Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Tijd voor een carrièreswitch? Adviseer andere bedrijven met jouw sectorkennis tijdens hun digitale transformatie!
De jarenlange expertise en knowhow binnen Food & Process Manufacturing, Distribution of Project & Service, … heb je al. Maar dacht je er ooit al eens over na om met die vakkennis ook andere bedrijven te begeleiden tijdens hun digitale transformatie?
IoT en 5G: een biljoenenbusiness
2G, 3G, 4G waren peanuts in vergelijking met de uitdagingen die 5G met zich meebrengt. Terwijl het in de vorige upgrades enkel over toegenomen bandbreedte ging, stelt zich nu de vraag hoe alle karakteristieken van de verschillende netwerktechnologieën kunnen worden gecombineerd.
Hoe word je NOOS?
De Nederlandse modeketen Suitsupply staat bekend om zijn omnichannel aanpak die erop gericht is de klant een eenvormige ervaring te bieden in zowel de fysieke winkels, de webshop als via de verschillende apps en sociale media. Bij die winkelervaring hoort ook een kwalitatieve levering.
Data sharing is the power
Negen maanden nadat NxtPort, het neutrale sharing platform van de Antwerpse privégemeenschap van start ging, gaf CEO Daniel Lievens een stand van zaken. Het overgrote werk dat tijdens de opstart werd geleverd, bestond erin te zorgen voor een mental shift bij de havenbedrijven, maar daarnaast werden ook enkele concrete use cases en de nieuwe website voorgesteld.
Consument spin in e-commerceweb
De logistieke sector loopt nog niet echt warm voor het e-commercegebeuren, zo bleek enkele maanden geleden op het Voka-douanecongres in Antwerpen. Fernand Rutten, global lead Customs & Global Trade bij Deloitte Belastingconsulenten, vreest dat logistieke bedrijven daardoor opportuniteiten mislopen.
Webwinkel zonder warehouse
Al 25 jaar staat Hubo bekend als een van de belangrijkste doe-het-zelf-ketens in het land. Pas twee jaar geleden riep de organisatie ook zijn eigen webwinkel in het leven. Apart is wel dat bij dit online platform de pakketten niet vanuit Hubo’s magazijnen worden verstuurd, maar wel van bij de leveranciers.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Jumbo richt Tech Campus op voor leidersrol in e-commerce
De Nederlandse supermarktketen Jumbo zag zijn omzetcijfers voor online verkoop het afgelopen jaar verdubbelen en koestert op e-commercevlak grote ambities. Zo wil Jumbo over vijf jaar marktleider Albert Heijn op het terrein van online boodschappen van de troon stoten.
Belgische e-business eindelijk aan opleving toe
Met zijn Internetbarometer onderzoekt Email-Brokers, actief in databasemanagement en interactieve marketing, hoe de aanwezigheid en de activiteiten van de Belgische bedrijven op het internet evolueren. Drie jaar na de laatste editie zijn de resultaten van de nieuwe barometer bemoedigend, want België zit eindelijk in de Europese kopgroep.
HP en Deloitte werken samen om digitale transformatie te versnellen
Beide bedrijven zullen samenwerken aan de implementatie van HP’s Jet Fusion 3D-printtechnologie in grote productieomgevingen. Dat moet ervoor zorgen dat bedrijven sneller producten kunnen ontwerpen en produceren, maar ook een flexibelere supply chain kunnen inrichten en hun productieproces efficiënter maken.
5 miljoen groeigeld voor e-commerce verzendtool SendCloud
SendCloud heeft een investering van vijf miljoen euro binnengehaald. Het snelgroeiende tech-bedrijf werd in 2012 opgericht om het verzend- en retourproces voor kleine en middelgrote webshops te verbeteren door het slimmer en goedkoper te laten verlopen.
Uniconta breidt uit naar Nederland
Mede dankzij een recente kapitaalinjectie is de uitrol van het Deense Uniconta naar de Nederlandse markt een feit. Uniconta is een Software-as-a-Service ERP-systeem dat is ontwikkeld door Erik Damgaard en is gebaseerd op de kennis en ervaring uit de eerdere ontwikkeling van vijf ERP-applicaties, onder andere Concorde XAL en Microsoft Dynamics AX.
Avanade biedt nieuwe Microsoft Azure Stack oplossing
De geïntegreerde oplossing opereert vanuit één enkele provider en wordt on-premise aangeboden, maar ook gehost vanuit externe locaties of Avanade datacenters. Binnenkort wordt het product ook aangeboden via het Accenture Cloud Platform (ACP).
Nieuwe CEO voor Ordina Belgium & Luxemburg
Eind juli is Lieven Verhaevert aangetreden als nieuwe CEO van Ordina Belgium & Luxemburg. Hij volgt daarmee Franky Van Damme op die in november vorig jaar tijdelijk de rol van CEO op zich nam. Verhaevert was general manager Insurance bij CSC & DXC Technology, waar hij verantwoordelijk was voor de resultaten in België, Luxemburg, Spanje, Portugal, Frankrijk en Italië.
SSCC-code van GS1 gekozen voor unieke identificatie van pakjes
Het CEN (European Committee for Standardisation) heeft de SSCC-code van standaardenorganisatie GS1geselecteerd om elk pakje dat in Europa wordt verzonden, uniek te identificeren. Dat houdt in dat ieder pakje, ongeacht de verzender of de pakjesdienst, een unieke code krijgt volgens dezelfde standaard.
Retailers plannen investeringen in IoT voor betere klantenervaring
Dat blijkt uit de ‘Retail Vision Study 2017’, een wereldwijd onderzoek van Zebra Technologies. Hierbij worden de technologische trends geanalyseerd die de toekomst van retail vormgeven en de winkelervaring verbeteren. Volgens het onderzoek zou 70% van de bevraagde retailers klaar zijn voor het Internet of Things (IoT) en is 65% van plan tegen 2021 te investeren in automatische oplossingen voor bijvoorbeeld voorraadbeheer.
Belg behoort tot meest loyale e-shoppers van Europa
De nieuwste E-Shopper Barometer, een grootschalig pan-Europees onderzoek van DPDGroup, toont aan dat Belgen (88%) steevast bij dezelfde online shops kopen. Belgen gaan ook vaak virtueel over de grenzen heen shoppen. Zo kocht 71% van de Belgen al eens online bij een buitenlandse webshop, terwijl het Europese gemiddelde op 33% ligt.