Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Praktische voordelen doen consument voor fysieke winkel kiezen
Wie aan shoppen in de winkelstraat denkt, linkt dat misschien aan een gezellig dagje uit. Maar dat blijkt niet de belangrijkste reden voor consumenten om een fysieke winkel te verkiezen boven de webshop. Belgische consumenten blijken vooral in de fysieke winkel te shoppen vanwege praktische voordelen als snelle levering en zekerheid.
‘Closing the loop’ is de kunst
Een van de krachtigste technologieën binnen Industrie 4.0 is ongetwijfeld het Internet of Things. In productieomgevingen wordt IoT al twintig jaar ingezet. Naarmate de technologie betrouwbaarder en toegankelijker wordt, onderzoeken ook steeds meer logistieke organisaties wat de technologie voor hen kan betekenen.
Verregaande automatisering voor groeiende e-commercespeler
Heel wat bedrijven vragen zich af hoe ze hun stijgende e-commercevolumes kunnen blijven opvangen. Het Duitse ATP, online retailer in auto-onderdelen, was er snel uit dat een sterke automatisering ‘the way to go’ is. Samen met material handling leverancier Witron implementeerde de organisatie een modulaire e-commerceoplossing in haar nieuwe distributiecentrum in Beieren.
Muziek in omnichannellogistiek
Snelle leveringen en een hoogstaande service. Daarmee heeft Bax Music de laatste jaren zijn sporen in de muziekwereld verdiend. Naast zijn webshop telt Bax Music vier winkels om zijn klanten zoveel mogelijk op maat te kunnen bedienen. Tijdens het e-fulfilment congres van Value Chain schetste Dominic Maas, warehouse/site manager van Bax Music , de evolutie en uitdagingen van een omnichannelbedrijf in volle expansie.
IT-voorspellingen voor 2017
De explosie van data in de huidige digitale economie heeft geleid tot een fundamentele verschuiving: van het gebruiken van gegevens om het bedrijf te runnen naar het erkennen van het feit dat data de (core) business is. Dat data zo waardevol is voor succes, heeft ervoor gezorgd dat het de nieuwe valuta van het digitale tijdperk is.
Meer statistiek bij Colruyt
Vanuit het Supply Chain Programma van de Colruyt Group werd beslist om verkoopsprognoses een centrale rol te laten spelen. Dat houdt in dat meer producten en meerdere businessmodellen naast elkaar komen te bestaan. Daarvoor krijgen de planners ondersteuning van data scientists die de forecasts zoveel mogelijk willen automatiseren met behulp van nieuwe software van SAS.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Koch Industries neemt Infor over
Infor, wereldwijde leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, heeft bekendgemaakt dat Koch Industries het resterende aandelenbelang dat in handen is van Golden Gate Capital, overneemt. Na het afronden van de overeenkomst zal Infor een zelfstandige dochteronderneming van Koch Industries zijn.
Didier Ongena, Managing Director bij Microsoft Belux, geeft de opening keynote op SC Innovations 2020
Supply Chain Innovations dat doorgaat op donderdag 19 03 2020 in Antwerp Expo biedt een uitgebreid programma met een dertigtal parallelle sessies. De plenaire opening keynote van Didier Ongena heeft als titel: ‘Supply Chains in a data-centric world.’ Hij neemt ons mee in de nabije toekomst van miljarden geconecteerde toestellen en mensen, en de impact ervan op mens, bedrijf en productiviteit.
België moet digitale kloof overbruggen
België hinkt achterop inzake digitale vooruitgang. Dat blijkt uit de tweede editie van de ‘Global Digital Readiness Index’ van technologiebedrijf Cisco. Het onderzoek berekent de digitale vooruitgang van 141 landen in de wereld en steunt daarbij op gegevens van o.a.
UPS voorspelt retourpiek gezien online shopping record
Volgens voorspellingen van UPS zal de Belgische piek voor e-commerce retouren – rekening houdend met de solden – vandaag, 16 januari, plaatsvinden. De wereldwijde retourpiek viel op 2 januari en was goed voor 1,9 miljoen retouren, een stijging met maar liefst 26% in vergelijking met de piekdag vorig jaar.
Manhattan Associates en Twilio bieden oplossing voor klantenbinding
Manhattan Associates gaat een samenwerking aan met het cloudcommunicatieplatform Twilio. Met het partnership wordt een geïntegreerde communicatieoplossing geboden waarmee retailers klanten in verschillende regio’s en via meerdere communicatiekanalen aan zich kunnen binden.
2020: Optimact 2.0
(Advertorial) 2020 het jaar met nieuwe uitdagingen voor Optimact: nieuw kantoor, nieuwe branding en vele nieuwe functionaliteiten zodat Optimact zal uitgroeien tot een volledige Supply Chain Planning tool met Forecasting, Inventory Management, MPS, MRP, DDMRP, S&OP en Supply Chain Analytics.
Iptor mikt op groei na overname door investeringsmaatschappij en management
Iptor, aanbieder van software en services voor distributie en supply chain management, planning en logistiek, is overgenomen door investeringsmaatschappij Bregal Unternehmerkapital en kan daarbij ook rekenen op investeringen door CEO Jayne Archbold en Chief Marketing and Product Officer Christopher Catterfeld (foto).
Shippeo vestigt zich in Scandinavië
Shippeo, aanbieder van supply chain visibility oplossingen, breidt zijn wereldwijde bereik uit met de opening van een nieuw kantoor in het centrum van Stockholm. Vanuit die centraal gelegen locatie wil Shippeo de hele Scandinavische markt bedienen.
Iptor lanceert AI chatbot ‘Sara’
Sara, de chatbot van softwareleverancier Iptor Supply Chain Systems, maakt gebruik van artificiële intelligentie en moet klanten gedetailleerd, real-time, big data gedreven inzicht geven in hun Iptor DC1 en IP1 ERP-platformen. Sara leent zich met name voor dienstenbedrijven voor wie customer support een kritische succesfactor is.
PowerApps: de ‘last mile’ in software
(Advertorial) Met PowerApps ontwikkel je vlot oplossingen voor lastige maar essentiële processen die je bedrijf eigen zijn. Zo heeft elke organisatie wel een paar unieke noden die niet met standaardsoftware op te lossen zijn. PowerApps kunnen daarbij helpen als je ze met je ERP-systeem of e-commerce software koppelt.