Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar

(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.

Recente artikelen

De continue evolutie van het planningsproces

Producenten van verpakte consumptiegoederen moesten hun supply chain het voorbije jaar snel en ingrijpend aanpassen. De gewijzigde vraag, schommelende voorraden en nieuwe aankoopkanalen brengen ook de nodige lessen voor het post-coronatijdperk met zich mee.

Inkopen blijft mensenwerk

Ook het inkoopvak ontsnapt niet aan de trend naar digitalisering. Toch hoeft de inkoper niet meteen voor zijn baan te vrezen, als we professor Wendy van der Valk (Tilburg University) mogen geloven. Robots kunnen tegenwoordig al heel veel, maar inkopen blijft in wezen toch een mensenvak.

Keten in teken van duurzame zuivel

Door de coronacrisis kwamen duurzaamheidsinitiatieven bij veel bedrijven op een lager pitje te staan. Niet bij Arla Foods. Daar werd zelfs nog een tandje bijgestoken. Uiteindelijk wil het bedrijf zijn zuivel tegen 2050 klimaatneutraal krijgen.

Beschikbaarheid klanten maakt het verschil

Tot veertig procent besparen op de afhandeling van de laatste mijl? Dat kan. Alleen moeten we dan ook informatie over de beschikbaarheid van onze klanten in onze routeplanning opnemen én bereid zijn al eens te wachten op een klant in plaats van zo snel mogelijk de leveringsronde verder te zetten.

Is the warehouse operator of the future digitalized and connected

Pics Belgium organiseert elke laatste donderdag van de maand een virtueel supply chain café. Tijdens dit online gebeuren belicht een specialist gedurende twintig minuten een topic. Daarna kunnen de deelnemers discussIëren over het onderwerp en bepaalde statements.

Van kostenpost naar differentiator

De turbulente wereld waarin we leven stelt supply chains als nooit tevoren op de proef. Enerzijds worden we constant met onze neus op de kwetsbaarheden gedrukt, anderzijds worden klanten steeds veeleisender. In die context kunnen innovatieve technologieën helpen om van logistiek een competitief voordeel te maken.

Recente video's

Recente nieuwsberichten

Ninatrans en Transmet smelten samen tot één transportgroep

Om een sterkere marktpositie in de logistieke en transportwereld te verwerven, hebben de Belgische transporteurs Ninatrans en Transmet besloten hun krachten te bundelen. Beide bedrijven zijn geen vreemden voor elkaar, want het waren twee broers die ze destijds oprichtten.

Lineas bouwt Noord-Zuid vrachtverbinding verder uit vanuit Gent in North Sea Port

Privé spoorvrachtoperator Lineas versterkt zijn aanwezigheid in Gent in North Sea Port met een nieuwe, rechtstreekse intermodale verbinding met Milano Segrate. Met die verbinding met vijf wekelijkse retourritten naar Italië wil Lineas tegemoet komen aan de groeiende vraag van regionale klanten naar een ecologisch alternatief voor wegtranstransport.

Veelzijdig.Betrouwbaar.Rendabel

Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie. Daifuku’s all-in dienstverlening start reeds vanaf de initiële planning en omvat analyse, voorstel, ontwerp, fabricage, opbouw, integratie, aftersales en modernisering.

TVH neemt Battery Supplies over

TVH, aanbieder van onderdelen voor heftrucks, industriële voertuigen, bouwmachines en landbouwtractoren, heeft de aandelen verworven van Battery Supplies in Deerlijk en diens dochterondernemingen in Meyzieu, Frankrijk (Battery Supplies France) en Erftstadt, Duitsland (Battec Batterie Vertrieb).

Leadec benadert 0% fouten bij interne leveringen met ZetesChronos

Leadec is actief op meer dan 300 locaties verspreid over vier continenten. Al bijna 60 jaar ondersteunt het bedrijf klanten in de productiesector met services op het gebied van planning, installatie en automatisering, tot en met het facilitair beheer van fabrieken en gebouwen.

Jost neemt Anné-Louagie over

Transporteur en logistiek dienstverlener Jost heeft transportbedrijf Anné-Louagie uit Temse overgenomen. Het bedrijf werd in 2003 door Marc Anné en zijn vrouw Mady Louagie opgericht en legt zich toe op het internationaal vervoer van containers over de weg, voornamelijk ‘one way’.

Simac ondersteunt data-minded strategie van DPD

Voor DPD is het cruciaal altijd over de juiste data te beschikken. Alleen dan kan de pakketbezorger zijn klanten laten weten waar hun pakket zich bevindt en wanneer het wordt bezorgd. Omdat DPD data sneller wilde kunnen ontvangen, besloot het zijn infrastructuur op meerdere vlakken aan te passen, onder meer door in alle depots de wifi-infrastructuur te herbekijken en uit te breiden.

Volocopter en DB Schenker presenteren drone voor vrachtvervoer

Volocopter, een van de pioniers op het vlak van stedelijke luchtmobiliteit, en wereldwijde logistiek dienstverlener DB Schenker ontwikkelen samen oplossingen voor het snel en emissievrij vervoeren van goederen. Een van die oplossingen is de VoloDrone, een drone voor zwaar transport.

ShopWeDo automatiseert en personaliseert verpakkingen met Savoye

ShopWeDo is gespecialiseerd in b2c e-commerce logistiek en helpt Belgische bedrijven bij het opstarten en optimaliseren van hun e-business activiteiten. Het bedrijf opereert momenteel vanuit twee locaties, Mechelen en Oostende, die gezamenlijk 10.000m² beslaan.

Modebedrijf Peter Hahn vertrouwt op S&OP-tool TIA A3 van Remira

Om de planning en forecasting van nieuwe collecties in de toekomst nauwkeuriger te maken, besloot Peter Hahn de S&OP-tool TIA A3 van Remira in te zetten. De tool legt de basis voor een geïntegreerde Sales and Operations Planning-strategie en moet het multichannel modebedrijf nieuwe voordelen opleveren gaande van actie en verkoopplanning tot forecasts en scheduling.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.