Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Big data? Start small.
In de loop van de jaren genereert een bedrijf gegevens, veel gegevens. Over gegevens wordt vaak gezegd dat ze de nieuwe olie zijn, iets heel waardevols. En dus willen bedrijven uit hun gegevens waarde halen. Maar hoe beginnen we daaraan? Welke risico’s brengt het met zich mee?
IoT vraagt partnerships
De snelle evolutie van ‘Intelligent Things’ is een van Gartners Top 10 strategische technologietrends voor 2018. Geen wonder dat IoT ook voor technologiedistributeur Tech Data een strategische groeipool vormt. Tijdens een internationale IoT On Wheels Roadshow schetsten Patrick Steenssens en Jochen Bonne, respectievelijk country manager en advanced solutions director bij Tech Data Belux, de strategie en kregen we te zien welke IoT-applicaties Tech Data zoal aanbiedt.
Aandachtspunten bij uitstippelen omnichannelstrategie
Omnichannelretail biedt bedrijven nieuwe opportuniteiten maar brengt tegelijk ook grote uitdagingen met zich mee. Retailers moeten dan ook goed nadenken over de koers die ze op dat vlak willen varen. Daarnaast moeten ook logistieke dienstverleners zich wapenen om aan de nieuwe eisen te voldoen.
Digitalisering om concurrentieel te zijn
Bedrijven zoeken continu naar nieuwe concepten. De digitale mogelijkheden van vandaag bieden daarvoor opportuniteiten die soms verder reiken dan de fantasie. Maar een fantastisch product of dienst kan maar fantastisch zijn wanneer het ook bestaat.
Customer Experience Center prikkelt alle zintuigen
De digitale wereld verandert snel, daar is iedereen het over eens. En dat bedrijven voordeel halen uit digitalisering is ook bewezen. Maar hoe spring je nu op die kar van digitale transformatie? Sinds kort kun je in Brussel in het Customer Experience Center van SAP terecht om inspiratie op te doen en de mogelijkheden van nieuwe technologieën aan den lijve te ondervinden.
Kloof tussen digitale strategieën en digitale performance is groot
Zowat alle beslissingsbevoegden binnen bedrijven vinden dat de digitale performantie essentieel is voor de business performance. Nog eens 99% vindt inzicht in digitale ervaring cruciaal om die succesvol te beheren. Nog eens 98% is het eens met de stelling dat digitaal – waaronder het leveren van digitale diensten en applicaties – essentieel is voor de toekomst van hun bedrijf.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Jumbo richt Tech Campus op voor leidersrol in e-commerce
De Nederlandse supermarktketen Jumbo zag zijn omzetcijfers voor online verkoop het afgelopen jaar verdubbelen en koestert op e-commercevlak grote ambities. Zo wil Jumbo over vijf jaar marktleider Albert Heijn op het terrein van online boodschappen van de troon stoten.
Belgische e-business eindelijk aan opleving toe
Met zijn Internetbarometer onderzoekt Email-Brokers, actief in databasemanagement en interactieve marketing, hoe de aanwezigheid en de activiteiten van de Belgische bedrijven op het internet evolueren. Drie jaar na de laatste editie zijn de resultaten van de nieuwe barometer bemoedigend, want België zit eindelijk in de Europese kopgroep.
HP en Deloitte werken samen om digitale transformatie te versnellen
Beide bedrijven zullen samenwerken aan de implementatie van HP’s Jet Fusion 3D-printtechnologie in grote productieomgevingen. Dat moet ervoor zorgen dat bedrijven sneller producten kunnen ontwerpen en produceren, maar ook een flexibelere supply chain kunnen inrichten en hun productieproces efficiënter maken.
5 miljoen groeigeld voor e-commerce verzendtool SendCloud
SendCloud heeft een investering van vijf miljoen euro binnengehaald. Het snelgroeiende tech-bedrijf werd in 2012 opgericht om het verzend- en retourproces voor kleine en middelgrote webshops te verbeteren door het slimmer en goedkoper te laten verlopen.
Uniconta breidt uit naar Nederland
Mede dankzij een recente kapitaalinjectie is de uitrol van het Deense Uniconta naar de Nederlandse markt een feit. Uniconta is een Software-as-a-Service ERP-systeem dat is ontwikkeld door Erik Damgaard en is gebaseerd op de kennis en ervaring uit de eerdere ontwikkeling van vijf ERP-applicaties, onder andere Concorde XAL en Microsoft Dynamics AX.
Avanade biedt nieuwe Microsoft Azure Stack oplossing
De geïntegreerde oplossing opereert vanuit één enkele provider en wordt on-premise aangeboden, maar ook gehost vanuit externe locaties of Avanade datacenters. Binnenkort wordt het product ook aangeboden via het Accenture Cloud Platform (ACP).
Nieuwe CEO voor Ordina Belgium & Luxemburg
Eind juli is Lieven Verhaevert aangetreden als nieuwe CEO van Ordina Belgium & Luxemburg. Hij volgt daarmee Franky Van Damme op die in november vorig jaar tijdelijk de rol van CEO op zich nam. Verhaevert was general manager Insurance bij CSC & DXC Technology, waar hij verantwoordelijk was voor de resultaten in België, Luxemburg, Spanje, Portugal, Frankrijk en Italië.
SSCC-code van GS1 gekozen voor unieke identificatie van pakjes
Het CEN (European Committee for Standardisation) heeft de SSCC-code van standaardenorganisatie GS1geselecteerd om elk pakje dat in Europa wordt verzonden, uniek te identificeren. Dat houdt in dat ieder pakje, ongeacht de verzender of de pakjesdienst, een unieke code krijgt volgens dezelfde standaard.
Retailers plannen investeringen in IoT voor betere klantenervaring
Dat blijkt uit de ‘Retail Vision Study 2017’, een wereldwijd onderzoek van Zebra Technologies. Hierbij worden de technologische trends geanalyseerd die de toekomst van retail vormgeven en de winkelervaring verbeteren. Volgens het onderzoek zou 70% van de bevraagde retailers klaar zijn voor het Internet of Things (IoT) en is 65% van plan tegen 2021 te investeren in automatische oplossingen voor bijvoorbeeld voorraadbeheer.
Belg behoort tot meest loyale e-shoppers van Europa
De nieuwste E-Shopper Barometer, een grootschalig pan-Europees onderzoek van DPDGroup, toont aan dat Belgen (88%) steevast bij dezelfde online shops kopen. Belgen gaan ook vaak virtueel over de grenzen heen shoppen. Zo kocht 71% van de Belgen al eens online bij een buitenlandse webshop, terwijl het Europese gemiddelde op 33% ligt.