Kwaliteitsborging met AI in de autoproductie van BMW Group
Binnen AIQX-initiatief vertrouwt BMW Group op netwerkcamera's van Axis Communications voor innovatieve kwaliteitsinspectie in autoproductie
Als toonaangevend bedrijf in de auto-industrie is de BMW Group al vele jaren pionier op het gebied van innovatieve digitale ontwikkelingen. Een bijzondere focus ligt daarbij op kunstmatige intelligentie (AI) voor geautomatiseerde kwaliteitsborging tijdens productieprocessen. Netwerkcamera's van Axis Communications worden gebruikt in combinatie met in-house technologieën van de BMW Group - waaronder AIQX (Artificial Intelligence Quality Next).
Recente artikelen
Realtime volgen van gebruiks- en verbruiksgoederen met IDstock®
Wyckaert is een Gents bouwbedrijf dat al meer dan 125 jaar projecten realiseert voor de industrie, de utiliteitsbouw en de residentiële markt. Het bedrijf geniet een gedegen reputatie als vaste waarde en betrouwbare referentie met veel aandacht voor duurzaam ondernemen.
iGo Systems
Hamburg, februari 2020 - Steeds meer bedrijven verdiepen zich in de automatisering van hun intralogistiek. De redenen hiervoor variëren van de noodzaak voor een hogere procesefficiëntie tot een tekort aan medewerkers. Als gevolg hiervan groeit het aanbod geautomatiseerde intralogistieke oplossingen gestaag.
Bullwhip-effect blijft actueel
In 1997 introduceerde professor Hau Lee van de Stanford University School of Business de term ‘bullwhip-effect’. Het fenomeen geeft aan hoe kleine verstoringen leiden tot almaar grotere disrupties verderop in de supply chain. Vandaag blijkt de term actueler dan ooit.
Voluit voor management bij exception
Onder het motto ‘Think Animal’ ontwikkelt, maakt en distribueert Vadigran voeding en accessoires voor huisdieren. De voorbije jaren is het bedrijf uit Lennik hard gegroeid, zo hard dat het heel uitdagend werd om goed en efficiënt te forecasten.
S&OP om van te snoepen
Zin voor innovatie zit snoepfabrikant Perfetti Van Melle in de genen. Dat neemt niet weg dat de operationele efficiëntie belangrijk blijft. Met de groei van de organisatie werd het een hele uitdaging om beide met elkaar te blijven rijmen. Gelukkig bood een gestroomlijnd S&OP-proces soelaas.
UpFresh kijkt omhoog met Slim4
‘The only way is up’ voor UpFresh. En Slim4 is daarbij onmisbaar. Ondanks de groeiende voorraad en een alsmaar complexer wordende keten slaagt hét versplatform van België er mede met Slim4 in een leveringsgraad van ruim 98% te hanteren. Ook de derving is nog steeds minimaal.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
AgriEuro automatiseert beheer van reserveonderdelen met Dematic
AgriEuro, een leverancier van apparatuur en producten voor de landbouw en tuinonderhoud in Italië, heeft Dematic geselecteerd om een AutoStore-systeem te installeren in zijn nieuwe logistieke centrum in Spoleto (Umbrië). Die faciliteit wordt in de komende maanden gebouwd en breidt de locatie uit waar ook het hoofdkantoor is gevestigd. Het is de bedoeling dat het logistieke centrum zich uitsluitend richt op aftersales-activiteiten, zoals het dagelijkse beheer van reserveonderdelen en andere kleine componenten
Kuehne+Nagel huldigt zijn grootste logistieke hub ooit in
Kuehne+Nagel heeft het nieuwe distributiecentrum van Adidas in Mantova, Noord-Italië, officieel geopend. De logistieke hub, gekenmerkt door doorgedreven digitalisering en duurzaamheid, gaat gepaard met een investering van 350 miljoen euro, de grootste investering van het logistieke bedrijf tot nu toe. Naast groeimogelijkheden biedt de site ook werkgelegenheid voor ruim 700 nieuwe medewerkers met een focus op technische en digitale vaardigheden.
