Forecasting, Planning & Inventory Management
Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
Barco
In lijn met haar ambitie om duurzaamheid volledig te integreren in haar DNA, lanceerde Barco het programma 'Say. Do. Care.' om leadership te creëren op vlak van duurzaamheid. Barco is een wereldwijde leverancier van innovatieve visualisatieoplossingen, voornamelijk voor klanten in de gezondheidszorg en entertainmentsector.
Air Liquide
Om een duidelijk beeld te krijgen van de huidige situatie liet Air Liquide een intensieve audit uitvoeren. Daarbij werden hoofdrolspelers uit het voorraadbeheerproces geïnterviewd en werd het huidige planningssysteem geanalyseerd.
In-line/in-flow concept vrijwaart concurrentiepositie
Sinds dit jaar mag ook Robert Bosch Produktie, beter bekend als Bosch Tienen, zich een Factory of the Future noemen. Die bekroning dankt het bedrijf in hoge mate aan zijn innovatieve productiefilosofie. “Die is deels ingegeven door logistieke motieven”, stelt Wim Elsen, vice president van Bosch België.
Digitalisering en het KOOP
Het concept van het ‘KlantenOrderOntkoppelPunt’ of KOOP (zoek ‘CODP’ of ‘Customer Order Decoupling Point’ als je er in het Engels meer over wilt lezen) zal je wellicht bekend zijn. Het is een eenvoudig en elegant begrip dat aangeeft tot waar een order van een klant impact heeft op de supply chain.
Automatisering versterkt aankoopbeslissingen
Als familiebedrijf heeft Induscabel de neiging dingen te doen omdat ‘ze altijd al zo werden gedaan’. Lange tijd gold dat ook op het aankoopdepartement, waar medewerkers tot voor kort op zichzelf waren aangewezen om de juiste beslissingen te nemen.
Boost de verkoop in de winkel met Proximity Marketing
De huidige shopper is kritischer tegenover de producten die hem worden aangeboden dan pakweg vijftien jaar geleden. Daarnaast wint ook de shopper experience steeds meer aan belang. Om de verkoop in de winkel te stimuleren, zetten merken dan ook sterk in op in-store campagnes.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Modebedrijf Peter Hahn vertrouwt op S&OP-tool TIA A3 van Remira
Om de planning en forecasting van nieuwe collecties in de toekomst nauwkeuriger te maken, besloot Peter Hahn de S&OP-tool TIA A3 van Remira in te zetten. De tool legt de basis voor een geïntegreerde Sales and Operations Planning-strategie en moet het multichannel modebedrijf nieuwe voordelen opleveren gaande van actie en verkoopplanning tot forecasts en scheduling.
Optimact biedt Demand Planning Services aan.
(Advertorial) Forecasting en Demand Planning vormen een essentieel onderdeel van de bedrijfsplanning en hebben betrekking op een breed scala van functionele gebieden, zoals marketing & verkoop, financiën, operations & logistiek. Statistische prognoses bieden een eerste stap naar een betrouwbare voorspelling van wat de toekomst zal brengen, door binnen de historische gegevens trends, patronen en business drivers te identificeren.
Optimact lanceert nieuwe functionaliteit Report en Mail
Optimact lanceert nieuwe functionaliteit als onderdeel van de integratie met Qlik Sense: Report en Mail. Tijdens de verschillende stappen van het S&OP proces heb je verschillende meetings per planningsdomein (pre-S&OP meeting) en één Executive Meeting waar alle beslissingen genomen moeten worden (bijvoorbeeld het valideren van de sales forecast naar een productie forecast of het wijzigen van een planningsbeleid voor een bepaalde SKU).
Intersig houdt voorraden in het gareel met Optimact
(Advertorial) Het behaaglijke gevoel de voorraden onder controle te hebben in een complexe omgeving. Dat was voor Intersig de belangrijkste motivatie om een gespecialiseerd voorraadpakket te implementeren. De producent van bouwstaal vond hiervoor de geknipte aanvulling op zijn ERP-pakket in Optimact van Xeleos Consulting.
Eolane stroomlijnt demand management met Optimact
(Advertorial) Als producent van elektronische componenten had Eolane Tallinn nood aan een hogere transparantie in de keten, met het oog op een efficiënter demand management. De oplossing vond de organisatie in Optimact van Xeleos Consulting.
Spaas Kaarsen optimaliseert zijn S&OP proces met Xeleos en Optimact.
(Advertorial) Voor Spaas is een stevige Sales & Operations Planning een must om de combinatie van een sterke seasonaility en de capaciteitsbeperkingen meester te kunnen. Om dat proces op te zetten, riep de bekende kaarsenfabrikant de hulp van Xeleos Consulting in.
Pipelife tilt Supply Chain Management naar een hoger niveau met Optimact
Een solide basis creëren voor een correcte voorspelling. Daarom heeft Pipelife Nederland(onderdeel van de Wienerberger Groep) Optimact geselecteerd. Nu het softwarepakket Optimact zijn waarde heeft bewezen in Nederland, ontdekken ook andere landen van Pipelife International de software.
Air Spiralo stroomlijnt voorraadbeheer met Optimact
(Advertorial) Tijdrovend en foutgevoelig. Zo kon je het voorraadbeheer bij Air Spiralo vroeger omschrijven. Maar daar bracht Optimact, de supply chain planning software van Xeleos Consulting, verandering in. Dankzij het pakket kan de Nederlandse ventilatiespecialist niet alleen de bedrijfsbrede voorraden efficiënter beheren, maar ook de forecasting veel korter op de bal laten spelen.
Nieuwe visie: Supply Chain Excellence through Deep Data Intelligence
Voor meer uitleg rond deze visie ga naar https://optimact.com/
Webinar Optimact
(Advertorial) Link naar een introductie Optimact met demo Optimact. Ga naar https://www.youtube.com/watch?v=Em-geZw-YP4