Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Syngenta stroomlijnt inbound logistics
De miljarden business van Syngenta is voor het bnp van Nederland en de wereldwijde landbouw van groot belang. Het is een logische stap dat de zaden handel is overgegaan op product labelling om meer grip te krijgen op het inbound proces.
Master data management bij NedZink
Een succesvol artikeldata-uitwisselingsproject volgde bij NedZink op een ERP-implementatie. Dit initiatief helpt de zinkproducent met hoofdvestiging in Budel Dorplein om de binding met klanten te versterken.
Pelican Rouge Coffee Roasters integreert EDI en SSCC-labeling
Pelican Rouge Coffee Roasters, onderdeel van Selecta, is Europa’s grootste leverancier van koffieoplossingen en andere warme en koude drankvoorzieningen. Pelican Rouge serveert dag in dag uit, meer dan 15 miljoen consumenten wereldwijd dé perfecte koffie, via horeca, vending, retail, catering en food service.
DynaGroup Case Study
From repairing smartphones and drones to delivering home appliances, furniture and passports, DynaGroup unburdens you with smart solutions. The organization consists of five business units that complement each other, each from their own specialization.
Hoenderdaal Fasteners kiest met WMS voor kwaliteit én kwantiteit
Hoenderdaal Fasteners werkt sinds eind 2019 met het WMS van Actemium. Jacob Ordelman, ICT-manager bij de organisatie in bevestigingsmateriaal, heeft de voordelen daarvan allang ondervonden. “De fijne samenwerking met Actemium heeft ervoor gezorgd dat we nu papierloos werken en minder klachten krijgen.”
Asia Express Food verdubbelt picksnelheid door integrale automatisering
Groothandel Asia Express Food levert Aziatische, Indiase en Afrikaanse voedselproducten. Vanuit een distributiecentrum in Kampen bedient het bedrijf (etnische) supermarkten en andere retailbedrijven en webshops in heel Europa. Om het groeiend aantal orders op tijd te kunnen blijven leveren, voldeed de manier van werken niet langer.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Scotch & Soda realiseert wereldwijde omnichanneltransformatie met Manhattan Associates
Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda heeft besloten om Manhattan Active Allocation en Manhattan Active Warehouse Management te implementeren. Die keuze maakt deel uit van de strategie om de omnichanneltransformatie, zowel in de winkel als online, wereldwijd te bevorderen.
Pizza Hut maakt orderpicking 30% efficiënter met ZetesMedea Voice
ZetesMedea Voice orderpicking werd geïmplementeerd in het Israëlische distributiecentrum van Pizza Hut. Vroeger gebeurde de orderpicking van droge en ingevroren producten van de bekende restaurantketen er via een handmatig papieren proces.
SC Innovations nu donderdag 31 maart!
Het lijkt ons weinig waarschijnlijk, maar mocht het u toch ontgaan zijn, aanstaande donderdag 31 maart vindt in Antwerp Expo de jaarlijkse editie van Supply Chain Innovations plaats. Samen met honderden andere professionals kunt u er zich onderdompelen in de wereld van de supply chain.
TheValueChain neemt Canguru over
Sinds 24 maart 2022 maakt IT-consultancybureau Canguru deel uit van TheValueChain. Daarmee bundelen beide SAP-implementatiepartners hun krachten. TheValueChain, onderdeel van de Gumption-groep, telt meer dan 260 consultants. Met de overname van Canguru haalde de SAP Gold partner 85 extra collega’s in huis.
Unilin boost klantenservice met Shippeo
Unilin Group ontwikkelt, produceert en vermarkt laminaatvloeren, samengesteld parket, luxe vinyltegels, panelen op houtbasis, sierpanelen, industriële vloeren, wand- en daksystemen en isolatieplaten. Het Belgische bedrijf is de eigenaar van 15 merken, waarvan Quickstep wellicht het bekendste is bij het grote publiek.
SSI Schäfer vangt transformatie in meubelsector op met Flat Pack Picking oplossing
De coronapandemie heeft de e-commerce voor de meubelsector in korte tijd veranderd. Consumenten hebben ingezien dat ze zelfs vrij grote meubelstukken gemakkelijk online kunnen bestellen. Traditionele leveranciers moeten op die ontwikkeling inspelen en geschikte multichannel pickingstrategieën implementeren die ook kunnen voldoen aan de vraag naar ‘on-time delivery’ gekoppeld aan e-commerce behoeftes als ‘same-day/next-day delivery’.
Contargo lanceert Frankfurt-Antwerpen-shuttle
Contargo Industriepark Frankfurt-Höchst breidt zijn spoordiensten uit. Vanaf 4 april 2022 biedt het bedrijf een nieuwe spoorverbinding voor containervervoer aan tussen Frankfurt en Antwerpen. De Frankfurt-Antwerpen-shuttle start met een vast schema en rijdt één keer per week op en neer.
DHL Supply Chain zet autonome heftrucks van Logisnext in voor Unilever
Na soortgelijke implementaties in de VS en Groot-Brittannië zet DHL Supply Chain nu ook in zijn Belgische warehouse in Bornem autonome heftrucks in om pallets intern te verplaatsen. De implementatie kadert in de ‘Accelerated Digitalization Strategy’ van DHL en is het resultaat van een strategische samenwerking tussen DHL Supply Chain, robotleverancier Logisnext Solutions en Unilever.
Vrachtwagens onder bovenleidingen op de snelweg vormen rendabele klimaatoplossing voor Vlaanderen
Vrachtwagens die elektriciteit afnemen van bovenleidingen op de snelweg zijn ook voor Vlaanderen een manier om vrachtvervoer over de weg onafhankelijk te maken van fossiele brandstoffen. Dat blijkt uit de tussentijdse resultaten van het VIL-project Logibat, waaraan dertig bedrijven deelnemen.
GXO versnelt groei in België met nieuw distributiecentrum in Tongeren
GXO Logistics, aanbieder van in transport- en logistieke oplossingen, heeft zijn nieuwe distributiecentrum in Tongeren geopend. De nieuwe faciliteit, die integraal deel uitmaakt van de groeistrategie van GXO in België, heeft een oppervlakte van 20,000m² en zal zich focussen op e-commerce oplossingen en het beheer van reserveonderdelen.