Forecasting, Planning & Inventory Management
Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
EazyStock versus je ERP. Wie wint?
De meestgestelde vraag die wij krijgen is: “Waarom hebben we EazyStock nodig als we al een ERP-module voor voorraadbeheer in Dynamics NAV of Business Central hebben?” Waarin verschilt EazyStock van een ERP-voorraadbeheermodule en welke meerwaarde heeft EazyStock voor je bedrijf?
Maximaal serviceniveau vormt drijfveer
Mondelēz International, de Amerikaanse voedingsmiddelenreus achter merken als Côte d'Or, Oreo en Lu, voerde drie jaar geleden een organisatie-optimalisering door. Dat leidde ook tot een verbeterslag binnen de supply chain van de Benelux-afdeling.
Het antwoord van Axalta Coating Systems op de pandemie
In onze vorige editie belichtten we al hoe Daikin de coronacrisis aanpakt. Deze keer geven we het woord aan Edgar Peet, EMEA supply chain & integrated business planning leader bij Axalta Coating Systems. Hij vertelt ons hoe hij het bedrijf door het heetst van de coronacrisis heeft geloodst en hoe het nu wordt klaargestoomd voor het ‘nieuwe normaal’.
Forecasten in coronatijden
Een goede forecasting maken is sowieso al een moeilijke oefening. In de huidige omstandigheden lijkt het zelfs onbegonnen werk. Beginnen we er dan maar beter niet aan? Toch wel, vinden Thomas De Mil, manager bij PwC, en Bram Desmet, CEO van Solventure.
Snel schakelen is cruciaal in vissector
Mowi Belgium – het voormalige Marine Harvest Pieters – is een onderdeel van het Noorse Mowi ASA, ’s werelds grootste producent van Atlantische zalm. De onderneming is gespecialiseerd in de verwerking en commercialisering van een groot assortiment visproducten, van vers tot diepgevroren.
Bottom-up forecasting bij Burger King
Ondernemingen die een forecastingproces implementeren, staan traditioneel voor een tweesprong: zoomen ze vanuit een algemene kijk in op detailniveau of gebruiken ze een detailanalyse om het totaalbeeld in ogenschouw te nemen? Aigul Mangibayeva, hoofd supply chain bij Burger King Kazachstan, legt uit in welke gevallen top-down, dan wel bottom-up forecasting het meest wenselijk is.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
OM Partners Frankrijk betrekt nieuw kantoor in Parijs
De verhuizing kadert binnen de uitbreiding van OM Partners’ wereldwijde netwerk in Europa, de VS, China, de Verenigde Arabische Emiraten en Brazilië. In het nieuwe Franse kantoor aan de Boulevard Montmartre in hartje Parijs zijn 35 medewerkers aan de slag.
APS-oplossing zorgt voor stroomlijning productieprocessen en verhoging opbrengst bij Bridgestone
(Advertorial) Zelfs de grootste bandenproducenten ter wereld stuiten bij hun productieproces soms op kuilen en hobbels op de weg. Als deze producenten winstgevend willen blijven, is het essentieel dat de productieprocessen in de hele supply chain soepel en naadloos verlopen.
Slimstock opent kantoor in Dubai
De nieuwe vestiging past binnen de ‘global service, local support’-strategie die Slimstock heeft ingezet. Het bedrijf is actief in veertig landen en heeft momenteel vestigingen in negentien landen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika. Na de opening van Slimstock’s kantoor in Singapore vorig jaar, wordt Dubai de hub om ook andere landen in het Midden-Oosten en Afrika te bedienen.
Salesforce lanceert Sales Cloud Einstein Forecasting
CRM-aanbieder Salesforce kondigt de nieuwe generatie van Sales Cloud Einstein aan en introduceert daarmee AI in elke stap van de verkoopcyclus. De nieuwe Einstein Forecasting moet sales managers een beter beeld en meer informatie bieden om de inkomsten uit de verkoop preciezer te voorspellen in elk stadium van de verkoopcyclus.
Quooker krijgt meer inzicht op kernprocessen met Qlik Sense
De uitvinder en producent van de kokendwaterkraan kent een complexe inkoop- en productieplanning met een lange planningshorizon en relatief veel onzekerheden. Eén Quooker bestaat uit ruim 250 onderdelen. Omdat de kranenproducent orderwijzigingen en productverbeteringen snel wil kunnen doorvoeren, was inzicht in het volledige productieproces nodig.