Digital Business

ERP: veel tinten van verandering

Zeven succesfactoren bij ERP change management

Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.

Recente artikelen

Massaproductie met een seriegrootte van 1

Bij een bevraging van PwC en Flanders Make naar de maturiteit van de ‘digitale onderneming’ beweert niet minder dan 86% van de Vlaamse bedrijven minstens even ver te staan als de internationale concurrentie wat betreft de introductie van de concepten van Industry 4.0.

Een platform voor groei

In 2011 stond ATS Groep voor een flinke uitdaging: het gedateerde legacy ERP-systeem vervangen door een volledig nieuw systeem dat aan de noden van het snelgroeiende bedrijf tegemoet kon komen. De technologiegroep liet zich begeleiden door Cegeka (toen nog Edan) en koos voor een volledig geïntegreerde totaaloplossing op het Microsoft platform met Microsoft Dynamics AX.

Aan het stuur in de Digital Boardroom

Net als veel andere softwarereuzen is SAP met veel overtuiging op de digitale trein op gesprongen. Met name de in-memory oplossing SAP S/4HANA en de SAP Digital Boardroom moeten tijdens de rit naar een digitale wereld tot optimale ervaringen leiden.

Digital Twin van een organisatie

Heel wat bedrijven hebben de doelstelling om zichzelf te transformeren naar een organisatie die meer waarde kan creëren voor de klanten en de aandeelhouders. Niet zelden moeten ze daarvoor hun product aanvullen met diensten die vaak gebaseerd zijn op digitale technologieën.

Slimme connectiviteit voor verbonden objecten

Binnen Industrie 4.0 vormt Internet of Things ongetwijfeld een van de krachtigste technologieën. Aan de basis van die technologie ligt steeds een netwerk. En wie netwerk zegt, denkt automatisch aan de telecomoperatoren van deze wereld. Meesurfend op het succes van IoT, profileren sommigen onder hen zich niet louter meer als netwerkoperator, maar als volwaardige leverancier van IoT-oplossingen.

IoT als groeimarkt

Een van de telecomoperatoren die sterk inzet op Internet of Things is Orange Business Services. Onder de koepel Datavenue verenigt de van origine Franse operator zijn oplossingen voor die markt. Oplossingen die continu worden vervolledigd met het oog op een end-to-end-aanbod voor nationale en internationale spelers.

Recente video's

Recente nieuwsberichten

Robotpakken in de logistiek nog niet voor morgen

Exoskeletons of robotpakken geven het menselijk lichaam meer kracht en uithoudingsvermogen. Vandaag worden exoskeletons succesvol ingezet voor revalidatie in de gezondheidssector en vinden ze hun eerste toepassingen in de industrie. De vraag is of de technologie ook bij logistieke operaties, zoals orderpicking, verpakken, stapelen, laden en lossen, voor ondersteuning kan zorgen.

Ford creëert robot in combinatie met zelfrijdende auto voor autonome thuisleveringen

Autoconstructeur Ford bouwt samen met Agility Robotics aan een oplossing voor de autonome levering van pakketten aan huis. Daarbij zullen zelfrijdende auto’s worden uitgerust met een robot die zelfstandig uit de auto kan stappen en het pakket tot aan de deur van de bestemmeling brengt.

Manhattan Associates stimuleert robotisering in DC’s

Het ‘Manhattan Automation Network’ is een nieuw programma van Manhattan Associates, in samenwerking met enkele leveranciers van oplossingen voor magazijnautomatisering, om de ontwikkeling en implementatie van automatisering en robotica in distributiecentra te versnellen.

Artificiële intelligentie drukt stempel op online winkelen

Uit de Q1 Shopping Index van Salesforce, een analyse van het online winkelgedrag van 500 miljoen consumenten, blijkt dat het eerste kwartaal van dit jaar de eerste keer in de recente geschiedenis was dat onderzoeksresultaten over online winkelen niet werden gedomineerd door mobiel.

Iptor kondigt Versie 11 van DC1 en IP1 aan

Iptor’s ERP-oplossingen DC1 en IP1 zijn platformen voor respectievelijk de distributiesector en de uitgeverssector. Versie 11 moet zowel een echte cloud-oplossing als rijke functionaliteit in één bieden. De nieuwe versie voorziet eenvoudige migratiepaden naar de cloud via zijn ingebouwde connectiviteit en AI-mogelijkheden.

SAS vernieuwt analytics-platform op AI-vlak

SAS heeft zijn analytics-platform verder verbeterd. Zo levert het vernieuwde SAS Platform extra innovatie op het gebied van artificiële intelligentie (AI), en dan vooral op het terrein van machine learning, computer vision, natural language processing (NLP) en andere technologieën die AI ondersteunen.

De nieuwste ERP-software van Microsoft verbindt alle aspecten van je bedrijf

(Advertorial) Microsoft Dynamics 365 Business Central, de nieuwste ERP-oplossing van Microsoft, brengt alle aspecten van je bedrijf samen in één softwarepakket. Connectiviteit en inzicht lijken de sleutelwoorden te zijn voor deze opvolger van Dynamics NAV.

Peter-Robin Mijderwijk nieuwe CEO bij Objective International

Sinds 1 mei 2019 vervult Peter-Robin Mijderwijk de taak van CEO bij Objective International. Daarmee treedt hij in de voetsporen van oprichter Koen de Clercq, die na 22,5 jaar de verantwoordelijkheid als CEO doorgeeft. Peter-Robin heeft een jarenlange, internationale ervaring in leiderschapsrollen in een aantal grote software- en hightechbedrijven als IBM, Oracle en Microsoft.

ReThink ERP

Op 21 mei vindt in Lochristi de vijfde editie van ReThink ERP plaats. Op dit bedrijfsevent kunnen geïnteresseerden zien wat een ERP-implementatie allemaal met zich meebrengt. En dat aan de hand van vier bedrijven die er hun ervaringen delen: Van Moer Logistics, Loomis, Gedimat Bouwgroep en Piessens Electro Industrie.

Brighteye introduceert Momentum voor productiebedrijven

Brighteye, aanbieder van MOM-software (manufacturing operation management), zorgt met ‘Momentum’ voor een rebranding van zijn softwareplatform. Voortaan moet Momentum een allesomvattende oplossing zijn voor de complete facilitering van productie, logistiek, warehouse en operations management.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.