geworden. Al deze mobiele apparaten moeten immers beheerd worden.
Magazijn met oog voor innovatieve technologieën
Om zijn aanwezigheid in Europa te versterken, bouwde BlueStar een eigen Europees distributiecentrum in de buurt van Eindhoven. Als gerenommeerde distributeur op het vlak van auto-ID, RFID, security en POS-oplossing zat de organisatie bij de bron om haar operaties met de nieuwste snufjes uit te rusten.
Hubo
Hubo wilde zijn dienstenaanbod uitbreiden en introduceerde Click & Collect om het bestellen en afhalen van artikelen voor klanten eenvoudiger te maken. Klanten kunnen via de website van Hubo hun bestelling plaatsen en deze twee uur later in een winkel naar keuze ophalen.
Een 1,5 meter samenleving vraagt om Workforce Connect
Interne communicatie en verbondenheid bepaalt succes. Zeker nu contactloos werken met 1,5 meter afstand het ‘nieuwe normaal’ is, is goede communicatie en verbondenheid binnen je bedrijf essentieel. Met WorkForce Connect (WFC) van Zebra blijven je werknemers altijd en overal met elkaar verbonden zodat ze als één team met één hoofddoel kunnen acteren.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
DP World beveiligt containerafhaling in Antwerpen met vingerscantechnologie
Logistieke wereldspeler DP World past voor het eerst vingerscantechnologie toe op de Antwerp Gateway terminal om de containerafhaling beter te beveiligen. Geregistreerde vrachtwagenchauffeurs kunnen er voortaan hun container met behulp van hun vingerafdruk ophalen.
Crown stelt SP 1500 Serie van hoog heffende orderpickers voor
Leverancier van intern transportmaterieel Crown, lanceert in heel Europa de SP 1500 Serie van hoog heffende orderpickers. Met de SP Serie wil Crown een geschikt heftruckmodel bieden voor elke orderpickingtoepassing op hoogte. Zo zijn de modellen met vaste vorken geschikt om grote en moeilijk hanteerbare artikelen te heffen, terwijl trucks met extra heffunctie vooral geschikt zijn voor orderverzameltaken die grote aantallen kleine of zware artikelen omvatten.
Bedrijven ervaren barrières ondanks geloof in digitale transformatie
Nieuw onderzoek in opdracht van Panasonic Connect Europe toont aan dat bedrijven vertrouwen hebben in technologie om hun productiviteit te verhogen, maar tegelijkertijd met grote kennis- en vaardigheidsbarrières worden geconfronteerd om hun digitale transformatieprojecten te voltooien.
UPS Healthcare opent eerste DC voor gezondheidszorg in Duitsland
UPS Healthcare heeft zijn eerste speciale logistieke faciliteit voor gezondheidszorg geopend in het Duitse Giessen. Daarmee wil UPS Healthcare naar eigen zeggen meer zichtbaarheid en controle kunnen bieden om ervoor te zorgen dat de patiëntkritische producten van zijn klanten worden geleverd waar ze moeten zijn, op het juiste moment en bij de juiste temperatuur.
Warehouse automation, bespaar kosten en genereer meer herhaalaankopen
(Advertorial) De meest effectieve manier om het aantal herhaalaankopen te vergroten vind je gewoon in je warehouse zelf. Door processen te verbeteren bespaar je niet alleen op kosten, maar vergroot je vooral de klanttevredenheid. Onderzoek laat zien dat voor 94% van de consumenten een positieve klantervaring de reden is om een herhaalaankoop te doen.
Te Schalen Naar Uw Groei
(Advertorial) Ons modulaire systeem integreert perfect binnen uw magazijnarchitectuur, waardoor voorraaddichtheid toeneemt en beschikbare ruimte wordt geoptimaliseerd. Seizoenspieken of snelle groei? Voeg snel meer opslag, stations of robots toe, zodat u snel aan veranderende eisen kunt voldoen zonder uw activiteiten te onderbreken.
s.Oliver schakelt Ferag in voor coördinatie van nieuwe logistieke hub
s.Oliver is een Duitse multinationale mode- en textielgroep met hoofdzetel in Rottendorf nabij Würzburg. Tot de s.Oliver groep behoren de merken Comma, s.Oliver, QS by s.Oliver en Liebeskind Berlin. Het modeconcern zet een nieuwe grote stap in zijn groeistrategie en opent in 2024 een logistiek centrum in Dettelbach met een hubfunctie voor heel Europa.
Hardis Group lanceert Reflex in Google Cloud en kondigt meer nieuws aan
Leverancier van software en clouddiensten Hardis Group heeft zijn logistieke softwarepakket Reflex nu ook beschikbaar gemaakt als SaaS in de publieke cloud van Google. Daarnaast lanceert Hardis het Reflex Visibility-platform, een oplossing voor ‘supply chain collaboration’ en ‘real-time visibility’, die vanuit dezelfde Google Cloud is te gebruiken.
DB Schenker opent crossdock-warehouse op Prologis Fokker Logistics Park
DB Schenker heeft een nieuw warehouse geopend op Prologis Fokker Logistics Park in Oude Meer, nabij Schiphol. Met dit luchtvracht-crossdock-warehouse van 8.500m² verdubbelt de logistiek dienstverlener zijn capaciteit om bestaande klanten te blijven bedienen en ook nieuwe klanten aanvullende services aan te bieden, zoals korte termijn koelopslag bij 2-8 graden Celsius.
Lecot investeert in hoogtechnologisch distributiecentrum
Lecot belevert de bouwsector al sinds 1888 met ijzerwaren, bevestigingen, bouwbeslag, gereedschappen en persoonlijke beschermingsmiddelen. Met meer dan 110.000 bestelproducten, waarvan er 40.000 onmiddellijk beschikbaar zijn, zet Lecot in op een omnichannel klantenbeleving door de combinatie van digitale kanalen, een uitgebreid netwerk van filialen en leveringen op de werf.