Warehouse Management
Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Hoek Group mechaniseert en integreert logistieke processen met WMS/WCS
Hoek Group heeft de logistieke efficiency en flexibiliteit verbeterd met een geïntegreerd WMS/WCS van Actemium. “Het WMS/WCS geeft realtime inzicht in de verwerking van alle orders om de juiste bloemen, planten en accessoires op tijd bij onze klanten te bezorgen”, zegt Ruben Hoek, directeur export van Hoek Flowers B.V. “Dankzij een efficiencyverdubbeling kunnen wij nu veel meer orders verwerken en onze capaciteit flexibeler afstemmen op de vraag.”
Weerts Supply Chain kiest voor de productiefste trucks op de markt
Toen Hubert Weerts tijdens het interbellum zijn kleinschalige transportfirma in de Voerstreek oprichtte, had hij waarschijnlijk zelf niet kunnen vermoeden hoe zijn onderneming zich doorheen de jaren zou ontwikkelen. De oorspronkelijke focus op agricultuur is inmiddels uitgebreid tot 4 hoofdsectoren (voeding, automobiel, pharma en elektrische huishoudelijke apparaten), en vandaag de dag biedt Weerts Supply Chain haar logistieke diensten aan meer dan 140 klanten aan, waaronder Mondelez, Audi en Bosch und Siemens Hausgeräte.
Interparking Vlaanderen kiest voor duurzame Tennant kwaliteit
Bij Expo 58 denken we in eerste instantie aan het Atomium, maar minder geweten is dat deze wereldtentoonstelling onder meer ook tot de oprichting leidde van 1 van de grootste parkinguitbaters van Europa: Interparking. Deze Belgische totaalaanbieder van parkeerservices (parking, carwash, groene oplaadpunten etc.)
Platinum certification for corporate responsibility
Jungheinrich neemt zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid op als bijna geen ander bedrijf. Als erkenning hiervoor kreeg de groep van het ratingbureau EcoVadis het hoogste duurzaamheidscertificaat: Platinum! EcoVadis is een van de wereldwijd toonaangevende instituten voor het beoordelen van de maatschappelijke verantwoordelijkheid en kent de Platinum status alleen toe aan de beste één procent gecertificeerde bedrijven.
Jungheinrich opent een nieuwe fabriek voor tweedehands heftrucks
Jungheinrich opent zijn tweede fabriek voor de revisie van tweedehands heftrucks in Ploiești (Roemenië). De nieuwe locatie van ongeveer 5.000 vierkante meter komt tegemoet aan de toenemende vraag naar tweedehands hef- en magazijntrucks en creëert zo capaciteit voor verdere groei.
Aertssen Logistics
“RFID helpt ons bij het lokaliseren en inventariseren van de gestockeerde machines; we spreken hier over een tijdswinst van 50%.” "Dankzij de uitgangscontrole door RFID wordt de menselijke foutenlast volledig uitgesloten en kunnen onze medewerkers met een gerust hart efficiënter werken."
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Igus maakt mobiele robots betaalbaar voor kmo’s
De markt voor automatisch geleide voertuigen (AGV’s) en autonome mobiele robots (AMR’s) is booming. Volgens Igus, producent van industriële apparatuur uit kunststof, bedraagt de wereldwijde markt voor mobiele robotica, inclusief servicerobots, momenteel ongeveer 20,3 miljard dollar en experts verwachten dat dit cijfer tegen 2028 bijna verdubbeld zal zijn. Mobiele robots zijn vooral wijdverspreid in materiaal handling en industriële toepassingen, maar ook bij cateringbedrijven en in ziekenhuizen doen ze steeds vaker hun intrede.
De kostprijs voor conventionele modellen op de markt begint bij ongeveer 25.000 euro, terwijl oplossingen met een geïntegreerde robotarm ongeveer 70.000 euro kosten. Vanwege de hoge prijzen is grootschalig gebruik voor kmo’s vaak onbetaalbaar. Omdat Igus daar verandering in wil brengen, lanceert het een nieuw aanbod van ‘low cost robotica’ en presenteert het een serie betaalbare mobiele robots van kunststof.
Bryan Beutels nieuwe managing director bij Element Logic Benelux
Sinds 1 augustus 2024 leidt Bryan Beutels (foto) als managing director de Benelux-business unit van Element Logic. Voorafgaand aan zijn komst naar Element Logic bekleedde hij leidinggevende functies in de 3PL-industrie, waarvan meest recent bij logistiek dienstverlener Kuehne+Nagel.
