Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Software op de groei
Voedingsproducent Poco Loco uit Roeselare bouwt momenteel volop aan een nieuw hoogbouwmagazijn dat tegen 2018 aan duizenden pallets tortillachips en wraps een plaats moet bieden. Maar dat prestigieuze project is slechts deel van een groter project, waarbij Poco Loco ook investeert in een aanzienlijke toename van de productiecapaciteit.
Platform voor groei
Wie zijn toekomst wil verzekeren, moet innoveren. Zo ook logistieke dienstverleners. Innoveren in het dienstenaanbod en in de technologische platformen die de diensten ondersteunen. Logistieke dienstverlener Nedcargo is vastberaden een voorsprong op te bouwen op basis van supply chain oplossingen met een stevige technologische basis.
Bouwen aan toekomstige groei
Bouwonderneming Vandenbussche beschouwt haar no-nonsensementaliteit, langetermijnvisie en degelijkheid als haar belangrijkste onderscheidende kenmerken. Die degelijkheid wou de groep na jaren van sterke groei ook vertaald zien in de processen.
Manufacturing Execution System verbetert blik op performantie
Dat Punch Powertrain de enige onafhankelijke transmissiebouwer ter wereld is, vormt de grote kracht van het bedrijf. Bovendien ontwikkelt het niet enkel conventionele producten, constant wordt aan innovatieve oplossingen gewerkt om klanten klaar te stomen voor de toekomst.
Supply chain op maat van de multichannel shopper
De consument winkelt vandaag fundamenteel anders dan enkele jaren geleden. Het aandeel online aankopen, dat in België op jaarlijks 6,1 miljard euro wordt geschat, blijft toenemen. Retailers in zowat alle marktsegmenten zoeken hun plaats in het omnichannel retaillandschap en integreren steeds meer nieuwe technologieën om de klant aan zich te binden.
Gartner analyseert de BI-markt
Wanneer de krokussen in bloei staan, publiceert marktonderzoeksbureau Gartner traditiegetrouw zijn ‘Magic Quadrant for Business Intelligence and Analytics Platforms’. Uit het lijvige marktrapport blijkt dit jaar dat de verschuiving van IT-geleide rapportering naar selfservice analyses door de business het kantelpunt voorbij is.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Koch Industries neemt Infor over
Infor, wereldwijde leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, heeft bekendgemaakt dat Koch Industries het resterende aandelenbelang dat in handen is van Golden Gate Capital, overneemt. Na het afronden van de overeenkomst zal Infor een zelfstandige dochteronderneming van Koch Industries zijn.
Didier Ongena, Managing Director bij Microsoft Belux, geeft de opening keynote op SC Innovations 2020
Supply Chain Innovations dat doorgaat op donderdag 19 03 2020 in Antwerp Expo biedt een uitgebreid programma met een dertigtal parallelle sessies. De plenaire opening keynote van Didier Ongena heeft als titel: ‘Supply Chains in a data-centric world.’ Hij neemt ons mee in de nabije toekomst van miljarden geconecteerde toestellen en mensen, en de impact ervan op mens, bedrijf en productiviteit.
België moet digitale kloof overbruggen
België hinkt achterop inzake digitale vooruitgang. Dat blijkt uit de tweede editie van de ‘Global Digital Readiness Index’ van technologiebedrijf Cisco. Het onderzoek berekent de digitale vooruitgang van 141 landen in de wereld en steunt daarbij op gegevens van o.a.
UPS voorspelt retourpiek gezien online shopping record
Volgens voorspellingen van UPS zal de Belgische piek voor e-commerce retouren – rekening houdend met de solden – vandaag, 16 januari, plaatsvinden. De wereldwijde retourpiek viel op 2 januari en was goed voor 1,9 miljoen retouren, een stijging met maar liefst 26% in vergelijking met de piekdag vorig jaar.
Manhattan Associates en Twilio bieden oplossing voor klantenbinding
Manhattan Associates gaat een samenwerking aan met het cloudcommunicatieplatform Twilio. Met het partnership wordt een geïntegreerde communicatieoplossing geboden waarmee retailers klanten in verschillende regio’s en via meerdere communicatiekanalen aan zich kunnen binden.
2020: Optimact 2.0
(Advertorial) 2020 het jaar met nieuwe uitdagingen voor Optimact: nieuw kantoor, nieuwe branding en vele nieuwe functionaliteiten zodat Optimact zal uitgroeien tot een volledige Supply Chain Planning tool met Forecasting, Inventory Management, MPS, MRP, DDMRP, S&OP en Supply Chain Analytics.
Iptor mikt op groei na overname door investeringsmaatschappij en management
Iptor, aanbieder van software en services voor distributie en supply chain management, planning en logistiek, is overgenomen door investeringsmaatschappij Bregal Unternehmerkapital en kan daarbij ook rekenen op investeringen door CEO Jayne Archbold en Chief Marketing and Product Officer Christopher Catterfeld (foto).
Shippeo vestigt zich in Scandinavië
Shippeo, aanbieder van supply chain visibility oplossingen, breidt zijn wereldwijde bereik uit met de opening van een nieuw kantoor in het centrum van Stockholm. Vanuit die centraal gelegen locatie wil Shippeo de hele Scandinavische markt bedienen.
Iptor lanceert AI chatbot ‘Sara’
Sara, de chatbot van softwareleverancier Iptor Supply Chain Systems, maakt gebruik van artificiële intelligentie en moet klanten gedetailleerd, real-time, big data gedreven inzicht geven in hun Iptor DC1 en IP1 ERP-platformen. Sara leent zich met name voor dienstenbedrijven voor wie customer support een kritische succesfactor is.
PowerApps: de ‘last mile’ in software
(Advertorial) Met PowerApps ontwikkel je vlot oplossingen voor lastige maar essentiële processen die je bedrijf eigen zijn. Zo heeft elke organisatie wel een paar unieke noden die niet met standaardsoftware op te lossen zijn. PowerApps kunnen daarbij helpen als je ze met je ERP-systeem of e-commerce software koppelt.