Kwaliteitsborging met AI in de autoproductie van BMW Group
Binnen AIQX-initiatief vertrouwt BMW Group op netwerkcamera's van Axis Communications voor innovatieve kwaliteitsinspectie in autoproductie
Als toonaangevend bedrijf in de auto-industrie is de BMW Group al vele jaren pionier op het gebied van innovatieve digitale ontwikkelingen. Een bijzondere focus ligt daarbij op kunstmatige intelligentie (AI) voor geautomatiseerde kwaliteitsborging tijdens productieprocessen. Netwerkcamera's van Axis Communications worden gebruikt in combinatie met in-house technologieën van de BMW Group - waaronder AIQX (Artificial Intelligence Quality Next).
Recente artikelen
The UK’s favorite baker, Warburtons, boosts shelf freshness with Unison Planning™
Warburtons, the UK’s largest bakery business, has successfully deployed OMP for S&OP and for Operational Planning and Scheduling at all of its sites nationwide. The solution has allowed Warburtons to significantly optimize planning processes and further assure the freshness of packaged bakery products in retail stores.
OMP boosts drive toward digital value chain planning at Land O’Lakes, Inc.
Land O’Lakes, a well-known Minnesota farmers’ cooperative representing almost 2,000 producer-members, is moving closer to full digital value chain planning by utilizing OMP’s operational planning solution. Significant and recurring savings in inventory and distribution costs are expected to result from the innovative initiative.
Virtueel bezoek
Wandel rondom heen de BestReach telescoopband
UVOTec: Als het anders moet én beter kan
Corona plaatste heel wat bedrijven voor problemen bij het lossen en laden van niet-gepalletiseerde goederen: door de social distancingregels werden de klassieke oplossingen op basis van mankracht plots taboe. UVOTec biedt een uitstekende uitkomst voor die plotse problemen.
Crocs bouwt aan flexibele en wendbare supply chain met Manhattan Warehouse Management System
Crocs, Inc. ging met een hoog groeitempo de pandemie in en kwam er nog sterker uit. Het merk dat wereldwijd vermaard is vanwege de iconische ‘Classic Clog’, boekte in 2020 een recordomzet van 1,4 miljard dollar. Samenwerking met uiteenlopende partners - van luxe modemerken tot culturele iconen - hebben de belangstelling flink doen groeien.
Brouwland verlaagt voorraadwaarde en verbetert efficiency bij sterke groei
Brouwland begon als apotheek en drogisterij in 1972 en is de afgelopen decennia uitgegroeid tot één van Europa’s meest gespecialiseerde groothandels in thuisbrouwproducten. Als marktleidende leverancier van producten voor het maken van kaas, bier, wijn en likeur heeft het bedrijf een stabiele groei van 20% op jaarbasis gerealiseerd.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Koninklijke Musea voor Schone Kunsten digitaliseren met IDasset van Simac Phi Data
De Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België (KMSKB) moderniseren hun collectiebeheer door de IDasset-oplossing van Simac Phi Data te implementeren. Die oplossing zorgt voor een gedigitaliseerde inventarisatie op basis van RFID-technologie van de uitgebreide kunstcollectie van de KMSKB. Deze stap kadert in het streven van KMSKB naar digitalisering en efficiëntie in het beheer van hun collecties.
50 uiteenzettingen over alle aspecten van Supply Chain Management
Voor elk wat wils dus want naast de keynotes die iedereen moeten aanspreken zijn er tientallen presentaties – vaak cases – die we verticaal kunnen indelen: digitalisering, alle aspecten van forecasting, planning en inventory management, warehouse management en transport management.
Verregaande samenwerking Boa Concept en Easy Systems
Easy Systems Benelux, aanbieder van handlingsystemen voor intralogistiek en productie, en het Franse Boa Concept, gespecialiseerd in robot- en softwareoplossingen voor intralogistiek, maken bekend dat ze een samenwerkingsakkoord hebben getekend. Daarbij zal Boa Concept een belang van 70% in Easy Systems verwerven. De definitieve afronding van de overname, die volledig in contanten zal worden betaald, wordt tegen het einde van het eerste kwartaal van 2024 verwacht.
