Kwaliteitsborging met AI in de autoproductie van BMW Group
Binnen AIQX-initiatief vertrouwt BMW Group op netwerkcamera's van Axis Communications voor innovatieve kwaliteitsinspectie in autoproductie
Als toonaangevend bedrijf in de auto-industrie is de BMW Group al vele jaren pionier op het gebied van innovatieve digitale ontwikkelingen. Een bijzondere focus ligt daarbij op kunstmatige intelligentie (AI) voor geautomatiseerde kwaliteitsborging tijdens productieprocessen. Netwerkcamera's van Axis Communications worden gebruikt in combinatie met in-house technologieën van de BMW Group - waaronder AIQX (Artificial Intelligence Quality Next).
Recente artikelen
De combinatie van ervaring en een breed scala aan oplossingen leidde tot een superieur concurrentievoordeel voor XXL
Slechts een jaar na de installatie van AutoStore®, ervaarde XXL een radicale efficiëntieverhoging, cruciale verbetering van het ruimtegebruik, kortere doorlooptijden naar XXL-winkels en minder pickfouten. De ROI van het project was ook boven verwachting.
Bergfreunde verhoogt de picking efficiency met meer dan 400% met behulp van AutoStore van Element Logic
Ondanks dat het een van de grootste online outdoorspecialisten in Europa is geworden, is Bergfreunde nog steeds op zoek naar nieuwe toppen om te beklimmen. En met een ultramodern AutoStore-systeem van Element Logic zet het Duitse bedrijf zijn zinnen op nieuwe hoogten.
Een jaarlijkse groei van 20 procent na investeringen in één van de grootste Autostore installaties van Element Logic in Denemarken
Proshop, een toonaangevende Deense webshop, verzendt 2 500 pakketten per dag vanuit het hoofdkantoor in Aarhus, Denemarken. Als een van de eerste en toonaangevende e-commerce winkels in Denemarken, de verkoop van meer dan 200 000 verschillende items binnen een breed scala van producten, schaalbaarheid en efficiëntie is de sleutel tot succes.
WORK CLOTHING SPECIALIST DASSY EXPANDS WITH TGW
(Marchtrenk, Austria, March 10, 2021) TGW is adding FlashPick® to the existing fulfilment centre in Bruges. The smart system for automatic split case picking enables the Belgium-based work clothing specialist to reduce its lead times and speed up deliveries.
FASHION SPECIALIST STICHD AUTOMATES WITH TGW
(Marchtrenk, Austria, 25 February 2021) TGW is building a highly automated fulfillment center for stichd in Tilburg, The Netherlands, which is slated for completion in November 2022. The omni-channel solution, which is high-performing and extremely versatile at the same time, enables the fashion company to cut lead times and to give its customers an even higher level of service.
Hoe garandeer je te allen tijde een covidproof magazijn?
Het ziet ernaar uit dat we nog een hele tijd op veilige afstand van elkaar zullen moeten werken. Anderhalve meter blijft dus de regel. En zelfs al klaart de viruslucht eindelijk op, dan nog is het raadzaam snel naar een virusveilige omgeving te kunnen schakelen mochten we opnieuw door een epidemie worden getroffen.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
AgriEuro automatiseert beheer van reserveonderdelen met Dematic
AgriEuro, een leverancier van apparatuur en producten voor de landbouw en tuinonderhoud in Italië, heeft Dematic geselecteerd om een AutoStore-systeem te installeren in zijn nieuwe logistieke centrum in Spoleto (Umbrië). Die faciliteit wordt in de komende maanden gebouwd en breidt de locatie uit waar ook het hoofdkantoor is gevestigd. Het is de bedoeling dat het logistieke centrum zich uitsluitend richt op aftersales-activiteiten, zoals het dagelijkse beheer van reserveonderdelen en andere kleine componenten
Kuehne+Nagel huldigt zijn grootste logistieke hub ooit in
Kuehne+Nagel heeft het nieuwe distributiecentrum van Adidas in Mantova, Noord-Italië, officieel geopend. De logistieke hub, gekenmerkt door doorgedreven digitalisering en duurzaamheid, gaat gepaard met een investering van 350 miljoen euro, de grootste investering van het logistieke bedrijf tot nu toe. Naast groeimogelijkheden biedt de site ook werkgelegenheid voor ruim 700 nieuwe medewerkers met een focus op technische en digitale vaardigheden.
