Forecasting, Planning & Inventory Management

Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!

(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.

Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.

Recente artikelen

Potentieel van artificiële intelligentie in de maaksector

Geleidelijk aan is artificiële intelligentie (AI) deel gaan uitmaken van bijna elk aspect van ons leven. Van medische wetenschappen en geologie, over klantenanalyse en zelfrijdende voertuigen, tot zelfs kunst, overal vinden we er toepassingen van.

Wat je zelf doet, doe je beter

Maxeda is de groep achter de doe-het-zelfketens Brico (België en Luxemburg), Brico Planit (België) en Praxis (Nederland). Forecasting was er tot voor kort vooral een manueel proces, met een hoofdrol voor Excel. Dat resulteerde in verschillende interpretaties vanuit de diverse bedrijfsafdelingen.

Wanneer twee beter is dan één

Biofarmaceutisch bedrijf Celgene ontwikkelt en commercialiseert geneesmiddelen voor de behandeling van onder andere bloedafwijkingen en tumoren. Het hanteert zowel een commerciële als een operationele forecast. Om laatstgenoemde te aligneren met de groei van de onderneming, richtte Celgene in 2015 de afdeling Demand Planning op.

OMP introduces Unison Planning at Procter & Gamble

Procter & Gamble has successfully added Distribution Requirements Planning and Inventory Deployment capabilities to the integrated OMP Supply Chain Planning software solution. This follows a global roll-out of OMP to support Site Integrated Planning processes in all categories and regions.

Gissler & Pass boosts supply chain transparency with OMP for Packaging

Gissler & Pass, a German corrugated packaging and displays producer, has successfully implemented OMP for Packaging to improve its supply chain planning.

OMP Again a Leader in Gartner’s 2019 Magic Quadrant for Sales and Operations Planning Systems of Differentiation

OMP has again been recognized as a Leader in the May 2019 Magic Quadrant for Sales and Operations Planning Systems of Differentiation* by Gartner, the world’s leading research and advisory company.

Recente video's

Recente nieuwsberichten

Codeless moderniseert legacy software

(Advertorial) Codeless heeft talrijke klantcases waarin bedrijven hun software succesvol hebben gemoderniseerd. Met de Slim Software Nabouwen methode vernieuwen we verouderde software, zonder toegang tot de broncode en met minimale verstoring van uw processen. Dit alles doen we tegen een vaste prijs, zodat u precies weet waar u aan toe bent.

Risicoloos software moderniseren

(Advertorial) Codeless helpt bedrijven met unieke processen hun verouderde software te moderniseren via de Slim Software Nabouwen methode. We bouwen uw huidige functionaliteiten na zonder toegang tot de broncode en vernieuwen in vier fasen: uitlijnen, nabouwen, optimaliseren en innoveren. Het resultaat? Toekomstbestendige software, volledig aangepast aan uw behoeften, en dat tegen een vaste prijs.

PICS Belgium organiseert Supply Chain Trivia Quiz

(Advertorial) Op 23 oktober 2024 organiseert PICS Belgium de ultieme Supply Chain Trivia Quiz. Het wordt een leuk evenement waarbij supply chain professionals op een vriendschappelijke manier de strijd met elkaar aanbinden; ideaal als team building activiteit.

Beltaste implementeert sturend S&OP-proces met Optimact

(Advertorial) Dat snackspecialist Beltaste al lang goed bezig is, daar bestaat geen twijfel over. Maar met de verdere groei voor ogen wilde de organisatie nog beter worden. Met de hulp van Xeleos Consulting zette Beltaste de transitie in naar een matuur S&OP–proces, met daaraan gelinkt een betere forecasting en demand planning. Het resultaat is een leidend proces dat het bedrijf richting geeft en continue verbetering faciliteert.

Bayer implementeert wereldwijd OMP Demand Planning

Bayer, een wereldspeler op het gebied van biotechnologie en farmaceutica, heeft de wereldwijde uitrol van Unison Planning, de software van OMP, met succes afgerond. Door demand planning op deze manier te implementeren, kan het bedrijf zijn supply chain beter beheren met behulp van AI-gestuurde forecasting-mogelijkheden die nu door meer dan 250 planners van Bayer over de hele wereld worden gebruikt.

Ontdek de kracht in uw planningsdata, win een gratis analyse

(Advertorial) Deze zomer helpen wij jouw bedrijf in het verkrijgen van gebruiksklare inzichten in uw planningsdata. Duik dieper in uw gegevens en ontdek hoe een betere visibiliteit uw bedrijf kan transformeren. Met onze uitgebreide expertise en geavanceerde analysemethoden onthullen we niet alleen trends en patronen, maar ook duidelijke mogelijkheden voor groei en optimalisatie.

Toyota brengt overgenomen bedrijven onder in TALG

Toyota Industries Corporation (TICO) heeft Toyota Automated Logistics Group (TALG) in het leven geroepen om er zijn dochteronderneming Toyota L&F in onder te brengen. Ook Bastian Solutions en Vanderlande – de bedrijven die Toyota in 2017 overnam – en Viastore – overgenomen in 2022 – maken deel uit van TALG. Met die beslissing wil Toyota zijn aanwezigheid als toonaangevende speler in automatiseringsprojecten wereldwijd vergroten en tegelijkertijd profiteren van de synergieën tussen de dochterbedrijven.

Last Call voor Supply Chain Innovations 2024!

Mocht het u om de een of andere reden toch nog ontgaan zijn: op donderdag 14 maart, overmorgen al, vindt in Antwerpen Expo de nieuwste editie van Supply Chain Innovations plaats.

Optimaliseer je productieproces

(Advertorial) Een productieproces beheren, dat is niet eenvoudig. Om ervoor te zorgen dat jouw klanten hun leveringen op tijd ontvangen, moet je verschillende productielijnen, werknemers en diverse producten efficiënt plannen. Soms moeten er ook andere factoren in overweging worden genomen, zoals allergenen.

Optimact levert nu ook gedetailleerde customer forecasting

(Advertorial) Verschillende afdelingen binnen een onderneming hebben ook vaak een verschillend beeld nodig van hun markt. De marketingafdeling heeft bijvoorbeeld voorspellingen nodig op productniveau. Voor de budgettering zijn er dan weer forecasts nodig voor iedere productgroep. De logistiek wil misschien een beeld per regio en product. En het customer relations-team wil mogelijk nog dieper gaan, en voorspellingen maken per klant. Problemen met klantvoorspellingen vertonen zich vaak omdat er te weinig kan worden gesegmenteerd, en die segmenten dus niet diep genoeg gaan om heel gerichte forecasts te maken.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.