“We zijn nog maar nauwelijks begonnen met automatiseren”
Verwacht wordt dat de markt voor magazijnautomatisering tussen nu en 2027 jaarlijks met circa vijftien procent blijft groeien. Volgens Jan Heijblom, sinds vorige zomer aan de slag bij Exotec als senior sales executive voor de Benelux, komt die groei niet zomaar uit de lucht vallen. Met meer dan twintig jaar ervaring in verschillende internationale sales- en managementfuncties binnen de robotica-, supply chain- en warehousemanagementsector, deelt Jan Heijblom zijn inzichten in de trends die de groei van magazijnautomatisering in 2024 zullen beïnvloeden.
Modexpress optimaliseert orderverificatie met ZetesMedea RFID
Modexpress in Helmond is een familiebedrijf, gespecialiseerd in de wereldwijde logistieke dienstverlening voor modebedrijven. Daarvoor beschikt het bedrijf over zeven magazijnen in Nederland, met een totale oppervlakte van 165.000m², twee buitenlandse kantoren in Marokko en dagelijks een zestigtal vrachtwagens onderweg naar klanten. In piekperiodes groeit het aantal medewerkers tijdelijk van zo’n 500 tot ruim 800. Jaarlijks verwerkt Modexpress zo’n 20 miljoen producten in ongeveer 4 miljoen verpakkingen, terwijl het ongeveer 6,5 miljoen producten op voorraad heeft liggen.
Huur van logistiek vastgoed stijgt wereldwijd volgens Prologis Logistics Rent Index
Voor het zevende jaar presenteert Prologis zijn Logistics Rent Index. Dat onderzoek belicht de huurontwikkelingen met betrekking tot de logistieke vastgoedmarkt in Noord-Amerika, Europa, Azië, en Latijns-Amerika.
Nieuw crossdock-magazijn voor Hamann International Logistics in Wetteren
Hamann International Logistics heeft een nieuw crossdock-magazijn geopend aan de Vantegemstraat in Wetteren. Daarmee wil de logistiek dienstverlener inspelen op de sterke stijging van internationale groepage-activiteiten en de toegenomen vraag naar opslag en handling van goederen.
Venipak Commerce komt met omnichanneloplossing voor e-commerce in Benelux
Volgens onderzoek van Venipak Commerce – aanbieder van logistieke e-commerce oplossingen voor distributeurs, leveranciers en fabrikanten – koopt 74% van alle internetgebruikers in de Benelux-regio goederen online. Dat zou 10% meer zijn dan het Europese gemiddelde. Met de toenemende druk om gelijke tred te houden met de groeiende eisen van klanten, gaat Venipak Commerce daarom een nieuwe omnichannel-oplossing aanbieden om e-commerce fulfilment te transformeren, de verkoop te stimuleren en de operationele efficiëntie en klantervaring te verbeteren.
Panattoni betreedt de Belgische markt
Sinds Carl Panattoni 37 jaar geleden het bedrijf oprichtte, is Panattoni uitgegroeid tot een toonaangevende ontwikkelaar van industrieel en logistiek vastgoed. In eerste instantie lag de focus op de VS en Canada, vanaf 2005 kwamen ook het Verenigde Koninkrijk en Europa er bij. Nu wil de organisatie ook de eerste stappen in ons land zetten. “Uiteraard kan België als centrale hub niet in het plaatje ontbreken”, meent Robert Dobrzycki, CEO en mede-eigenaar van Panattoni Europa, VK en India. “Zeker de aanwezigheid van belangrijke havens en de uitstekende verbinding naar grote Europese markten als Duitsland, Frankrijk en het VK zijn belangrijke troeven. Door duurzame vastgoedoplossingen te ontwikkelen die aansluiten op de specifieke noden van de markt, willen we bijdragen tot de verdere ontwikkeling en verduurzaming van de Belgische infrastructuur.”
Consafe Logistics breidt uit naar België
Om zijn groeiende aantal Europese klanten lokaal te kunnen ondersteunen, breidt WMS-leverancier Consafe Logistics uit naar België. Daarbij is Guido Vangenechten (foto) aangesteld als country manager.