Belgen kopen 40% meer online dan een jaar geleden
Onderzoek van Descartes toont aan dat 38% van de Belgische consumenten meer producten online hebben gekocht ten opzichte van een jaar geleden. Voor het onderzoek bevroeg de aanbieder van SaaS-oplossingen, samen met Sapio Research, voor het derde jaar op rij 8.000 consumenten uit Europa en Noord-Amerika, waarvan 250 consumenten uit België. De deelnemers werd gevraagd naar hun ervaringen met online aankopen en thuisbezorging in de periode van eind oktober 2023 tot medio januari 2024.
UPTR onderzoekt financiële gezondheid Transport en Logistiek
Naar jaarlijkse traditie heeft UPTR, de belangenvereniging van Belgische vervoerders en logistieke spelers, een studie laten uitvoeren naar de financiële gezondheid van de transportsector, dit jaar geïntegreerd met de sector logistiek.
Daartoe heeft het audit- en financieel adviesbureau BDO de jaarrekeningen (eind juli 2024 ingediend bij de NBB) van Belgische bedrijven met als hoofd-NACE-code de code ‘494 – Goederenvervoer over de weg en verhuisdiensten’, maar ook de (logistieke) codes ‘521 – Opslag en opslagfaciliteiten’ en ‘522 – Aanvullende diensten voor transport’ onder de loep genomen.
B-Close neemt invoerdersactiviteiten Yale over van Hilaire Van der Haeghe
B-Close, een onafhankelijke Belgische onderneming actief in de verdeling en het onderhoud van A-merkheftrucks, neemt vanaf 1 november 2024 de Belgische distributierechten voor het heftruckmerk Yale over. Daarmee laat Hilaire Van der Haeghe (HH Group) zijn bedrijfstak HH Industry over aan B-Close en focust zich verder op zijn kernactiviteiten in de distributie van technisch materieel en diensten voor de landbouw- en groensector.
PICS Belgium organiseert Supply Chain Trivia Quiz
(Advertorial) Op 23 oktober 2024 organiseert PICS Belgium de ultieme Supply Chain Trivia Quiz. Het wordt een leuk evenement waarbij supply chain professionals op een vriendschappelijke manier de strijd met elkaar aanbinden; ideaal als team building activiteit.
Aandacht voor ergonomie en veiligheid verhoogt productiviteit
(Advertorial) Onder het motto ‘Human First’ geeft Exotec bij de ontwikkeling van zijn magazijnrobotsystemen altijd prioriteit aan het comfort van de operator. Het vergt misschien wat investeringen en kan het ontwikkelingsproces vertragen, maar operatoren die hun werk op een comfortabele manier kunnen uitvoeren gaan dat automatisch ook efficiënter doen en daardoor treedt er ook minder uitval op.
5 tips om duurzaam te besparen
(Advertorial) Uw duurzaamheid verhogen én uw kosten reduceren: het lijkt een onmogelijke opdracht, maar er zijn wel degelijk manieren om zowel het milieu als uw portefeuille plezier te doen.
Logidis migreert zijn Generix WMS warehouse management oplossing naar SaaS
(Advertorial) Generix – een wereldwijd bedrijf voor bedrijfssoftware dat een breed portfolio van SaaS-oplossingen biedt op het gebied van supply chain, financiën, handel en B2B-integratie – heeft aangekondigd dat logistiek bedrijf Logidis zijn Generix WMS-oplossing (Warehouse Management System) heeft gemigreerd naar SaaS om zijn 230.000 orderregels per maand in zijn twee magazijnen in Mauritius af te handelen.
Beltaste implementeert sturend S&OP-proces met Optimact
(Advertorial) Dat snackspecialist Beltaste al lang goed bezig is, daar bestaat geen twijfel over. Maar met de verdere groei voor ogen wilde de organisatie nog beter worden. Met de hulp van Xeleos Consulting zette Beltaste de transitie in naar een matuur S&OP–proces, met daaraan gelinkt een betere forecasting en demand planning. Het resultaat is een leidend proces dat het bedrijf richting geeft en continue verbetering faciliteert.