Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
IT en business slaan de handen in elkaar
De vele goederen en diensten die Van Hoecke, verdeler, fabrikant en dienstverlener van meubelbeslag, aanbiedt, vereisen degelijke software ter ondersteuning. Sinds jaar en dag doet de onderneming daarvoor een beroep op software die door de eigen IT-afdeling werd ontwikkeld.
Technologie verhoogt efficiëntie en betrouwbaarheid
In 2000 was United Colors of Benetton nog een succesvol bedrijf. Succesvoller dan Zara of H&M. Tien jaar later, en ook nu nog, blijkt dat Zara en H&M de Italiaanse kledingketen hebben voorbijgestoken. Terwijl Benettons verkoop nog nauwelijks groeide, boomden de verkoopcijfers bij Zara en H&M.
De toekomst van de supply chain
Bedrijven moeten zich ontwikkelen tot derdegraads slimme bedrijven. Ze moeten investeren in slimme producten, slimme processen en slimme supply chains. Zo ziet Ann Vereecke, professor Operations en Supply Chain Management aan de Vlerick Business School en Universiteit Gent, de toekomst.
Productdatabank in de cloud
Miguel Lopera, CEO van GS1 Global, kondigde al eerder aan dat de organisatie ernaar streeft alle mogelijke productgegevens in de sector van de consumentengoederen bij elkaar te brengen in één database die alle leden kunnen consulteren. Tijdens het GS1 Forum in Brussel gaf hij meer details over de manier waarop hij dat wil aanpakken.
De nieuwe rol van fysieke winkelpunten
Via het internet kunnen consumenten zowat alles kopen waar en wanneer ze maar willen. Zeker voor veel retailers is een webshop vandaag een must. Die evolutie zorgt dat de rol van fysieke winkels verandert. Aan die herpositionering moeten retailers nog flink sleutelen om aan de hoge verwachtingen van de klant te voldoen, zo blijkt uit een onderzoek van Zetes.
Exponentiële technologische evolutie
Jan van Dellen, country manager bij Infor Benelux, laat zich inspireren door futurist Ray Kurzweil en schetst in wat volgt zijn visie op de toekomstige supply chain. Mensen hebben de neiging lineair te denken. Onze met technologie doordrenkte wereld verandert echter in zo’n razend tempo dat veel bedrijven moeite hebben om bij te blijven.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Koch Industries neemt Infor over
Infor, wereldwijde leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, heeft bekendgemaakt dat Koch Industries het resterende aandelenbelang dat in handen is van Golden Gate Capital, overneemt. Na het afronden van de overeenkomst zal Infor een zelfstandige dochteronderneming van Koch Industries zijn.
Didier Ongena, Managing Director bij Microsoft Belux, geeft de opening keynote op SC Innovations 2020
Supply Chain Innovations dat doorgaat op donderdag 19 03 2020 in Antwerp Expo biedt een uitgebreid programma met een dertigtal parallelle sessies. De plenaire opening keynote van Didier Ongena heeft als titel: ‘Supply Chains in a data-centric world.’ Hij neemt ons mee in de nabije toekomst van miljarden geconecteerde toestellen en mensen, en de impact ervan op mens, bedrijf en productiviteit.
België moet digitale kloof overbruggen
België hinkt achterop inzake digitale vooruitgang. Dat blijkt uit de tweede editie van de ‘Global Digital Readiness Index’ van technologiebedrijf Cisco. Het onderzoek berekent de digitale vooruitgang van 141 landen in de wereld en steunt daarbij op gegevens van o.a.
UPS voorspelt retourpiek gezien online shopping record
Volgens voorspellingen van UPS zal de Belgische piek voor e-commerce retouren – rekening houdend met de solden – vandaag, 16 januari, plaatsvinden. De wereldwijde retourpiek viel op 2 januari en was goed voor 1,9 miljoen retouren, een stijging met maar liefst 26% in vergelijking met de piekdag vorig jaar.
Manhattan Associates en Twilio bieden oplossing voor klantenbinding
Manhattan Associates gaat een samenwerking aan met het cloudcommunicatieplatform Twilio. Met het partnership wordt een geïntegreerde communicatieoplossing geboden waarmee retailers klanten in verschillende regio’s en via meerdere communicatiekanalen aan zich kunnen binden.
2020: Optimact 2.0
(Advertorial) 2020 het jaar met nieuwe uitdagingen voor Optimact: nieuw kantoor, nieuwe branding en vele nieuwe functionaliteiten zodat Optimact zal uitgroeien tot een volledige Supply Chain Planning tool met Forecasting, Inventory Management, MPS, MRP, DDMRP, S&OP en Supply Chain Analytics.
Iptor mikt op groei na overname door investeringsmaatschappij en management
Iptor, aanbieder van software en services voor distributie en supply chain management, planning en logistiek, is overgenomen door investeringsmaatschappij Bregal Unternehmerkapital en kan daarbij ook rekenen op investeringen door CEO Jayne Archbold en Chief Marketing and Product Officer Christopher Catterfeld (foto).
Shippeo vestigt zich in Scandinavië
Shippeo, aanbieder van supply chain visibility oplossingen, breidt zijn wereldwijde bereik uit met de opening van een nieuw kantoor in het centrum van Stockholm. Vanuit die centraal gelegen locatie wil Shippeo de hele Scandinavische markt bedienen.
Iptor lanceert AI chatbot ‘Sara’
Sara, de chatbot van softwareleverancier Iptor Supply Chain Systems, maakt gebruik van artificiële intelligentie en moet klanten gedetailleerd, real-time, big data gedreven inzicht geven in hun Iptor DC1 en IP1 ERP-platformen. Sara leent zich met name voor dienstenbedrijven voor wie customer support een kritische succesfactor is.
PowerApps: de ‘last mile’ in software
(Advertorial) Met PowerApps ontwikkel je vlot oplossingen voor lastige maar essentiële processen die je bedrijf eigen zijn. Zo heeft elke organisatie wel een paar unieke noden die niet met standaardsoftware op te lossen zijn. PowerApps kunnen daarbij helpen als je ze met je ERP-systeem of e-commerce software koppelt.