Warehouse Management
Optimalisatie van bestaand magazijn als antwoord op ruimtegebrek
(Advertorial) De logistieke sector kampt vandaag de dag met twee grote uitdagingen. Martijn Rijnbeek, System Sales Manager bij Kardex, deelt zijn inzichten over de veranderende logistieke sector en de uitdagingen en innovaties die bedrijven helpen hun operaties te optimaliseren.
Recente artikelen
Case PepsiCo - Mathura (India)
PepsiCo wanted to set up their 4th production plant in India, which is also their largest plant & it is with a captive warehouse.
This being the largest plant and due to the storage and throughput issues they have been facing with the other 3 largely manually operated plants, they decided to go for a fully automated facility.
As part of that, they approached us for the automation of their warehouse.
Given the scale of the project, we decided to do it in 2 phases, where in, in Phase-1 we automated the Low Bay Area which deals with the storage of Lays, Doritos, Uncle chips and Quaker oats. Here, we weaved a solution around our mother-child ASRS.
Phase 2 gone live in 2023: we proposed a stacker crane based ASRS for the storage of the rest of the brands of Pepsi.
Case Study
One of the world's leading sports brands, needed an innovative warehouse automation solution to manage its omnichannel fulfilment operation in ANZ and required flexibility to manage seasonal peak demand. The operations required a smooth process flow to manage large number of SKUs, high dispatch volume and handle returns efficiently, and an intelligent warehousing software for accuracy and real-time visibility of inventory.
Studie automatisering small parts bij Honda Motor Europe Logistics
Honda Motor Europe Logistics staat in voor de distributie van Honda producten en wisselstukken naar klanten in Europa . In hun Gentse vestiging ontvangen zij goederen vanuit de hele wereld die van daaruit verdeeld worden naar de Europese markt. Binnen HMEL is er een aparte afdeling voor de small parts met 170.000 Sku’s. De bestaande systemen waren verouderd en bijna aan het einde van hun levensduur. HMEL was daarom op zoek naar nieuwe vormen van automatisering voor de toekomst.
Om een onafhankelijk zicht te krijgen op de beste mogelijke oplossing, schakelde HMEL de hulp in van ASD Coddens. ASD Coddens stelde een masterplan op met realistische alternatieven, de voor- en nadelen van elk alternatief en de vervolgstappen.
Vincent Sheppard neemt zijn logistiek centrum grondig onder handen
Vincent Sheppard is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwerpen en produceren van binnen- en buitenmeubelen met een hoog comfortniveau. Het bedrijf is de wereldwijde marktleider in 'Lloyd Loom' meubilair, een techniek waarbij kraftpapier om een metalen draad wordt gewikkeld en tot unieke meubels wordt geweven. “Wij zijn een meubelbedrijf met een vestiging en eigen productie in Indonesië. In België hebben we een semi-productie en een logistiek centrum. Door de jaren heen hebben we ons aanbod uitgebreid met andere natuurlijke en duurzame materialen.” zegt Kevin Vandewalle, Operations Director.
Orizon West bouwt een nieuw distributiecentrum
Orizon West is een bedrijf dat gespecialiseerd is in de distributie van bakkerijgrondstoffen en benodigdheden voor bakkerijen, chocolatiers, ijsbereiders en industrie. Omdat het magazijn te klein werd nam Orizon West de beslissing om een nieuw magazijn te bouwen. Dit DC moest echter voldoen aan de hoogste standaarden en future proof zijn, dit zowel qua gebouw, energieverbruik als qua logistiek. Men moest bovendien ook in staat zijn om in het nieuwe gebouw naast de eigen logistieke activiteiten aan 3th party logistics te doen. Hiervoor klopten ze aan bij ASD Coddens.
Een nieuw distributiecentrum voor Belgian Car Parts
Belgian car parts is een verdeler van auto-onderdelen en toebehoren. Met meer dan 83.000 artikels in catalogus en meer dan 26.000 artikels op stock zijn ze dan ook een gerenommeerde speler op de Belgische markt. Belgian car parts klopte bij ons aan voor het design van hun nieuwe distributiecentrum. Door een continue groei had Belgian car parts behoefte aan een nieuw DC, daar het huidige magazijn te klein geworden was. Het nieuwe gebouw zelf was reeds in de post ontwerpfase toen Belgian car parts ons erbij haalde om de volledige logistieke inrichting van het distributiecentrum te ontwerpen. Hierdoor werd de uitdaging om tot een optimaal magazijn te komen des te groter.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Coop Zwitserland vernieuwt infrastructuur van handheld terminals voor in-store processen met Zetes
De Zwitserse Coop Group heeft meer dan 2200 van zijn winkels voorzien van een nieuwe infrastructuur van handheld terminals. Daarvoor deed de winkelketen een beroep op Zetes, dat gespecialiseerd is in supply chain execution. Zetes leverde 10.000 Zebra PS20 personal shoppers voor klanten en 13.500 Datalogic Memor 20 mobiele computers voor winkelmedewerkers.
