Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Big data? Start small.
In de loop van de jaren genereert een bedrijf gegevens, veel gegevens. Over gegevens wordt vaak gezegd dat ze de nieuwe olie zijn, iets heel waardevols. En dus willen bedrijven uit hun gegevens waarde halen. Maar hoe beginnen we daaraan? Welke risico’s brengt het met zich mee?
IoT vraagt partnerships
De snelle evolutie van ‘Intelligent Things’ is een van Gartners Top 10 strategische technologietrends voor 2018. Geen wonder dat IoT ook voor technologiedistributeur Tech Data een strategische groeipool vormt. Tijdens een internationale IoT On Wheels Roadshow schetsten Patrick Steenssens en Jochen Bonne, respectievelijk country manager en advanced solutions director bij Tech Data Belux, de strategie en kregen we te zien welke IoT-applicaties Tech Data zoal aanbiedt.
Aandachtspunten bij uitstippelen omnichannelstrategie
Omnichannelretail biedt bedrijven nieuwe opportuniteiten maar brengt tegelijk ook grote uitdagingen met zich mee. Retailers moeten dan ook goed nadenken over de koers die ze op dat vlak willen varen. Daarnaast moeten ook logistieke dienstverleners zich wapenen om aan de nieuwe eisen te voldoen.
Digitalisering om concurrentieel te zijn
Bedrijven zoeken continu naar nieuwe concepten. De digitale mogelijkheden van vandaag bieden daarvoor opportuniteiten die soms verder reiken dan de fantasie. Maar een fantastisch product of dienst kan maar fantastisch zijn wanneer het ook bestaat.
Customer Experience Center prikkelt alle zintuigen
De digitale wereld verandert snel, daar is iedereen het over eens. En dat bedrijven voordeel halen uit digitalisering is ook bewezen. Maar hoe spring je nu op die kar van digitale transformatie? Sinds kort kun je in Brussel in het Customer Experience Center van SAP terecht om inspiratie op te doen en de mogelijkheden van nieuwe technologieën aan den lijve te ondervinden.
Kloof tussen digitale strategieën en digitale performance is groot
Zowat alle beslissingsbevoegden binnen bedrijven vinden dat de digitale performantie essentieel is voor de business performance. Nog eens 99% vindt inzicht in digitale ervaring cruciaal om die succesvol te beheren. Nog eens 98% is het eens met de stelling dat digitaal – waaronder het leveren van digitale diensten en applicaties – essentieel is voor de toekomst van hun bedrijf.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Robotpakken in de logistiek nog niet voor morgen
Exoskeletons of robotpakken geven het menselijk lichaam meer kracht en uithoudingsvermogen. Vandaag worden exoskeletons succesvol ingezet voor revalidatie in de gezondheidssector en vinden ze hun eerste toepassingen in de industrie. De vraag is of de technologie ook bij logistieke operaties, zoals orderpicking, verpakken, stapelen, laden en lossen, voor ondersteuning kan zorgen.
Ford creëert robot in combinatie met zelfrijdende auto voor autonome thuisleveringen
Autoconstructeur Ford bouwt samen met Agility Robotics aan een oplossing voor de autonome levering van pakketten aan huis. Daarbij zullen zelfrijdende auto’s worden uitgerust met een robot die zelfstandig uit de auto kan stappen en het pakket tot aan de deur van de bestemmeling brengt.
Manhattan Associates stimuleert robotisering in DC’s
Het ‘Manhattan Automation Network’ is een nieuw programma van Manhattan Associates, in samenwerking met enkele leveranciers van oplossingen voor magazijnautomatisering, om de ontwikkeling en implementatie van automatisering en robotica in distributiecentra te versnellen.
Artificiële intelligentie drukt stempel op online winkelen
Uit de Q1 Shopping Index van Salesforce, een analyse van het online winkelgedrag van 500 miljoen consumenten, blijkt dat het eerste kwartaal van dit jaar de eerste keer in de recente geschiedenis was dat onderzoeksresultaten over online winkelen niet werden gedomineerd door mobiel.
Iptor kondigt Versie 11 van DC1 en IP1 aan
Iptor’s ERP-oplossingen DC1 en IP1 zijn platformen voor respectievelijk de distributiesector en de uitgeverssector. Versie 11 moet zowel een echte cloud-oplossing als rijke functionaliteit in één bieden. De nieuwe versie voorziet eenvoudige migratiepaden naar de cloud via zijn ingebouwde connectiviteit en AI-mogelijkheden.
SAS vernieuwt analytics-platform op AI-vlak
SAS heeft zijn analytics-platform verder verbeterd. Zo levert het vernieuwde SAS Platform extra innovatie op het gebied van artificiële intelligentie (AI), en dan vooral op het terrein van machine learning, computer vision, natural language processing (NLP) en andere technologieën die AI ondersteunen.
De nieuwste ERP-software van Microsoft verbindt alle aspecten van je bedrijf
(Advertorial) Microsoft Dynamics 365 Business Central, de nieuwste ERP-oplossing van Microsoft, brengt alle aspecten van je bedrijf samen in één softwarepakket. Connectiviteit en inzicht lijken de sleutelwoorden te zijn voor deze opvolger van Dynamics NAV.
Peter-Robin Mijderwijk nieuwe CEO bij Objective International
Sinds 1 mei 2019 vervult Peter-Robin Mijderwijk de taak van CEO bij Objective International. Daarmee treedt hij in de voetsporen van oprichter Koen de Clercq, die na 22,5 jaar de verantwoordelijkheid als CEO doorgeeft. Peter-Robin heeft een jarenlange, internationale ervaring in leiderschapsrollen in een aantal grote software- en hightechbedrijven als IBM, Oracle en Microsoft.
ReThink ERP
Op 21 mei vindt in Lochristi de vijfde editie van ReThink ERP plaats. Op dit bedrijfsevent kunnen geïnteresseerden zien wat een ERP-implementatie allemaal met zich meebrengt. En dat aan de hand van vier bedrijven die er hun ervaringen delen: Van Moer Logistics, Loomis, Gedimat Bouwgroep en Piessens Electro Industrie.
Brighteye introduceert Momentum voor productiebedrijven
Brighteye, aanbieder van MOM-software (manufacturing operation management), zorgt met ‘Momentum’ voor een rebranding van zijn softwareplatform. Voortaan moet Momentum een allesomvattende oplossing zijn voor de complete facilitering van productie, logistiek, warehouse en operations management.