Forecasting, Planning & Inventory Management
Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
Voorraadbeheer outsourcen is de toekomst
Pon Logistics heeft zijn voorraadbeheer gecentraliseerd. De logistieke dienstverlener werkt zowel voor bedrijven binnen de Pon Holding, als voor bedrijven die daarbuiten vallen. Hans Carels is afdelingshoofd van de Service & Supply-afdeling van Pon Logistics.
De weg van seriële naar parallelle planning
Tien procent meer productiecapaciteit. Dat is een van de belangrijkste resultaten sinds de optimaliseringssoftware van ICRON zijn intrede deed bij Brisa Bridgestone. Daarnaast kan het productiedepartement nu ook meer diverse orders vlotter aan.
Weloverwogen introducties dragen bij tot duurzame groei
ReplaceDirect is een onlinewinkel die vervangonderdelen van elektronische apparaten verkoopt. Het verlengt de levensduur van onze toestellen en zorgt zo voor twee miljoen kilogram minder afval per jaar. Een mooie doelstelling. Maar als we weten uit hoeveel componenten elektronische toestellen bestaan, dan verwachten we bij ReplaceDirect een gigantische voorraad.
Supply chain van de toekomst vraagt interpretatie
Begrippen als Sales & Operations Planning (S&OP) en Collaborative Planning, Forecasting & Replenishment (CPFR) zijn allesbehalve nieuw. Toch hebben veel bedrijven het nog steeds moeilijk om concrete resultaten te boeken. “In een wereld waar supply chains steeds complexer worden, zal dat er niet eenvoudiger op worden”, weet Eric Wilson, director of Business Planning bij Escalade Sports.
De toekomst van Connected Planning
“Planning, zoals we haar nu kennen, is dood.” Zo begint Frank Calderoni, CEO van Anaplan, zijn betoog op de Hub in Las Vegas. De traditionele manier van plannen voldoet niet aan de huidige noden. Het is te complex, te duur en neemt te veel tijd in beslag.
Spannend evenwicht tussen verkoopkanalen
In het Nederlandse Walsoorden ligt het Europese distributiecentrum van het Duitse Beate Uhse. Een van de bekendste merken van het bedrijf is Pabo, gespecialiseerd in sensuele lifestyleproducten, zoals ‘bodycare’, ‘toys’, dvd’s en ‘fashion’.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
OM Partners Frankrijk betrekt nieuw kantoor in Parijs
De verhuizing kadert binnen de uitbreiding van OM Partners’ wereldwijde netwerk in Europa, de VS, China, de Verenigde Arabische Emiraten en Brazilië. In het nieuwe Franse kantoor aan de Boulevard Montmartre in hartje Parijs zijn 35 medewerkers aan de slag.
APS-oplossing zorgt voor stroomlijning productieprocessen en verhoging opbrengst bij Bridgestone
(Advertorial) Zelfs de grootste bandenproducenten ter wereld stuiten bij hun productieproces soms op kuilen en hobbels op de weg. Als deze producenten winstgevend willen blijven, is het essentieel dat de productieprocessen in de hele supply chain soepel en naadloos verlopen.
Slimstock opent kantoor in Dubai
De nieuwe vestiging past binnen de ‘global service, local support’-strategie die Slimstock heeft ingezet. Het bedrijf is actief in veertig landen en heeft momenteel vestigingen in negentien landen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika. Na de opening van Slimstock’s kantoor in Singapore vorig jaar, wordt Dubai de hub om ook andere landen in het Midden-Oosten en Afrika te bedienen.
Salesforce lanceert Sales Cloud Einstein Forecasting
CRM-aanbieder Salesforce kondigt de nieuwe generatie van Sales Cloud Einstein aan en introduceert daarmee AI in elke stap van de verkoopcyclus. De nieuwe Einstein Forecasting moet sales managers een beter beeld en meer informatie bieden om de inkomsten uit de verkoop preciezer te voorspellen in elk stadium van de verkoopcyclus.
Quooker krijgt meer inzicht op kernprocessen met Qlik Sense
De uitvinder en producent van de kokendwaterkraan kent een complexe inkoop- en productieplanning met een lange planningshorizon en relatief veel onzekerheden. Eén Quooker bestaat uit ruim 250 onderdelen. Omdat de kranenproducent orderwijzigingen en productverbeteringen snel wil kunnen doorvoeren, was inzicht in het volledige productieproces nodig.