Albert Heijn en Swisslog openen geautomatiseerd Home Shop Center in Zwolle
De Nederlandse supermarktketen Albert Heijn heeft, in samenwerking met Swisslog, een nieuw state-of-the-art Home Shop Center (HSC) in Zwolle geopend. Na de succesvolle implementatie van zijn eerste geautomatiseerde HSC in Barendrecht zet Albert Heijn met deze tweede faciliteit zijn toewijding voort om e-commerce mogelijkheden te verbeteren door middel van geavanceerde automatiseringstechnologieën. Het is de bedoeling dat het HSC in Zwolle liefst 55.000 orders per week zal verwerken.
Eén op vijf warehouses kan volumetoename amper opvangen
Het aantal goederen dat in magazijnen in België en Nederland ligt opgeslagen, is de afgelopen twaalf maanden sterk toegenomen. Maar liefst 75% van de supply chain professionals uit België en Nederland spreekt van een significante groei. Tegelijkertijd geeft ook 75% van de supply chain professionals aan dat ze hun magazijnen zullen moderniseren, terwijl 56% van plan is nieuwe, moderne magazijnen te openen. Dat blijkt uit ‘State of Warehouse Operations 2024’, een onderzoek van Manhattan Associates bij 2.000 supply chain professionals wereldwijd, waarvan 200 uit België en Nederland.
Nieuwe vrachtroute voor Lufthansa Cargo vanuit München
Lufthansa Cargo heeft sinds 6 juli zijn operaties op de Zuid-Duitse hub uitgebreid. Een A321-vrachtvliegtuig staat voortaan twee keer per week in voor de connectie München met Istanbul, elke zaterdag en zondag. Op die manier wordt het bestaande netwerk vanuit München uitgebreid.
Jungheinrich België introduceert elektrische servicewagens
De heftruckfabrikant kondigt de introductie van elektrische servicewagens aan als onderdeel van zijn continue inzet op het vlak van duurzaamheid. De stap is een nieuwe mijlpaal in de strategie van Jungheinrich om de emissies van zijn wagenpark aanzienlijk te verminderen. “Het doel is om tegen 2030 de emissies van ons volledige wagenpark, zowel personenwagens als servicevoertuigen, tot nul te herleiden”, aldus Harm de Vries, managing director bij Jungheinrich. “We hebben niet enkel ons wagenpark vernieuwd, maar ook geïnvesteerd in de omschakeling naar hernieuwbare elektriciteit voor alle vestigingen, door middel van stroom uit regeneratieve bronnen en de installatie van fotovoltaïsche systemen ter plaatse.”
TGW brengt LivePick op de markt
De LivePick bestaat uit een slim opslagsysteem met mobiele robots. Door de modulaire opbouw en de plug-and-play-opzet van deze installatie duurt het slechts zes tot twaalf maanden om de LivePick operationeel te krijgen. Belangrijke voordelen van het systeem zijn de schaalbaarheid van de oplossing en de hoge flexibiliteit. De LivePick is zowel geschikt voor e-commerce- als klassieke retailomgevingen.
Linde lanceert multi-inzetbare stapelaars voor nauwe ruimtes
Het basisprincipe achter de nieuwe L10 - L16 B stapelaars is om een compacte oplossing te bieden voor nauwe werkruimtes. Deze compacte meeloopuitvoeringen hebben een hefhoogte tot 5,47 meter en een draagvermogen tot 1,0 à 1,6 ton, en zijn geschikt voor een breed scala aan transporttaken in magazijnen en productieruimtes.
Vandewiele automatiseert met magazijnrobots van Exotec
Ontwerper en producent van textielmachines Vandewiele gaat samenwerken met aanbieder van magazijnrobots Exotec. Vandewiele wil zijn magazijn in Marke verder automatiseren met het Skypodsysteem, om zo de workflow en opslagruimte te optimaliseren.
Arvato ontwikkelt geavanceerde robotarm
Arvata, logistieke dienstverlener voor e-commerce en b2b en onderdeel van Bertelsmann, introduceert Leleka. Deze robotarm is ontworpen voor de picking en sortering van modeartikelen in magazijnomgevingen. De innovatie werd volledig in-house ontwikkeld door Arvato’s research & development team. Leleka is intussen live op Arvato’s site in Hannover.