Commerce Trends 2024 - 2025
Welcome to Supply Chain Commerce - A Manhattan Magazine 2024 / 2025
Recente artikelen
Transport in gunstig vaarwater
Vrij goed, zo bleek tijdens het slotevent van het Watertruck+-project. Daarbij werd de balans opgemaakt van de innovatieve transportoplossing voor kleine waterwegen. Hoewel het project – dat in 2014 van wal stak – niet altijd over rozen ging, zijn de resultaten bemoedigend.
Using new technologies to assure operational excellence
"It didn’t simply sell us a device, but designed a solution based precisely on how we operate. That we could immediately put the solution to use and see how it worked and the possible savings it could help us make, with no investment from our side, meant there was no risk in trying this new and innovative solution.” - Raf Van de Put, Facility Engineer, Philips Lighting Envisaging how wearables could increase efficiency and support Philips Lighting’s ambition to become the sole conventional lighting manufacturing plant network in the world, PwC helped introduce the emerging technology at the company’s operations in Turnhout, Belgium.
Pooling
De voorbije jaren waren op z’n minst turbulent, in alle sectoren. Het is duidelijk dat een robuuste en flexibele organisatie cruciaal is om toekomstige uitdagingen aan te kunnen. Daarbij komt ook de druk van regeringen en de shoppers zelf om de impact op het milieu sterk te verlagen.
Ketensamenwerking
De logistieke sector kijkt steeds meer naar de impact die supply chains hebben op het milieu. Lege kilometers vermijden staat bij veel bedrijven dan ook hoog op de agenda. Er wordt steeds meer gekeken naar ketensamenwerkingen, waaronder op het vlak van transport.
Frozen
Krappe marges, beperkte opslag, inefficiënt gebruik van de beschikbare transportcapaciteit en export maken de cold chain erg complex. Om te kunnen blijven groeien, stapte Aviko, fabrikant van aardappelproducten over naar palletpooling.
Succes van e-commerce is een logistieke uitdaging
Het toenemende succes van e-commerce door de covidcrisis lijkt vooral de druk op de logistiek op te drijven. Bovendien laten shoppers zich steeds meer leiden door de milieu-impact van hun online aankoop. Maar hoe begin je aan een flexibele, efficiënte en liefst zo duurzaam mogelijk supply chain voor je e-commercestromen?
Recente video's
Recente nieuwsberichten
DP World beveiligt containerafhaling in Antwerpen met vingerscantechnologie
Logistieke wereldspeler DP World past voor het eerst vingerscantechnologie toe op de Antwerp Gateway terminal om de containerafhaling beter te beveiligen. Geregistreerde vrachtwagenchauffeurs kunnen er voortaan hun container met behulp van hun vingerafdruk ophalen.
Crown stelt SP 1500 Serie van hoog heffende orderpickers voor
Leverancier van intern transportmaterieel Crown, lanceert in heel Europa de SP 1500 Serie van hoog heffende orderpickers. Met de SP Serie wil Crown een geschikt heftruckmodel bieden voor elke orderpickingtoepassing op hoogte. Zo zijn de modellen met vaste vorken geschikt om grote en moeilijk hanteerbare artikelen te heffen, terwijl trucks met extra heffunctie vooral geschikt zijn voor orderverzameltaken die grote aantallen kleine of zware artikelen omvatten.
Bedrijven ervaren barrières ondanks geloof in digitale transformatie
Nieuw onderzoek in opdracht van Panasonic Connect Europe toont aan dat bedrijven vertrouwen hebben in technologie om hun productiviteit te verhogen, maar tegelijkertijd met grote kennis- en vaardigheidsbarrières worden geconfronteerd om hun digitale transformatieprojecten te voltooien.
UPS Healthcare opent eerste DC voor gezondheidszorg in Duitsland
UPS Healthcare heeft zijn eerste speciale logistieke faciliteit voor gezondheidszorg geopend in het Duitse Giessen. Daarmee wil UPS Healthcare naar eigen zeggen meer zichtbaarheid en controle kunnen bieden om ervoor te zorgen dat de patiëntkritische producten van zijn klanten worden geleverd waar ze moeten zijn, op het juiste moment en bij de juiste temperatuur.
Warehouse automation, bespaar kosten en genereer meer herhaalaankopen
(Advertorial) De meest effectieve manier om het aantal herhaalaankopen te vergroten vind je gewoon in je warehouse zelf. Door processen te verbeteren bespaar je niet alleen op kosten, maar vergroot je vooral de klanttevredenheid. Onderzoek laat zien dat voor 94% van de consumenten een positieve klantervaring de reden is om een herhaalaankoop te doen.
Te Schalen Naar Uw Groei
(Advertorial) Ons modulaire systeem integreert perfect binnen uw magazijnarchitectuur, waardoor voorraaddichtheid toeneemt en beschikbare ruimte wordt geoptimaliseerd. Seizoenspieken of snelle groei? Voeg snel meer opslag, stations of robots toe, zodat u snel aan veranderende eisen kunt voldoen zonder uw activiteiten te onderbreken.
s.Oliver schakelt Ferag in voor coördinatie van nieuwe logistieke hub
s.Oliver is een Duitse multinationale mode- en textielgroep met hoofdzetel in Rottendorf nabij Würzburg. Tot de s.Oliver groep behoren de merken Comma, s.Oliver, QS by s.Oliver en Liebeskind Berlin. Het modeconcern zet een nieuwe grote stap in zijn groeistrategie en opent in 2024 een logistiek centrum in Dettelbach met een hubfunctie voor heel Europa.
Hardis Group lanceert Reflex in Google Cloud en kondigt meer nieuws aan
Leverancier van software en clouddiensten Hardis Group heeft zijn logistieke softwarepakket Reflex nu ook beschikbaar gemaakt als SaaS in de publieke cloud van Google. Daarnaast lanceert Hardis het Reflex Visibility-platform, een oplossing voor ‘supply chain collaboration’ en ‘real-time visibility’, die vanuit dezelfde Google Cloud is te gebruiken.
DB Schenker opent crossdock-warehouse op Prologis Fokker Logistics Park
DB Schenker heeft een nieuw warehouse geopend op Prologis Fokker Logistics Park in Oude Meer, nabij Schiphol. Met dit luchtvracht-crossdock-warehouse van 8.500m² verdubbelt de logistiek dienstverlener zijn capaciteit om bestaande klanten te blijven bedienen en ook nieuwe klanten aanvullende services aan te bieden, zoals korte termijn koelopslag bij 2-8 graden Celsius.
Lecot investeert in hoogtechnologisch distributiecentrum
Lecot belevert de bouwsector al sinds 1888 met ijzerwaren, bevestigingen, bouwbeslag, gereedschappen en persoonlijke beschermingsmiddelen. Met meer dan 110.000 bestelproducten, waarvan er 40.000 onmiddellijk beschikbaar zijn, zet Lecot in op een omnichannel klantenbeleving door de combinatie van digitale kanalen, een uitgebreid netwerk van filialen en leveringen op de werf.