Efficiëntie en energiebesparing in magazijnen: de rol van PVC-gordijnen
In magazijnen en industriële ruimtes staan efficiëntie en energiebesparing centraal. Elk detail telt als het gaat om het optimaliseren van de logistieke stroom en het minimaliseren van energieverbruik. PVC-gordijnen zijn daarvoor een simpele, maar uiterst doeltreffende oplossing. Ze bieden tal van voordelen voor magazijnen en productiefaciliteiten, zowel op het vlak van kostenbesparing als operationele efficiëntie.
Recente artikelen
Rethinking Supply Chain
In vijf jaar tijd is er op supply chain vlak veel veranderd. Dus besloot Bram Desmet, professor aan de Vlerick Business School en CEO van Solventure, een derde boek te schrijven. In ‘Rethinking Supply Chain’ focust hij op strategisch gedreven, duurzame en veerkrachtige supply chains. Het boek moet bedrijven aan het denken zetten over hoe ze het duurzaamheidsaspect aan hun supply chain driehoek kunnen koppelen en waarom het zo belangrijk is te evolueren naar S&OP 2.0, bijvoorbeeld.
Actie in je magazijn: kies voor magazijnrobots
(Advertorial) Klanten verwachten vandaag de dag dat hun bestelling zo snel mogelijk wordt geleverd, het liefst nog dezelfde dag. Dit legt een enorme druk op bedrijven en hun magazijnen, die daarvoor veerkrachtig en duurzaam moeten opereren.
Case study Optima T
Om de veiligheid van hun werknemers, apparatuur en materialen in hun ultramoderne CO2- neutrale magazijn te garanderen, heeft OptimaT zich laten adviseren bij A-SAFE, experts op het gebied van veiligheidsoplossingen.
Het project resulteerde in de installatie van een reeks oplossingen in de faciliteiten, waaronder barrières om de veiligheid van voetgangers in het magazijn te verbeteren en barrières bij laadkades, om een buffer te bieden tussen werknemers die in dit gebied werken en vorkheftrucks die er gebruikt worden.
Verhoogde veiligheid, kostenbesparingen en hoge ROI voor Katoen Natie na samenwerking met A-SAFE
Katoen Natie, een wereldwijd logistiek dienstverlener met vestigingen in 39 landen en 50.000 medewerkers wereldwijd, wil personeel, voorraad en hun pand in Gent beschermen.
Met ongeveer 1.000 medewerkers en 350.000 vierkante meter aan magazijnen en kantoren, heeft Katoen Natie samen met A-SAFE, een toonaangevende producent van veiligheidsoplossingen, een veilige werkomgeving gecreëerd.
De samenwerking tussen Katoen Natie en A-SAFE begon in 2018 via een aanbestedingsproces. A-SAFE kwam als beste naar voren en sindsdien blijven ze nauw samenwerken. Dimitri Raman, Operationeel Directeur bij Katoen Natie: “A-SAFE is geselecteerd tijdens een aanbesteding en daarnaast hebben we ook de producten zelf getest en in die producttesten, samen met de al onafhankelijke testen van A-SAFE, kwamen zij als beste uit de bus.” De samenwerking leidde tot plaatsing van effectieve veiligheidsoplossingen met een terugverdientijd van één tot twee jaar na installatie.
Drankenfabrikant Campari kiest voor A-SAFE’s recept voor verhoogde efficiëntie en veiligheid
Het bedrijf
Campari is een Italiaans drankenbedrijf dat in 1860 is opgericht. Ze zijn een van de grootste spelers in de industrie en opereren in meer dan 190 markten wereldwijd. De groep heeft wereldwijd ongeveer 4500 medewerkers in dienst en is de zesde grootste groep in de sterke drankenindustrie wereldwijd. Ons hoofdkantoor bevindt zich in Sesto San Giovanni, terwijl het aantal productielocaties is gestegen van 8 in 2004 tot de huidige 23, waarvan er 4 in Italië zijn. Hun andere Europese fabrieken bevinden zich in Frankrijk, Schotland en Griekenland. Ze hebben ook fabrieken in de Verenigde Staten, Jamaica, Canada, Mexico, Argentinië, Brazilië en Australië.
