Forecasting, Planning & Inventory Management
Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
Case Beiersdorf African operations
OMP has implemented its renowned Unison Planning™ solution at the African facilities of Beiersdorf, bringing state-of-the-art planning intelligence to boost supply chain performance. Planners confirm they are delighted.
Case BASF petrochemical business
The petrochemicals division of chemical leader BASF is finalizing the global OMP’s Unison Planning™ rollout to all regions. This rollout is the tailpiece of a global program to deliver integrated planning performance to the remainder of the petrochemicals division’s production plants, as well as the affiliated businesses.
Case Laroy
De inkopers van de Laroy Group, groothandel en producent in huisdierbenodigdheden, liepen lange tijd achter de feiten aan. De voorraad liep op en ze konden niet snel genoeg reageren op ontwikkelingen in de markt. Met Slim4 is dit veranderd, zegt senior procurement officer Isabelle Vandenbunder. Het systeem berekent automatisch de optimale bestellingen en inkopers kunnen zich volledig op de uitzonderingen concentreren. “De resultaten zijn spectaculair te noemen. Onze voorraad is binnen een jaar al met 20% gedaald, terwijl de servicegraad harder is gestegen dan verwacht.”
Case Astra Sweets
Om voor klanten de juiste voorraad aan te houden en tegelijkertijd de productiecapaciteit optimaal te benutten, is een goed forecastingproces onontbeerlijk.
Case Lecot
Lecot is welbekend: met meer dan 110.000 bestelproducten waarvan er 40.000 onmiddellijk beschikbaar zijn.
Case Laroy Group
De inkopers van de Laroy Group, groothandel en producent in huisdierbenodigdheden, liepen lange tijd achter de feiten aan.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Codeless moderniseert legacy software
(Advertorial) Codeless heeft talrijke klantcases waarin bedrijven hun software succesvol hebben gemoderniseerd. Met de Slim Software Nabouwen methode vernieuwen we verouderde software, zonder toegang tot de broncode en met minimale verstoring van uw processen. Dit alles doen we tegen een vaste prijs, zodat u precies weet waar u aan toe bent.
Risicoloos software moderniseren
(Advertorial) Codeless helpt bedrijven met unieke processen hun verouderde software te moderniseren via de Slim Software Nabouwen methode. We bouwen uw huidige functionaliteiten na zonder toegang tot de broncode en vernieuwen in vier fasen: uitlijnen, nabouwen, optimaliseren en innoveren. Het resultaat? Toekomstbestendige software, volledig aangepast aan uw behoeften, en dat tegen een vaste prijs.
PICS Belgium organiseert Supply Chain Trivia Quiz
(Advertorial) Op 23 oktober 2024 organiseert PICS Belgium de ultieme Supply Chain Trivia Quiz. Het wordt een leuk evenement waarbij supply chain professionals op een vriendschappelijke manier de strijd met elkaar aanbinden; ideaal als team building activiteit.
Beltaste implementeert sturend S&OP-proces met Optimact
(Advertorial) Dat snackspecialist Beltaste al lang goed bezig is, daar bestaat geen twijfel over. Maar met de verdere groei voor ogen wilde de organisatie nog beter worden. Met de hulp van Xeleos Consulting zette Beltaste de transitie in naar een matuur S&OP–proces, met daaraan gelinkt een betere forecasting en demand planning. Het resultaat is een leidend proces dat het bedrijf richting geeft en continue verbetering faciliteert.
Bayer implementeert wereldwijd OMP Demand Planning
Bayer, een wereldspeler op het gebied van biotechnologie en farmaceutica, heeft de wereldwijde uitrol van Unison Planning, de software van OMP, met succes afgerond. Door demand planning op deze manier te implementeren, kan het bedrijf zijn supply chain beter beheren met behulp van AI-gestuurde forecasting-mogelijkheden die nu door meer dan 250 planners van Bayer over de hele wereld worden gebruikt.
Ontdek de kracht in uw planningsdata, win een gratis analyse
(Advertorial) Deze zomer helpen wij jouw bedrijf in het verkrijgen van gebruiksklare inzichten in uw planningsdata. Duik dieper in uw gegevens en ontdek hoe een betere visibiliteit uw bedrijf kan transformeren. Met onze uitgebreide expertise en geavanceerde analysemethoden onthullen we niet alleen trends en patronen, maar ook duidelijke mogelijkheden voor groei en optimalisatie.
Toyota brengt overgenomen bedrijven onder in TALG
Toyota Industries Corporation (TICO) heeft Toyota Automated Logistics Group (TALG) in het leven geroepen om er zijn dochteronderneming Toyota L&F in onder te brengen. Ook Bastian Solutions en Vanderlande – de bedrijven die Toyota in 2017 overnam – en Viastore – overgenomen in 2022 – maken deel uit van TALG. Met die beslissing wil Toyota zijn aanwezigheid als toonaangevende speler in automatiseringsprojecten wereldwijd vergroten en tegelijkertijd profiteren van de synergieën tussen de dochterbedrijven.
Last Call voor Supply Chain Innovations 2024!
Mocht het u om de een of andere reden toch nog ontgaan zijn: op donderdag 14 maart, overmorgen al, vindt in Antwerpen Expo de nieuwste editie van Supply Chain Innovations plaats.
Optimaliseer je productieproces
(Advertorial) Een productieproces beheren, dat is niet eenvoudig. Om ervoor te zorgen dat jouw klanten hun leveringen op tijd ontvangen, moet je verschillende productielijnen, werknemers en diverse producten efficiënt plannen. Soms moeten er ook andere factoren in overweging worden genomen, zoals allergenen.
Optimact levert nu ook gedetailleerde customer forecasting
(Advertorial) Verschillende afdelingen binnen een onderneming hebben ook vaak een verschillend beeld nodig van hun markt. De marketingafdeling heeft bijvoorbeeld voorspellingen nodig op productniveau. Voor de budgettering zijn er dan weer forecasts nodig voor iedere productgroep. De logistiek wil misschien een beeld per regio en product. En het customer relations-team wil mogelijk nog dieper gaan, en voorspellingen maken per klant. Problemen met klantvoorspellingen vertonen zich vaak omdat er te weinig kan worden gesegmenteerd, en die segmenten dus niet diep genoeg gaan om heel gerichte forecasts te maken.