Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Software op de groei
Voedingsproducent Poco Loco uit Roeselare bouwt momenteel volop aan een nieuw hoogbouwmagazijn dat tegen 2018 aan duizenden pallets tortillachips en wraps een plaats moet bieden. Maar dat prestigieuze project is slechts deel van een groter project, waarbij Poco Loco ook investeert in een aanzienlijke toename van de productiecapaciteit.
Platform voor groei
Wie zijn toekomst wil verzekeren, moet innoveren. Zo ook logistieke dienstverleners. Innoveren in het dienstenaanbod en in de technologische platformen die de diensten ondersteunen. Logistieke dienstverlener Nedcargo is vastberaden een voorsprong op te bouwen op basis van supply chain oplossingen met een stevige technologische basis.
Bouwen aan toekomstige groei
Bouwonderneming Vandenbussche beschouwt haar no-nonsensementaliteit, langetermijnvisie en degelijkheid als haar belangrijkste onderscheidende kenmerken. Die degelijkheid wou de groep na jaren van sterke groei ook vertaald zien in de processen.
Manufacturing Execution System verbetert blik op performantie
Dat Punch Powertrain de enige onafhankelijke transmissiebouwer ter wereld is, vormt de grote kracht van het bedrijf. Bovendien ontwikkelt het niet enkel conventionele producten, constant wordt aan innovatieve oplossingen gewerkt om klanten klaar te stomen voor de toekomst.
Supply chain op maat van de multichannel shopper
De consument winkelt vandaag fundamenteel anders dan enkele jaren geleden. Het aandeel online aankopen, dat in België op jaarlijks 6,1 miljard euro wordt geschat, blijft toenemen. Retailers in zowat alle marktsegmenten zoeken hun plaats in het omnichannel retaillandschap en integreren steeds meer nieuwe technologieën om de klant aan zich te binden.
Gartner analyseert de BI-markt
Wanneer de krokussen in bloei staan, publiceert marktonderzoeksbureau Gartner traditiegetrouw zijn ‘Magic Quadrant for Business Intelligence and Analytics Platforms’. Uit het lijvige marktrapport blijkt dit jaar dat de verschuiving van IT-geleide rapportering naar selfservice analyses door de business het kantelpunt voorbij is.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Logistieke sector investeert in real-time inzicht en BI voor betere klantervaring
BluJay Solutions, leverancier van supply chain-software en -diensten aan o.a. retailers, distributeurs en logistieke dienstverleners, heeft wereldwijd onderzoek laten uitvoeren naar de huidige trends, prioriteiten en investeringen in de supply chain.
Ad Ultima Group en Pylades vormen samen Europese business softwarepartner met focus op Microsoft Dynamics 365 en PTC
De internationale investeringsmaatschappij Waterland brengt Ad Ultima Group en Pylades samen en neemt een meerderheidsparticipatie in de gecombineerde groep. De groep – actief in België, Nederland en Frankrijk – realiseert een omzet van 50 miljoen euro en telt meer dan 350 medewerkers.
Thijs Goossens is nieuwe channel director Benelux bij Infor
Infor, leverancier van branchespecifieke cloudapplicaties, heeft Thijs Goossens aangesteld als channel director Benelux. De 42-jarige Goossens startte zijn carrière als partner accountmanager bij Microsoft en maakte na een paar jaar de overstap naar McAfee waar hij acht jaar lang werkzaam was, waarvan zes jaar als channel territory manager commercial market.
Samsung en Microsoft versterken samen connectiviteit tussen mobiele apparaten en platformen
Samsung en Microsoft breiden hun langdurige strategische samenwerking uit om naadloze productiviteitservaringen op verschillende apparaten, applicaties en diensten aan te bieden. Met de introductie van de Samsung Galaxy Note10 worden de populairste productiviteitsoplossingen van Microsoft voor smartphones nu naadloos geïntegreerd in Galaxy-producten en -diensten.
Belgische bedrijfsleiders hinken achterop op vlak van AI
Terwijl de hele wereld volop AI-technologie (artificiële intelligentie) aan het implementeren is, lijden Belgische organisaties nog aan koudwatervrees. Zo blijkt uit onderzoek van Avanade, aanbieder van digitale oplossingen binnen het Microsoft-ecosysteem.
Gebrek aan strategisch ownership vertraagt digitale transformatie in bedrijven
Volgens het ‘2019 Digital Means Business Report’ van technologiedienstenbedrijf NTT is slechts 11% van de ondernemingen zeer tevreden met degenen die verantwoordelijk zijn voor hun digitale transformatie, ondanks het feit dat bijna driekwart van hen al volop in het traject zitten.
Kevin Samuelson nieuwe CEO bij Infor
Infor, leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, heeft Kevin Samuelson aangesteld als nieuwe chief executive officer. Samuelson, voorheen CFO bij Infor, volgt daarmee Charles Phillips op die sinds 2010 als CEO actief was. Charles Philips is benoemd tot voorzitter van de raad van bestuur van Infor.
Bluecrux opent eerste kantoor in de Verenigde Staten
Het Mechelse advies- en softwarebureau Bluecrux heeft begin deze maand een nieuw kantoor geopend in New Yersey. De Belgische innovator wil met zijn software de Amerikaanse farmaceutische sector helpen om wetenschappers en laboranten efficiënter te laten werken bij de commercialisatie van nieuwe medicijnen en behandelingen.
Frisdrankproducent Riedel implementeert ERP Infor MR3
Tot eind 2017 was Riedel — producent van o.a. Appelsientje, Taksi en Extran — onderdeel van FrieslandCampina. Na de afsplitsing moest de organisatie zich op alle vlakken van FrieslandCampina los maken, waardoor er nood ontstond aan een nieuw ERP-systeem.
Medi-Market Group optimaliseert magazijnactiviteiten met Manhattan Associates
De Belgische parafarmacie Medi-Market Group zal Manhattan Active SCALE implementeren om de snelle groei in België en de nabijgelegen landen te ondersteunen. De cloudgebaseerde oplossing moet Medi-Market in staat stellen om de productiviteit van het distributiecentrum te verbeteren en de arbeidskosten te verlagen.