Belgen kopen 40% meer online dan een jaar geleden
Onderzoek van Descartes toont aan dat 38% van de Belgische consumenten meer producten online hebben gekocht ten opzichte van een jaar geleden. Voor het onderzoek bevroeg de aanbieder van SaaS-oplossingen, samen met Sapio Research, voor het derde jaar op rij 8.000 consumenten uit Europa en Noord-Amerika, waarvan 250 consumenten uit België. De deelnemers werd gevraagd naar hun ervaringen met online aankopen en thuisbezorging in de periode van eind oktober 2023 tot medio januari 2024.
UPTR onderzoekt financiële gezondheid Transport en Logistiek
Naar jaarlijkse traditie heeft UPTR, de belangenvereniging van Belgische vervoerders en logistieke spelers, een studie laten uitvoeren naar de financiële gezondheid van de transportsector, dit jaar geïntegreerd met de sector logistiek.
Daartoe heeft het audit- en financieel adviesbureau BDO de jaarrekeningen (eind juli 2024 ingediend bij de NBB) van Belgische bedrijven met als hoofd-NACE-code de code ‘494 – Goederenvervoer over de weg en verhuisdiensten’, maar ook de (logistieke) codes ‘521 – Opslag en opslagfaciliteiten’ en ‘522 – Aanvullende diensten voor transport’ onder de loep genomen.
B-Close neemt invoerdersactiviteiten Yale over van Hilaire Van der Haeghe
B-Close, een onafhankelijke Belgische onderneming actief in de verdeling en het onderhoud van A-merkheftrucks, neemt vanaf 1 november 2024 de Belgische distributierechten voor het heftruckmerk Yale over. Daarmee laat Hilaire Van der Haeghe (HH Group) zijn bedrijfstak HH Industry over aan B-Close en focust zich verder op zijn kernactiviteiten in de distributie van technisch materieel en diensten voor de landbouw- en groensector.
PICS Belgium organiseert Supply Chain Trivia Quiz
(Advertorial) Op 23 oktober 2024 organiseert PICS Belgium de ultieme Supply Chain Trivia Quiz. Het wordt een leuk evenement waarbij supply chain professionals op een vriendschappelijke manier de strijd met elkaar aanbinden; ideaal als team building activiteit.
Aandacht voor ergonomie en veiligheid verhoogt productiviteit
(Advertorial) Onder het motto ‘Human First’ geeft Exotec bij de ontwikkeling van zijn magazijnrobotsystemen altijd prioriteit aan het comfort van de operator. Het vergt misschien wat investeringen en kan het ontwikkelingsproces vertragen, maar operatoren die hun werk op een comfortabele manier kunnen uitvoeren gaan dat automatisch ook efficiënter doen en daardoor treedt er ook minder uitval op.
5 tips om duurzaam te besparen
(Advertorial) Uw duurzaamheid verhogen én uw kosten reduceren: het lijkt een onmogelijke opdracht, maar er zijn wel degelijk manieren om zowel het milieu als uw portefeuille plezier te doen.
Logidis migreert zijn Generix WMS warehouse management oplossing naar SaaS
(Advertorial) Generix – een wereldwijd bedrijf voor bedrijfssoftware dat een breed portfolio van SaaS-oplossingen biedt op het gebied van supply chain, financiën, handel en B2B-integratie – heeft aangekondigd dat logistiek bedrijf Logidis zijn Generix WMS-oplossing (Warehouse Management System) heeft gemigreerd naar SaaS om zijn 230.000 orderregels per maand in zijn twee magazijnen in Mauritius af te handelen.
Beltaste implementeert sturend S&OP-proces met Optimact
(Advertorial) Dat snackspecialist Beltaste al lang goed bezig is, daar bestaat geen twijfel over. Maar met de verdere groei voor ogen wilde de organisatie nog beter worden. Met de hulp van Xeleos Consulting zette Beltaste de transitie in naar een matuur S&OP–proces, met daaraan gelinkt een betere forecasting en demand planning. Het resultaat is een leidend proces dat het bedrijf richting geeft en continue verbetering faciliteert.