Warehouse Management

Optimalisatie van bestaand magazijn als antwoord op ruimtegebrek

(Advertorial) De logistieke sector kampt vandaag de dag met twee grote uitdagingen. Martijn Rijnbeek, System Sales Manager bij Kardex, deelt zijn inzichten over de veranderende logistieke sector en de uitdagingen en innovaties die bedrijven helpen hun operaties te optimaliseren.

Recente artikelen

VAN KAARTJES TOT CADEAUTJES...

Wie heeft op zijn verjaardag nog nooit een kaartje van Greetz ontvangen? Of misschien zelfs een doos chocola of een fles wijn? Sinds oktober 2022 komen de wenskaarten en cadeaus van Greetz uit een nieuw warehouse in Almere.

Met hulp van SSI SCHÄFER heeft het snelgroeiende bedrijf daar een uitgekiende en bijzonder efficiënte logistieke operatie opgezet. Mede daardoor is de cut-off tijd nu een half uur verschoven.

Case DUCAJU

Voor de Belgische verpakkingsspecialist Ducaju gingen we de uitdaging aan. “Ons nieuw magazijn is in oppervlakte de helft kleiner dan vroeger. Toch slaagde SSI SCHÄFER erin een capaciteitsverhoging van 84 procent te realiseren”, zegt Pieter Debucquoy, Innovation & Technical Manager bij Ducaju. “Da’s heel straf!”

Optimalisering retourenmanagement

De groei van e-commerce en de explosieve toename van retourzendingen hebben retailers enorm onder druk gezet. Het is essentieel geworden voor merken om de processen voor retourenmanagement beter te beheren om klanttevredenheid en -loyaliteit te garanderen, operationele kosten te verlagen en winstgevendheid te verhogen.

De groene toekomst van winkelen

Klanten verwachten van bedrijven dat ze hun activiteiten verduurzamen en gelukkig zijn ook de consumenten zelf bereid om concessies te doen. Dat blijk uit een survey van Direct Research in opdracht van Manhattan Associates bij 1.000 Nederlandse en 1.000 Belgische (Vlaanderen) consumenten uit diverse leeftijdsgroepen.

Skechers

Ter ondersteuning van de groeiplannen heeft Skechers een stevige basis gebouwd met betrouwbare, schaalbare en innovatieve technologie. Dus toen het tijd werd om de omnichannelactiviteiten verder te ontwikkelen, vond het wereldwijde lifestyle- en sportmerk de ideale oplossingen bij Manhattan.

CASE Lenskart

Lenskart is Asia’s largest eyewear company serving 40 million people, with more than 1500 omnichannel stores across 175 cities in India, Singapore and Dubai. Lenskart’s phygital approach to retailing eyewear has created a new market and spurred their exponential growth. To cater to this burgeoning growth, Lenskart intended to grow their production and required an automation solution that could cater to their unique phygital requirements (online + offline). With its innovative automation solution, Addverb enables Lenskart to cater to omnichannel distribution, and deliver more than 2,00,000 eyewear daily for the Indian and overseas markets

Recente video's

Recente nieuwsberichten

Jason Scrivens keert als CIO terug naar Aucxis

Na ervaring opgedaan te hebben in de IoT-wereld is Jason Scrivens terug aan boord bij Aucxis, aanbieder van RFID-oplossingen. Vanaf 18 oktober 2021 zal hij er als chief innovation officer deel uitmaken van de directie. Hij vervoegt daarmee CEO Geert Vonck en COO Tom De Decker.

Portakabin implementeert ZetesMedea om volledige productlevenscyclus te traceren

Het Britse Portakabin is leverancier van modulaire gebouwen en rekent naast het Verenigd Koninkrijk en Ierland ook Europa tot zijn afzetmarkt. De gebouwmodules worden geproduceerd in York en vervolgens op locatie geassembleerd in de configuratie die de klant heeft gespecificeerd.

WDP verwerft site langs snelweg E17 in Lokeren

Logistiek vastgoedontwikkelaar WDP wordt eigenaar van de DPG Media Services-site langs de E17 in Lokeren. Het gaat om 37.000m² aan bebouwde oppervlakte met bijkomend een oppervlakte van ongeveer 20.000m² aan toekomstig ontwikkelingspotentieel.

Coca-Cola HBC automatiseert met Jungheinrich

Coca-Cola HBC laat in zijn vestiging in Radzymin (Polen) een automatiseringsoplossing bouwen door Jungheinrich. De leverancier van intralogistieke oplossingen kreeg als opdracht de beschikbare ruimte volledig te benutten, nieuwe opslagcapaciteiten te creëren en meer doorvoer te realiseren.

GreyOrange betreedt Belgische markt met diensten voor Active Ants en Bpost

GreyOrange, een internationale softwareleverancier die gebruikmaakt van artificiële intelligentie en machine learning om fulfilmentoperaties te optimaliseren, verzorgt de software- en roboticadiensten in het e-fulfilmentcentrum van Active Ants in Willebroek, België.

OVERWEEGT U EEN GOODS-TO-PERSON (GtP) SYSTEEM? 12 VRAGEN VOOR U BEGINT

(advertorial) 1. WAARVOOR IS HET GESCHIKT? Een GtP oplossing dient de efficiëntie van het orderverzamelen te verhogen en de logistieke kosten te verlagen. Ze is ook geschikt voor bijvoorbeeld de tijdelijke opslag van gepickte bestellingen.

Imnasa automatiseert DC met Toyota Material Handling en Interroll

Het Spaanse bedrijf Imnasa produceert en distribueert nautische apparatuur van tal van merkfabrikanten aan bedrijven en particuliere klanten. Met een assortiment van meer dan 30.000 verschillende producten is het een van de toonaangevende spelers in zijn sector in Europa.

Crocs vangt groei op met Fastpick van Vanderlande

Om zijn snelle groei in de EMEA-regio van de afgelopen jaren te ondersteunen, was Crocs op zoek naar een geavanceerde omnichanneloplossing. Het wereldwijd actieve schoenenmerk vond een flexibele, geautomatiseerde oplossing bij Vanderlande.

Witron verdubbelt productiecapaciteit in Parkstein

Begin 2019 besloot Walter Winkler, oprichter en eigenaar van Witron, de productiecapaciteit in thuishaven Parkstein met 120.000m² uit te breiden tot een totaal van 220.000m², goed voor een investeringsvolume van ongeveer 200 miljoen euro. Na een plannings- een constructieperiode van ruim 2,5 jaar en net op tijd voor het vijftigjarige jubileum van het bedrijf worden sinds september 2021 dynamische elementen van transportbandsystemen en schakelkasten geproduceerd in de nieuwe ‘Werk II Nord’-faciliteit.

Estée Lauder investeert in robotisering van Inther Group

Cosmeticabedrijf Estée Lauder heeft een overeenkomst gesloten met system integrator Inther Group voor de implementatie van de GRIPP (Gantry Robotic Intelligent Piece Picker). GRIPP staat voor volautomatische, compacte robot picking technologie en werd ontwikkeld door Inther, met wie Estée Lauder al jaren samenwerkt.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.