Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar

(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.

Recente artikelen

Össur klaar voor toekomstige groei

Voor de distributie van protheses, bracing & supports beschikt Össur over een wereldwijd netwerk met drie grote distributiecentra en verschillende lokale warehouses. Dankzij Manhattan SCALE™ werken de medewerkers op deze locaties nu allemaal op dezelfde manier.

Openbare omroep stroomlijnt logistiek

De logistieke processen bij de RTBF lopen als gesmeerd. Hoewel productiematerieel – van een simpele microfoon tot een complete captatiewagen – vlot tussen diverse projecten reist, behoudt de Franstalige openbare omroep altijd het overzicht.

Zorgeloos onderhoud van je mobiele omgeving met Dalosy EMM

Mobiel werken. Je kunt er als modern bedrijf niet meer omheen. Door het toenemende gebruik en diversiteit aan mobiele devices op de werkvloer is Mobile Device Management een cruciaal aandachtspunt geworden. Al deze mobiele apparaten moeten immers beheerd worden.

Magazijn met oog voor innovatieve technologieën

Om zijn aanwezigheid in Europa te versterken, bouwde BlueStar een eigen Europees distributiecentrum in de buurt van Eindhoven. Als gerenommeerde distributeur op het vlak van auto-ID, RFID, security en POS-oplossing zat de organisatie bij de bron om haar operaties met de nieuwste snufjes uit te rusten.

Hubo

Hubo wilde zijn dienstenaanbod uitbreiden en introduceerde Click & Collect om het bestellen en afhalen van artikelen voor klanten eenvoudiger te maken. Klanten kunnen via de website van Hubo hun bestelling plaatsen en deze twee uur later in een winkel naar keuze ophalen.

Een 1,5 meter samenleving vraagt om Workforce Connect

Interne communicatie en verbondenheid bepaalt succes. Zeker nu contactloos werken met 1,5 meter afstand het ‘nieuwe normaal’ is, is goede communicatie en verbondenheid binnen je bedrijf essentieel. Met WorkForce Connect (WFC) van Zebra blijven je werknemers altijd en overal met elkaar verbonden zodat ze als één team met één hoofddoel kunnen acteren.

Recente video's

Recente nieuwsberichten

Jost neemt Anné-Louagie over

Transporteur en logistiek dienstverlener Jost heeft transportbedrijf Anné-Louagie uit Temse overgenomen. Het bedrijf werd in 2003 door Marc Anné en zijn vrouw Mady Louagie opgericht en legt zich toe op het internationaal vervoer van containers over de weg, voornamelijk ‘one way’.

Simac ondersteunt data-minded strategie van DPD

Voor DPD is het cruciaal altijd over de juiste data te beschikken. Alleen dan kan de pakketbezorger zijn klanten laten weten waar hun pakket zich bevindt en wanneer het wordt bezorgd. Omdat DPD data sneller wilde kunnen ontvangen, besloot het zijn infrastructuur op meerdere vlakken aan te passen, onder meer door in alle depots de wifi-infrastructuur te herbekijken en uit te breiden.

Volocopter en DB Schenker presenteren drone voor vrachtvervoer

Volocopter, een van de pioniers op het vlak van stedelijke luchtmobiliteit, en wereldwijde logistiek dienstverlener DB Schenker ontwikkelen samen oplossingen voor het snel en emissievrij vervoeren van goederen. Een van die oplossingen is de VoloDrone, een drone voor zwaar transport.

ShopWeDo automatiseert en personaliseert verpakkingen met Savoye

ShopWeDo is gespecialiseerd in b2c e-commerce logistiek en helpt Belgische bedrijven bij het opstarten en optimaliseren van hun e-business activiteiten. Het bedrijf opereert momenteel vanuit twee locaties, Mechelen en Oostende, die gezamenlijk 10.000m² beslaan.

Modebedrijf Peter Hahn vertrouwt op S&OP-tool TIA A3 van Remira

Om de planning en forecasting van nieuwe collecties in de toekomst nauwkeuriger te maken, besloot Peter Hahn de S&OP-tool TIA A3 van Remira in te zetten. De tool legt de basis voor een geïntegreerde Sales and Operations Planning-strategie en moet het multichannel modebedrijf nieuwe voordelen opleveren gaande van actie en verkoopplanning tot forecasts en scheduling.

Infor gaat nieuw partnership aan met Korade

Infor, aanbieder van zakelijke cloud-software met sectorspecifieke specialisaties, is een officieel partnership aangegaan met Korade. Het adviesbureau uit het Nederlandse Bunnik is gespecialiseerd in het implementeren, optimaliseren en migreren van bedrijfsprocessen voor organisaties in de Benelux.

Virtueel evenement over automatisering en uitdagingen in de voedingsindustrie

(Advertorial) Dematic organiseert op 23 en 24 juni een virtueel evenement over de rol en toegevoegde waarde van automatisering voor het oplossen van de volgende uitdagingen: ● Vergrijzing zorgt voor een tekort aan werknemers ● Door maatwerk te produceren groeit de behoefte aan track & trace ● Vraag naar efficiëntere, duurzamere productie neemt toe Registreer hier gratis…

Dachser breidt crossdock center in Willebroek uit

Omdat de vestiging van Dachser in Willebroek na vijftien jaar te klein was geworden, verhuisde de logistiek dienstverlener in 2014 naar een nieuw dedicated crossdock center op industrieterrein de Hulst. Door de groei van Europese groupage-activiteiten is ook dat gebouw ondertussen evenwel te klein geworden.

IDS creëert meer transparantie met RTTV-oplossing van Shippeo

Shippeo, aanbieder van oplossingen voor ‘realtime transportation visibility’ (RTTV), gaat een strategisch partnership aan met IDS, gespecialiseerd in 4PL Logistics Control Towers. Met de actieve betrokkenheid van zijn klant DSM, een wereldspeler op het gebied van voeding, gezondheid en duurzaam leven, is IDS gestart met de implementatie van Shippeo’s RTTV-platform.

P&O Ferrymasters bouwt warehouse voor havengebonden logistiek in Genk

P&O Ferrymasters heeft een overeenkomst gesloten met Genk Green Logistics voor de bouw van een nieuw magazijn van 10.000m² in de buurt van de haven van Genk. Daarmee wil P&O Ferrymasters naar eigen zeggen zijn pan-Europese spoorweg-, weg- en warehousingnetwerk verder versterken en met havengerichte logistieke oplossingen tegemoet komen aan de bedrijven die hun supply chain willen herconfigureren op dit cruciale moment voor internationale handel en economisch herstel.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.