Case study Barry Callebaut
Chocoladefabrikant Barry Callebaut had een reeks aan veiligheidsoplossingen nodig om werknemers, voorraad, machines en hun indrukwekkende nieuwe pand, “The Barry Callebaut Chocolate Box”, het grootste chocolademagazijn ter wereld, te beschermen.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Trends Business Information lanceert ProspectFinder
Artikel - Als onestopshop voor actuele bedrijfsinformatie biedt Trends Top, een merk van Trends Business Information, zijn klanten ook webtools aan voor financiële analyse, prospectie, geomarketing en salesmanagement. Samen met Natch, gespecialiseerd in b2b e-business, stak Trends Top een van die prospectietools in een totaal nieuw kleedje.
Transporeon en Ortec bieden samen oplossing voor optimaal laden en transporteren
Transporeon, aanbieder van geïntegreerde cloud-gebaseerde logistieke platformen, en Ortec, wereldwijd leverancier van mathematische optimaliseringssoftware, kondigen een strategische samenwerking aan om een geavanceerde, datagestuurde oplossing te bieden aan klanten die op zoek zijn naar efficiëntere manieren om ladingen te optimaliseren en toe te wijzen.
Generix Group voldoet aan Europese interoperabiliteitsnormen voor e-invoicing
Eerder deze maand presenteerde Generix Group de ontwikkelingen in het kader van het EURINV-project aan de vertegenwoordigers van het programma ‘Connecting Europe Facility’ van de Europese Commissie. Het ‘Connecting Europe Facility’ programma wordt beheerd door het Uitvoerend Agentschap voor innovatie en netwerken (IENA) binnen de Europese Commissie.
Alibaba gaat leveren met autonome robots
De Chinese e-commercegigant Alibaba gaat op grote schaal autonome robots inzetten voor last-mile leveringen. Die aankondiging was een van de hoogtepunten tijdens de twaalfde editie van Apsara, het jaarlijkse technologie-event van Alibaba Group.
Capaciteit van wegvervoer op Europese spotmarkt op laagste niveau sinds 2017
In vergelijking met augustus 2020 was er in de eerste twee weken van september 14,4% minder wegvervoerscapaciteit beschikbaar op de Europese spotmarkt. Die conclusie trekt Transporeon op basis van de gegevens in zijn Transport Market Monitor (TMM), een online dienst die wordt geleverd door dochteronderneming Tim Consult op basis van transportgegevens van meer dan 1,8 miljoen vrachten per jaar.
First en last mile als succesfactor in retail en logistiek
Whitepaper - In de recente whitepaper, "De first en de last mile als succesfactor in retail en logistiek", kijkt Zetes, een leverancier van supply chain-technologie, naar de uitdagingen voor de e-commerce bij het verbeteren van de klantervaring, van orderpicking, verpakking en verzending tot en met de fysieke bezorging bij de klant.
Aantal XXL warehouses in België, Nederland en Duitsland stijgt sneller
In de periode 2013-2019 werden 424 megadistributiecentra – met elk meer dan 40.000m² vloeroppervlakte – gebouwd of aangekondigd in het logistieke hart van Europa. Daarbij omvat ‘2019’ ook de warehouses die in 2018/2019 werden aangekondigd en in 2020/2021 opengaan.
's Werelds grootste Autostore opslag- en orderpicksysteem op een mezzanine bij TTI, Inc.
Artikel - Elektronicadistributeur TTI, lnc. heeft een assortiment van meer dan 250.000 onderdelen. Om deze ruimtebesparend op te kunnen slaan en snel en efficiënt te kunnen orderpicken, breidde het bedrijf het bestaande distributiecentrum nabij München uit en investeerde het in een AutoStore-oplossing van de intralogistiekspecialist Element Logic.
Digitalisering, het antwoord op stijgende klantverwachtingen
Artikel - De wereld van handel- en productiebedrijven verandert snel. De verwachtingen van de markt zijn de laatste jaren, maanden en zelfs weken sterk geëvolueerd. Als ondernemer wordt u verplicht om zich steeds aan te passen. Digitalisering speelt hierin een cruciale rol.
Linkedin Optimact Pagina
(Advertorial) We willen jullie allemaal bedanken voor uw inschrijving op onze Optimact-bedrijfspagina. Bijna 400 volgers, wat een stijging van 100% betekent in de afgelopen maand. We hebben vorige week de samenwerking met Supply Chain Profs aangekondigd, maar er volgt meer nieuws.