Digital Business

ERP: veel tinten van verandering

Zeven succesfactoren bij ERP change management

Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.

Recente artikelen

Software op de groei

Voedingsproducent Poco Loco uit Roeselare bouwt momenteel volop aan een nieuw hoogbouwmagazijn dat tegen 2018 aan duizenden pallets tortillachips en wraps een plaats moet bieden. Maar dat prestigieuze project is slechts deel van een groter project, waarbij Poco Loco ook investeert in een aanzienlijke toename van de productiecapaciteit.

Platform voor groei

Wie zijn toekomst wil verzekeren, moet innoveren. Zo ook logistieke dienstverleners. Innoveren in het dienstenaanbod en in de technologische platformen die de diensten ondersteunen. Logistieke dienstverlener Nedcargo is vastberaden een voorsprong op te bouwen op basis van supply chain oplossingen met een stevige technologische basis.

Bouwen aan toekomstige groei

Bouwonderneming Vandenbussche beschouwt haar no-nonsensementaliteit, langetermijnvisie en degelijkheid als haar belangrijkste onderscheidende kenmerken. Die degelijkheid wou de groep na jaren van sterke groei ook vertaald zien in de processen.

Manufacturing Execution System verbetert blik op performantie

Dat Punch Powertrain de enige onafhankelijke transmissiebouwer ter wereld is, vormt de grote kracht van het bedrijf. Bovendien ontwikkelt het niet enkel conventionele producten, constant wordt aan innovatieve oplossingen gewerkt om klanten klaar te stomen voor de toekomst.

Supply chain op maat van de multichannel shopper

De consument winkelt vandaag fundamenteel anders dan enkele jaren geleden. Het aandeel online aankopen, dat in België op jaarlijks 6,1 miljard euro wordt geschat, blijft toenemen. Retailers in zowat alle marktsegmenten zoeken hun plaats in het omnichannel retaillandschap en integreren steeds meer nieuwe technologieën om de klant aan zich te binden.

Gartner analyseert de BI-markt

Wanneer de krokussen in bloei staan, publiceert marktonderzoeksbureau Gartner traditiegetrouw zijn ‘Magic Quadrant for Business Intelligence and Analytics Platforms’. Uit het lijvige marktrapport blijkt dit jaar dat de verschuiving van IT-geleide rapportering naar selfservice analyses door de business het kantelpunt voorbij is.

Recente video's

Recente nieuwsberichten

Logistieke sector investeert in real-time inzicht en BI voor betere klantervaring

BluJay Solutions, leverancier van supply chain-software en -diensten aan o.a. retailers, distributeurs en logistieke dienstverleners, heeft wereldwijd onderzoek laten uitvoeren naar de huidige trends, prioriteiten en investeringen in de supply chain.

Ad Ultima Group en Pylades vormen samen Europese business softwarepartner met focus op Microsoft Dynamics 365 en PTC

De internationale investeringsmaatschappij Waterland brengt Ad Ultima Group en Pylades samen en neemt een meerderheidsparticipatie in de gecombineerde groep. De groep – actief in België, Nederland en Frankrijk – realiseert een omzet van 50 miljoen euro en telt meer dan 350 medewerkers.

Thijs Goossens is nieuwe channel director Benelux bij Infor

Infor, leverancier van branchespecifieke cloudapplicaties, heeft Thijs Goossens aangesteld als channel director Benelux. De 42-jarige Goossens startte zijn carrière als partner accountmanager bij Microsoft en maakte na een paar jaar de overstap naar McAfee waar hij acht jaar lang werkzaam was, waarvan zes jaar als channel territory manager commercial market.

Samsung en Microsoft versterken samen connectiviteit tussen mobiele apparaten en platformen

Samsung en Microsoft breiden hun langdurige strategische samenwerking uit om naadloze productiviteitservaringen op verschillende apparaten, applicaties en diensten aan te bieden. Met de introductie van de Samsung Galaxy Note10 worden de populairste productiviteitsoplossingen van Microsoft voor smartphones nu naadloos geïntegreerd in Galaxy-producten en -diensten.

Belgische bedrijfsleiders hinken achterop op vlak van AI

Terwijl de hele wereld volop AI-technologie (artificiële intelligentie) aan het implementeren is, lijden Belgische organisaties nog aan koudwatervrees. Zo blijkt uit onderzoek van Avanade, aanbieder van digitale oplossingen binnen het Microsoft-ecosysteem.

Gebrek aan strategisch ownership vertraagt digitale transformatie in bedrijven

Volgens het ‘2019 Digital Means Business Report’ van technologiedienstenbedrijf NTT is slechts 11% van de ondernemingen zeer tevreden met degenen die verantwoordelijk zijn voor hun digitale transformatie, ondanks het feit dat bijna driekwart van hen al volop in het traject zitten.

Kevin Samuelson nieuwe CEO bij Infor

Infor, leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, heeft Kevin Samuelson aangesteld als nieuwe chief executive officer. Samuelson, voorheen CFO bij Infor, volgt daarmee Charles Phillips op die sinds 2010 als CEO actief was. Charles Philips is benoemd tot voorzitter van de raad van bestuur van Infor.

Bluecrux opent eerste kantoor in de Verenigde Staten

Het Mechelse advies- en softwarebureau Bluecrux heeft begin deze maand een nieuw kantoor geopend in New Yersey. De Belgische innovator wil met zijn software de Amerikaanse farmaceutische sector helpen om wetenschappers en laboranten efficiënter te laten werken bij de commercialisatie van nieuwe medicijnen en behandelingen.

Frisdrankproducent Riedel implementeert ERP Infor MR3

Tot eind 2017 was Riedel — producent van o.a. Appelsientje, Taksi en Extran — onderdeel van FrieslandCampina. Na de afsplitsing moest de organisatie zich op alle vlakken van FrieslandCampina los maken, waardoor er nood ontstond aan een nieuw ERP-systeem.

Medi-Market Group optimaliseert magazijnactiviteiten met Manhattan Associates

De Belgische parafarmacie Medi-Market Group zal Manhattan Active SCALE implementeren om de snelle groei in België en de nabijgelegen landen te ondersteunen. De cloudgebaseerde oplossing moet Medi-Market in staat stellen om de productiviteit van het distributiecentrum te verbeteren en de arbeidskosten te verlagen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.