Forecasting, Planning & Inventory Management
Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
Consument krijgt centrale plaats in supply chain
Hoe gaat een huishoudgigant als Electrolux om met de uitdagingen in de supply chain? Door de consument ook in dat onderdeel van zijn business centraal te stellen. De Zweedse multinational gaat er prat op het niveau van de dienstverlening altijd te laten primeren, ook in de supply chain.
Rekening houden met 150 verschillende factoren
Unilin Group levert wereldwijd oplossingen op het vlak van vloerbekleding, plaatmateriaal en isolatie. Om vraag en aanbod in de insulation-divisie beter op elkaar te af te stemmen, bouwde het bedrijf een eigen demand forecastingmodel uit. Op die manier slaagt Unilin erin zijn voorraadniveaus te optimaliseren.
Naar een future proof productieproces
Het gebruik van data speelt vandaag al een grote rol in de productieprocessen van bedrijven uit allerlei industrieën. Data vormen de grondstof voor nieuwe inzichten, onder andere in potentiële efficiëntiewinst. Om tot die inzichten te komen, investeren bedrijven in mensen en middelen.
IBP bepaalt ritme voor de hele organisatie
“Gevoel voor ritme triggert het samenhorigheidsgevoel”. Die overtuiging inspireerde muziekliefhebber Agnes Dyduch, global planning director bij Avon, om ook ritme in het Integrated Business Planning-proces te brengen. En met succes, want dankzij heel wat inspanningen slaagde het cosmeticabedrijf erin de neuzen in dezelfde richting te krijgen.
De kracht van centraal gestuurde herbevoorrading
De firma Deschacht profileert zich als Belgische bouwpartner die projecten ondersteunt met innovatieve oplossingen, geleverd volgens afspraak. Om die missie op een efficiëntie manier te realiseren, is een weldoordacht voorraadmanagement een must.
Greenfield lay-out studie
Onze klant, een groeiende producent & distributeur van (werk)schoenen, benaderde Brixadvice met de vraag om een greenfield lay-out studie uit te voeren voor een nieuw logistiek magazijn. Dit was noodzakelijk vanwege de toenemende vraag naar hun producten en de beperkingen van hun huidige logistieke operaties.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Codeless moderniseert legacy software
(Advertorial) Codeless heeft talrijke klantcases waarin bedrijven hun software succesvol hebben gemoderniseerd. Met de Slim Software Nabouwen methode vernieuwen we verouderde software, zonder toegang tot de broncode en met minimale verstoring van uw processen. Dit alles doen we tegen een vaste prijs, zodat u precies weet waar u aan toe bent.
Risicoloos software moderniseren
(Advertorial) Codeless helpt bedrijven met unieke processen hun verouderde software te moderniseren via de Slim Software Nabouwen methode. We bouwen uw huidige functionaliteiten na zonder toegang tot de broncode en vernieuwen in vier fasen: uitlijnen, nabouwen, optimaliseren en innoveren. Het resultaat? Toekomstbestendige software, volledig aangepast aan uw behoeften, en dat tegen een vaste prijs.
PICS Belgium organiseert Supply Chain Trivia Quiz
(Advertorial) Op 23 oktober 2024 organiseert PICS Belgium de ultieme Supply Chain Trivia Quiz. Het wordt een leuk evenement waarbij supply chain professionals op een vriendschappelijke manier de strijd met elkaar aanbinden; ideaal als team building activiteit.
Beltaste implementeert sturend S&OP-proces met Optimact
(Advertorial) Dat snackspecialist Beltaste al lang goed bezig is, daar bestaat geen twijfel over. Maar met de verdere groei voor ogen wilde de organisatie nog beter worden. Met de hulp van Xeleos Consulting zette Beltaste de transitie in naar een matuur S&OP–proces, met daaraan gelinkt een betere forecasting en demand planning. Het resultaat is een leidend proces dat het bedrijf richting geeft en continue verbetering faciliteert.
Bayer implementeert wereldwijd OMP Demand Planning
Bayer, een wereldspeler op het gebied van biotechnologie en farmaceutica, heeft de wereldwijde uitrol van Unison Planning, de software van OMP, met succes afgerond. Door demand planning op deze manier te implementeren, kan het bedrijf zijn supply chain beter beheren met behulp van AI-gestuurde forecasting-mogelijkheden die nu door meer dan 250 planners van Bayer over de hele wereld worden gebruikt.
Ontdek de kracht in uw planningsdata, win een gratis analyse
(Advertorial) Deze zomer helpen wij jouw bedrijf in het verkrijgen van gebruiksklare inzichten in uw planningsdata. Duik dieper in uw gegevens en ontdek hoe een betere visibiliteit uw bedrijf kan transformeren. Met onze uitgebreide expertise en geavanceerde analysemethoden onthullen we niet alleen trends en patronen, maar ook duidelijke mogelijkheden voor groei en optimalisatie.
Toyota brengt overgenomen bedrijven onder in TALG
Toyota Industries Corporation (TICO) heeft Toyota Automated Logistics Group (TALG) in het leven geroepen om er zijn dochteronderneming Toyota L&F in onder te brengen. Ook Bastian Solutions en Vanderlande – de bedrijven die Toyota in 2017 overnam – en Viastore – overgenomen in 2022 – maken deel uit van TALG. Met die beslissing wil Toyota zijn aanwezigheid als toonaangevende speler in automatiseringsprojecten wereldwijd vergroten en tegelijkertijd profiteren van de synergieën tussen de dochterbedrijven.
Last Call voor Supply Chain Innovations 2024!
Mocht het u om de een of andere reden toch nog ontgaan zijn: op donderdag 14 maart, overmorgen al, vindt in Antwerpen Expo de nieuwste editie van Supply Chain Innovations plaats.
Optimaliseer je productieproces
(Advertorial) Een productieproces beheren, dat is niet eenvoudig. Om ervoor te zorgen dat jouw klanten hun leveringen op tijd ontvangen, moet je verschillende productielijnen, werknemers en diverse producten efficiënt plannen. Soms moeten er ook andere factoren in overweging worden genomen, zoals allergenen.
Optimact levert nu ook gedetailleerde customer forecasting
(Advertorial) Verschillende afdelingen binnen een onderneming hebben ook vaak een verschillend beeld nodig van hun markt. De marketingafdeling heeft bijvoorbeeld voorspellingen nodig op productniveau. Voor de budgettering zijn er dan weer forecasts nodig voor iedere productgroep. De logistiek wil misschien een beeld per regio en product. En het customer relations-team wil mogelijk nog dieper gaan, en voorspellingen maken per klant. Problemen met klantvoorspellingen vertonen zich vaak omdat er te weinig kan worden gesegmenteerd, en die segmenten dus niet diep genoeg gaan om heel gerichte forecasts te maken.