Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Wat wordt de brandstof van de toekomst voor transportbedrijven?
Acht op de tien Belgische transportbedrijven wil in de toekomst volledig emissievrij worden. Eén op de drie heeft nu al voertuigen op alternatieve aandrijvingen rijden. Toch is er nog heel wat werk aan de winkel, zo blijkt uit de transportstudie ‘Fuel for the Future’.
Het warehouse moderniseren met een minimum aan stress
Het jaar 2020 heeft supply chain bedrijven geleerd dat ze wendbaar moeten zijn, willen ze in deze snel veranderende, on-demand wereld kunnen concurreren. Meer dan ooit is het belangrijk om producten sneller, nauwkeuriger en met minder medewerkers de deur uit te krijgen.
Ambitieus distributiecentrum ondersteunt wereldwijd meerdere online webwinkels zonder vergaande automatisatie.
Functionele orderverzamelsystemen bestaan zelden uit één enkel systeem. Welke stellingsystemen gecombineerd worden en hoe ze gelay-out worden hangt af van verschillende factoren. Bij het Duitse EUROTAPE hebben ze dit begrepen en de samenwerking met BITO leidde tot betere prestaties van de bedrijfsprocessen en werktijdinkorting zonder vergaande investering in automatisatie.
Jukebox XXL
Om aan het groeiende aantal bestellingen in zowel de fysieke winkel als de webshop te kunnen voldoen, breidde muziekhandel Musikhaus Thomann zijn logistieke centrum in de loop der jaren steeds verder uit. Ook het toenemende aantal SKU’s moest daarbij onderdak krijgen.
Stresstest voor elke organisatie
Een ERP-pakket vormt het kloppende softwarehart van een bedrijf. Het stelt organisaties in staat processen te bundelen en op elkaar af te stemmen. De implementatie van nieuwe ERP-software gaat evenwel zelden over rozen. Het is een ingrijpend project dat tijd, geld, organisatie en denkwerk vraagt.
Alles onder één dak
In 2020 nam motorkledingproducent REV’IT! zijn nieuwe Europees distributiecentrum in gebruik. De nieuwbouw was broodnodig om de groeiambities van de onderneming te faciliteren. Voor het logistiek ontwerp en de inrichting van het EDC klopte REV’IT!
Recente video's
Recente nieuwsberichten
H.Essers neemt bouwtransportactiviteiten Alders Bulk Logistics over
Met zijn segment Infra biedt H.Essers al jaren logistieke oplossingen voor de bouwsector. De logistiek dienstverlener verstevigt nu zijn positie in het marktsegment door de bouwtransportactiviteiten van Alders Bulk Logistics – tot voor kort Alders Transport – over te nemen.
UPS Healthcare breidt wereldwijd netwerk voor koudeketenlogistiek uit
Marken, de logistieke divisie voor klinische testen van UPS Healthcare, heeft zijn wereldwijde netwerk uitgebreid om tegemoet te komen aan de toegenomen vraag naar diensten voor de toeleveringsketen van klinische geneesmiddelen, vooral voor klinische cel- en gentesten.
Witron verdubbelt productiecapaciteit in Parkstein
Begin 2019 besloot Walter Winkler, oprichter en eigenaar van Witron, de productiecapaciteit in thuishaven Parkstein met 120.000m² uit te breiden tot een totaal van 220.000m², goed voor een investeringsvolume van ongeveer 200 miljoen euro. Na een plannings- een constructieperiode van ruim 2,5 jaar en net op tijd voor het vijftigjarige jubileum van het bedrijf worden sinds september 2021 dynamische elementen van transportbandsystemen en schakelkasten geproduceerd in de nieuwe ‘Werk II Nord’-faciliteit.
Delwi/Groenink Machinefabriek gaat live met SPS shopfloor applicatie
De groei van Delwi/Groenink Machinefabriek uit het Nederlandse Enschede en het feit dat het bedrijf sinds drie jaar onder een auditcontrole valt, leidden tot de wens om meer grip op de processen te krijgen. Daarop koos de onderneming voor de shop floor applicatie van Smart Production Solutions.
Drie Belgische start-ups nemen deel aan PwC Scale-programma Consumer Markets
PwC België kondigt aan dat zes start-ups deelnemen aan het 2021 PwC Scale-programma Consumer Markets. Dat programma moet technologische start-ups in retail, transport, logistiek en consumentengoederen helpen te groeien. Het brengt gevestigde namen uit de consumentenmarkt enerzijds en snelgroeiende en disruptieve technologiestart-ups anderzijds samen om nauwer te kunnen samenwerken en innovatie in de markt te stimuleren.
Estée Lauder investeert in robotisering van Inther Group
Cosmeticabedrijf Estée Lauder heeft een overeenkomst gesloten met system integrator Inther Group voor de implementatie van de GRIPP (Gantry Robotic Intelligent Piece Picker). GRIPP staat voor volautomatische, compacte robot picking technologie en werd ontwikkeld door Inther, met wie Estée Lauder al jaren samenwerkt.
Coop Zwitserland vernieuwt infrastructuur van handheld terminals voor in-store processen met Zetes
De Zwitserse Coop Group heeft meer dan 2200 van zijn winkels voorzien van een nieuwe infrastructuur van handheld terminals. Daarvoor deed de winkelketen een beroep op Zetes, dat gespecialiseerd is in supply chain execution. Zetes leverde 10.000 Zebra PS20 personal shoppers voor klanten en 13.500 Datalogic Memor 20 mobiele computers voor winkelmedewerkers.
Combilift introduceert nieuw XLE-model
Combilift, de Ierse leverancier van materials handling oplossingen, breidt zijn gamma elektrische heftrucks uit met de Combi-XLE. Deze multidirectionele vorkheftruck heeft een hefvermogen tot 5 ton en moet met een emissievrije werking zorgen voor krachtige prestaties, zowel binnen als buiten, in uiteenlopende sectoren en toepassingen.
5 factoren voor het bepalen van de afmetingen van een goods-to-person oplossing
(Advertorial) Een Goods-to-Person (GtP) oplossing brengt verschillende items uit een order naar het werkstation van een medewerker. Het concept is verder eenvoudig. Producten worden opgeslagen in een geautomatiseerd shuttlesysteem en vervolgens vervoerd met behulp van een combinatie van liften en transportbanden naar een orderverzamel- of palletiseerstation.
Supply Chain Innovations 2021
Bekijk het volledige programma Op 7 oktober organiseert Value Chain HET event voor de supply chain managers: Supply Chain Innovations 2021. Met 60 partners die hun innovaties tonen op het netwerkplatform en 40 uiteenzettingen over diverse aspecten van het supply chain management, is dit het belangrijkste event van het jaar.