Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Herinrichting magazijn: interessant moment om te investeren in nieuwe verlichting
Als de inrichting van het magazijn verandert, is het van belang om de verlichting eveneens aan te passen. Alleen als alle stellingen, gangpaden en hoeken goed verlicht zijn, kan er immers veilig en efficiënt worden gewerkt in het magazijn.
Harmonisatie van data flows - geen overbodige luxe!
(Whitepaper) Het staat buiten kijf dat de Covid-pandemie bedrijven heeft gedwongen om bijna uitsluitend via digitale kanalen te communiceren en digitaal zaken te doen met hun partners. Voor velen is informatie uitwisselen via een virtuele omgeving vandaag de enige manier om samen te werken.
Almaar door vol vermogen
Elektrisch rijden is in het magazijn al langer de norm. Om dat in de toekomst nog duurzamer te doen, biedt waterstof een interessante piste. Still troonde ons mee naar de Volvo-site in Oostakker, waar het bedrijf meewerkte aan een testproject met een vorkheftruck op waterstof.
Vijf goede gewoonten om succes te boeken met AI
Steeds meer bedrijven ontdekken de mogelijkheden van artificiële intelligentie (AI). Aangezien de technologie aan maturiteit wint, groeien ook de toepassingsgebieden. In dit stadium van de evolutie is het volgens Whit Andrews, distinguished VP analyst bij Gartner, slim om AI-projecten op een structurele manier in de organisatie op te zetten.
Moment suprême voor magazijnautomatisering
De coronacrisis confronteerde verschillende sectoren met onverwachte schommelingen in de vraag. Daarnaast kwam e-commerce in een stroomversnelling terecht. Voor sterk geautomatiseerde magazijnsystemen was dat het uitgelezen moment om hun flexibiliteit te bewijzen.
Sivafrost gaat de hoogte in
Sivafrost is gespecialiseerd in de opslag, het invriezen en verpakken van voedingsproducten. Het familiebedrijf uit Dendermonde nam vorig jaar een nieuw hoogbouwvrieshuis met een capaciteit van 15.000 palletplaatsen in gebruik. Een ondergrondse tunnel met conveyors en palletliften vormde de niet-alledaagse oplossing om het nieuwe magazijn met de productieruimte te verbinden.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Safelog rust nieuwe generatie AGV’s standaard uit met inductie-oplaadtechnologie
Safelog, producent van flexibele en schaalbare AGV-modellen, en technologiebedrijf Wiferion hebben een overeenkomst gesloten om gezamenlijk de prestaties van automatisch geleide voertuigen (AGV’s) te verhogen en nieuwe toepassingsconcepten te ontwikkelen.
Hoe wist Deny Logistics de beladingsgraad met gemiddeld 30% te verhogen?
Tijdens ‘Smart Solutions for Transport Operations 2021 - The Online Summit about solutions for Cost Effective Transport’, dat plaatsvindt op donderdag 10 juni, vertelt Bertrand Deny hoe Deny Logistics de beladingsgraad van zijn vrachtwagens met gemiddeld dertig procent verbeterde door ritplanningssoftware van PTV te implementeren.
Coronacrisis jaagt tekort aan (logistiek) talent de hoogte in
Volgens de nieuwste ManpowerGroup Barometer zijn werkgevers in de transport- en logistieke sector van plan het tempo van aanwervingen in het derde kwartaal van 2021 te versnellen.
DFDS en Volvo Trucks werken samen aan elektrische transporten
Transport- en logistiekbedrijf DFDS en Volvo Trucks bundelen hun krachten om elektrisch rijden met zware transporten mogelijk te maken. Als eerste stap zet DFDS een volledig elektrische truck in om onderdelen te leveren aan de Volvo Trucks-fabriek in de buurt van Göteborg.
Vlaanderen investeert 42 miljoen euro in Port of Limburg
Vlaanderen investeert 42 miljoen euro in de infrastructuurwerken voor de ontsluiting van het trimodale bedrijventerrein Port of Limburg op de voormalige Ford-terreinen in Genk. De werken worden uitgevoerd in opdracht van De Vlaamse Waterweg nv.
Smart Transport (Network) Operations; Creating Visibility, Affordability, Resilience & Sustainability (VARS)
Tijdens ‘Smart Solutions for Transport Operations 2021 - The Online Summit about solutions for Cost Effective Transport’, dat plaatsvindt op donderdag 10 juni, gaat Robert Wieggers in op de keuzes die een onderneming moet maken om haar transportoperaties te optimaliseren vanuit zichtbaarheid en controle (Visibility), kostenoogpunt (Affordability), veerkracht en aanpassingsvermogen (Resilience) en duurzaamheid (Sustainability).
Versluys Logistics, luchthaven Oostende-Brugge en haven van Zeebrugge richten gezamenlijk logistiek zee- en luchtvrachtplatform op
In navolging van de exclusieve samenwerkingsovereenkomst die Versluys Logistics vorig jaar sloot met de luchthaven Oostende-Brugge voor de ontwikkeling van ‘Cargo Village’ met logistiek vastgoed op bepaalde delen van de luchthaven, werd nu een intentieverklaring getekend tussen Versluys Logistics en de haven van Zeebrugge.
Brady neemt Nordic ID over
Brady Corporation, met hoofdzetel in Milwaukee, Wisconsin, vervaardigt en levert totaaloplossingen voor de identificatie en beveiliging van mensen, producten en plaatsen. Met de overname van Nordic ID wil het bedrijf zijn positie als wereldwijde full-service leverancier van RFID- en Industrie 4.0-oplossingen versterken.
JooS Consulting lanceert supply chain spin-off Supply Change
Met ‘Supply Change’ lanceert het Belgische JooS Consulting op 1 juni een nieuwe spin-off. Het nieuwe bedrijf zal zich specifiek richten op het detacheren van consultants met logistieke expertise en kwam er door de groeiende vraag naar supply chain en logistieke profielen om processen te ondersteunen en te optimaliseren.
Extra geluiden op elektrische Volvo trucks voor meer veiligheid
Vanaf 1 juli 2021 moeten alle nieuwe elektrische voertuigen in de EU een bepaald geluidsniveau produceren bij snelheden onder en tot en met 20 km/u. Het vereiste geluidsniveau is afhankelijk van de snelheid en wordt hoger naarmate de snelheid toeneemt.