Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Internet of Things als hefboom voor kwaliteit
Slimme thermostaten die de verwarming pas inschakelen als je onderweg naar huis bent. Een koelkast die een pak melk bestelt vooraleer de voorraad uitgeput is. Een melding op je smartphone als een onbekende je woning binnenstapt. Of een vervangwagen die ter plaatse komt zonder dat je de pechverhelping hebt opgebeld.
Het DNA van het proces
IT-consultancykantoor Banyas maakt zich sterk dat het zonder input van de klant zelf kan uitzoeken hoe alle zakelijke processen verlopen. Daarvoor gebruikt het een analysemethode bekend uit het DNA-research om alle gebeurtenissen in een SAP-systeem te onderzoeken en op die manier de structuur van de processen in kaart te brengen.
ICT-oplossingen voor de groei
Het gaat hard bij Dewulf-Miedema. Op tien jaar tijd ging de omzet van de machinebouwer van 12 naar 65 miljoen euro en kwamen er twee buitenlandse productievestigingen bij. Het bedrijf maakt machines voor grondbewerking en voor het poten, rooien, sorteren en inschuren van de oogst.
Vlekkeloze NAV-upgrade bij Belgosuc maakt weg vrij voor verdere automatisering
Met een output van zo’n 80.000 ton per jaar en meer dan 1.000 klanten, staat of valt het succes van Belgosuc met strakke ERP-processen. Al sinds 2009 heeft de suikerproducent daarom Microsoft Dynamics NAV als centrale spil en Cegeka als ERP-partner.
Voorbereiden op beroepen die nog niet bestaan
De razendsnelle ontwikkelingen binnen IT-technologie hebben de arbeidsmarkt getransformeerd binnen alle sectoren. Denk hierbij niet alleen aan de automatisering van handmatige taken, maar ook big data, blockchains en crowdfunding hebben de markt veranderd door nieuwe spelers de mogelijkheid te geven om zich buiten de bestaande infrastructuur te bewegen en zelfs beroepen te vervangen.
Inkoop heeft moeite om digitale evolutie bij te benen
Met zijn Global Chief Procurement Officer onderzoek brengt consultancybedrijf Deloitte jaarlijks de belangrijkste uitdagingen voor inkopers in kaart. Daarbij wordt onder meer ingezoomd op de veranderingen in de markt, de evolutie van samenwerking, digitale innovatie en talent.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Generix Group voldoet aan Europese interoperabiliteitsnormen voor e-invoicing
Eerder deze maand presenteerde Generix Group de ontwikkelingen in het kader van het EURINV-project aan de vertegenwoordigers van het programma ‘Connecting Europe Facility’ van de Europese Commissie. Het ‘Connecting Europe Facility’ programma wordt beheerd door het Uitvoerend Agentschap voor innovatie en netwerken (IENA) binnen de Europese Commissie.
Trends Business Information lanceert ProspectFinder
Artikel - Als onestopshop voor actuele bedrijfsinformatie biedt Trends Top, een merk van Trends Business Information, zijn klanten ook webtools aan voor financiële analyse, prospectie, geomarketing en salesmanagement. Samen met Natch, gespecialiseerd in b2b e-business, stak Trends Top een van die prospectietools in een totaal nieuw kleedje.
Digitalisering, het antwoord op stijgende klantverwachtingen
Artikel - De wereld van handel- en productiebedrijven verandert snel. De verwachtingen van de markt zijn de laatste jaren, maanden en zelfs weken sterk geëvolueerd. Als ondernemer wordt u verplicht om zich steeds aan te passen. Digitalisering speelt hierin een cruciale rol.
First en last mile als succesfactor in retail en logistiek
Whitepaper - In de recente whitepaper, "De first en de last mile als succesfactor in retail en logistiek", kijkt Zetes, een leverancier van supply chain-technologie, naar de uitdagingen voor de e-commerce bij het verbeteren van de klantervaring, van orderpicking, verpakking en verzending tot en met de fysieke bezorging bij de klant.
Prologis verhoogt duurzaamheid met Prologis Essentials Marketplace
Prologis, aanbieder van logistiek vastgoed, heeft ‘Prologis Essentials Marketplace’ in Europa gelanceerd. Het betreft een aankoopplatform dat klanten helpt bij het opzetten, integreren of upgraden van hun magazijnactiviteiten met duurzame en kostenbesparende technologieën, producten en diensten.
BigMile beschikbaar voor Europese gebruikers
Stichting Connekt (een onafhankelijk netwerk voor duurzame bereikbaarheid in mobiliteit en logistiek) en Districon Solutions (ontwikkelaar van supply chain-strategieën en -oplossingen) zijn een samenwerking aangegaan om vanuit BigMile BV de SaaS-oplossing BigMile als dienst commercieel te leveren, om te beginnen in Europa.
IFacto Group, Infront en Qubix voortaan samen onder één dak
IFacto Group, Infront en Qubix – alle Microsoft Gold Partner – bundelen hun krachten en vormen voortaan een groep van 130 medewerkers actief in Microsoft Dynamics 365 ERP, E-Commerce, CRM en Modern Workplace met 550 klanten en een omzet van 18 miljoen euro.
Optimact vermeldt in de studie van OR/MS Today forecasting software survey
Advertorial Voor veel organisaties blijft het belangrijkste doel dat hun forecasting software snelle berekening van prognoses en bijbehorende statistieken oplevert, die tegelijkertijd robuust en zinvol zijn en gemakkelijk kunnen worden bijgewerkt zodra er nieuwe gegevens beschikbaar komen voor de verdere supply chain planning.
Sick zet technologie in om social distancing te garanderen
Met de nieuwe PeopleCounter en DistanceGuard SensorApps wil Sick de verspreiding van het COVID-19-virus helpen te vertragen. De combinatie met 2D- en 3D-LiDAR-sensoren moet ervoor zorgen dat mensen de aanbevolen minimumafstand in openbare en vooraf gedefinieerde ruimtes gemakkelijk kunnen aanhouden.
IJspaleis gaat aan de slag met Objective MES en WMS
IJspaleis, een Nederlandse producent van consumptie-ijs, maakt niet alleen ijs voor de eigen merken, zoals IJspaleis, Boerderijs, Pâtissier en Playa Ice Cream, maar is ook een belangrijke leverancier van private label ijs. Inmiddels kan IJspaleis alle Nederlandse retailers en groothandels, alsook heel wat buitenlandse, onder zijn klanten rekenen.