Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Nieuwe fundamenten voor future-proof organisatie
De wereld verandert snel en fundamenteel. Verschillende trends op economisch, ecologisch, technologisch en demografisch vlak versterken elkaar en hebben een gigantische impact op onze maatschappij en op de bedrijfswereld. Technologische evoluties zitten in het hart van die veranderingen.
Infor zet in op cloudnetwerk
Infor koos eind 2015 Parijs als locatie voor zijn jaarlijkse event Inforum Europe. De Europese hoofdstad van de romantische zielen was een passende keuze, want op en naast het podium werd meermaals de liefde bezegeld tussen Infor en GT Nexus, dat werd opgekocht door Infor.
QRM als schakel voor de toekomst
Producent in elektrisch schakelmateriaal Niko viert in 2019 zijn honderdjarig bestaan. Dat wil het bedrijf in stijl vieren met een enthousiast team dat doelgericht samenwerkt en met een omzet die de kaap van 200 miljoen euro overschrijdt. Niko ziet daarbij licht in de Quick Response Manufacturing (QRM) methodologie.
Leveranciersdata op één platform
GDSN, het Global Data Syncronisation Network van GS1, de organisatie die standaarden voor identificatie en gegevensuitwisseling ontwikkelt, heeft een trage start gekend in de Benelux. Nu Delhaize als eerste Belgische warenhuisketen aan zijn leveranciers heeft gevraagd om productdata via GDSN te versturen, komt daar verandering in.
De ultieme logistieke efficiëntie
Hoe kunnen logistieke netwerken verbeterd worden door dezelfde principes toe te passen die in het digitale internet van kracht zijn? Die vraag zette Benoit Montreuil, professor van het departement Operations & Decision Systems aan de Universiteit van Laval in Quebec, al in 2006 aan het denken.
Procedures en instructies in Industrie 4.0
Goed twee jaar na de start van Augnition heeft CEO Peter Verstraeten de strategische koers van het bedrijf grondig bijgestuurd. Augnition gaat nu verder als Proceedix en het eerder generieke dienstenverhaal van Augnition – met een sterke focus op smart glasses – wordt een productverhaal waarin het cloudplatform Proceedix centraal staat.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Logistieke sector investeert in real-time inzicht en BI voor betere klantervaring
BluJay Solutions, leverancier van supply chain-software en -diensten aan o.a. retailers, distributeurs en logistieke dienstverleners, heeft wereldwijd onderzoek laten uitvoeren naar de huidige trends, prioriteiten en investeringen in de supply chain.
Ad Ultima Group en Pylades vormen samen Europese business softwarepartner met focus op Microsoft Dynamics 365 en PTC
De internationale investeringsmaatschappij Waterland brengt Ad Ultima Group en Pylades samen en neemt een meerderheidsparticipatie in de gecombineerde groep. De groep – actief in België, Nederland en Frankrijk – realiseert een omzet van 50 miljoen euro en telt meer dan 350 medewerkers.
Thijs Goossens is nieuwe channel director Benelux bij Infor
Infor, leverancier van branchespecifieke cloudapplicaties, heeft Thijs Goossens aangesteld als channel director Benelux. De 42-jarige Goossens startte zijn carrière als partner accountmanager bij Microsoft en maakte na een paar jaar de overstap naar McAfee waar hij acht jaar lang werkzaam was, waarvan zes jaar als channel territory manager commercial market.
Samsung en Microsoft versterken samen connectiviteit tussen mobiele apparaten en platformen
Samsung en Microsoft breiden hun langdurige strategische samenwerking uit om naadloze productiviteitservaringen op verschillende apparaten, applicaties en diensten aan te bieden. Met de introductie van de Samsung Galaxy Note10 worden de populairste productiviteitsoplossingen van Microsoft voor smartphones nu naadloos geïntegreerd in Galaxy-producten en -diensten.
Belgische bedrijfsleiders hinken achterop op vlak van AI
Terwijl de hele wereld volop AI-technologie (artificiële intelligentie) aan het implementeren is, lijden Belgische organisaties nog aan koudwatervrees. Zo blijkt uit onderzoek van Avanade, aanbieder van digitale oplossingen binnen het Microsoft-ecosysteem.
Gebrek aan strategisch ownership vertraagt digitale transformatie in bedrijven
Volgens het ‘2019 Digital Means Business Report’ van technologiedienstenbedrijf NTT is slechts 11% van de ondernemingen zeer tevreden met degenen die verantwoordelijk zijn voor hun digitale transformatie, ondanks het feit dat bijna driekwart van hen al volop in het traject zitten.
Kevin Samuelson nieuwe CEO bij Infor
Infor, leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, heeft Kevin Samuelson aangesteld als nieuwe chief executive officer. Samuelson, voorheen CFO bij Infor, volgt daarmee Charles Phillips op die sinds 2010 als CEO actief was. Charles Philips is benoemd tot voorzitter van de raad van bestuur van Infor.
Bluecrux opent eerste kantoor in de Verenigde Staten
Het Mechelse advies- en softwarebureau Bluecrux heeft begin deze maand een nieuw kantoor geopend in New Yersey. De Belgische innovator wil met zijn software de Amerikaanse farmaceutische sector helpen om wetenschappers en laboranten efficiënter te laten werken bij de commercialisatie van nieuwe medicijnen en behandelingen.
Frisdrankproducent Riedel implementeert ERP Infor MR3
Tot eind 2017 was Riedel — producent van o.a. Appelsientje, Taksi en Extran — onderdeel van FrieslandCampina. Na de afsplitsing moest de organisatie zich op alle vlakken van FrieslandCampina los maken, waardoor er nood ontstond aan een nieuw ERP-systeem.
Medi-Market Group optimaliseert magazijnactiviteiten met Manhattan Associates
De Belgische parafarmacie Medi-Market Group zal Manhattan Active SCALE implementeren om de snelle groei in België en de nabijgelegen landen te ondersteunen. De cloudgebaseerde oplossing moet Medi-Market in staat stellen om de productiviteit van het distributiecentrum te verbeteren en de arbeidskosten te verlagen.