Combilift introduceert nieuw XLE-model
Combilift, de Ierse leverancier van materials handling oplossingen, breidt zijn gamma elektrische heftrucks uit met de Combi-XLE. Deze multidirectionele vorkheftruck heeft een hefvermogen tot 5 ton en moet met een emissievrije werking zorgen voor krachtige prestaties, zowel binnen als buiten, in uiteenlopende sectoren en toepassingen.
5 factoren voor het bepalen van de afmetingen van een goods-to-person oplossing
(Advertorial) Een Goods-to-Person (GtP) oplossing brengt verschillende items uit een order naar het werkstation van een medewerker. Het concept is verder eenvoudig. Producten worden opgeslagen in een geautomatiseerd shuttlesysteem en vervolgens vervoerd met behulp van een combinatie van liften en transportbanden naar een orderverzamel- of palletiseerstation.
Supply Chain Innovations 2021
Bekijk het volledige programma Op 7 oktober organiseert Value Chain HET event voor de supply chain managers: Supply Chain Innovations 2021. Met 60 partners die hun innovaties tonen op het netwerkplatform en 40 uiteenzettingen over diverse aspecten van het supply chain management, is dit het belangrijkste event van het jaar.
ZF automatiseert productiemagazijn in Schweinfurt met Jungheinrich
ZF is een wereldwijd actief technologieconcern en toeleverancier voor de automobielindustrie. In het bestaande hoogbouwmagazijn van ZF in het Duitse Schweinfurt wordt de volledige materiaalstroom – van het magazijn tot de productiebevoorrading – voortaan geautomatiseerd.
Benetton Group gaat voor logistieke automatisering met Dematic
Benetton Group is wereldwijd bekend van modemerken als United Colors of Benetton en Sisley en beschikt over een retailnetwerk van ruim 4000 winkels. De moderetailer heeft een overeenkomst gesloten met leverancier van intralogistieke oplossingen Dematic.
Reductie van downtime
(Advertorial) Stilstand van een machine is niet meer geoorloofd in deze tijd waar afleveren binnen 24 uur vaak al niet snel genoeg meer is. Het nieuw ontwikkelde A-Frame is een betrouwbare machine die voldoet aan alle eisen van warehouses met hoge volumes en hoge dynamiek.
Savoye ontwikkelt robotoplossing met Hai Robotics
System integrator Savoye wordt partner van Hai Robotics, een speler op het gebied van Autonomous Case-handling Robotics (ACR) systemen voor orderverzamelen, inbound processen en verzending. Dankzij de wereldwijde partnerovereenkomst zal Savoye een nieuwe robotoplossing kunnen aanbieden in Europa, het Midden-Oosten (Savoye opende dit jaar een kantoor in de Verenigde Arabische Emiraten), Noord-Amerika en Azië.
Sensolus en Phi Data sluiten strategisch partnership voor procesoptimalisering
Sensolus, een Gentse scale-up die is gespecialiseerd in traceer- en IoT-technologie, gaat een strategisch partnership aan met ICT-bedrijf Phi Data, dat zich toelegt op het verbeteren van bedrijfsprocessen met Smart Edge-oplossingen. Met de samenwerking willen Sensolus en Phi Data logistieke spelers en bedrijven actief in de industriële maakindustrie helpen om hun ambities op het vlak van IoT (Internet of Things) te vertalen naar een concrete en operationele realiteit.
Nieuwe business development manager voor België bij Inther Group
Na Duitsland breidt system integrator Inther Group zijn Business Development team ook in België uit. In dat kader werd Jonathan Bytebier begin september aangesteld als business development manager voor België. Jonathan Bytebier zette vanuit een financiële en analytische sales achtergrond de stap naar de logistieke sector, waar hij ervaring opdeed met het inrichten en uitwerken van logistieke magazijnen bij een toonaangevende aanbieder van opslagsystemen.