Digital Business

ERP: veel tinten van verandering

Zeven succesfactoren bij ERP change management

Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.

Recente artikelen

Filliers tapt uit een ander vaatje

Een hemelsbreed verschil, dat valt op tussen Filliers anno 2014 en het Filliers van nu. De processen van de graanstokerij uit Deinze verliepen een aantal jaar geleden inefficiënt en er was real-time weinig zicht op de voorraad. Onder begeleiding van implementatiepartner iFacto voerde Filliers over een periode van drie jaar het volledige ERP-pakket van Microsoft Dynamics Navision in.

Transformeer of wees disruptief

Digitalisering is de wereld fundamenteel aan het veranderen. Het dwingt bedrijven om verder te kijken dan de producten die ze produceren en de grenzen te verleggen naar extra diensten en nieuwe businessmodellen. Oracle probeert de innovaties snel in zijn ERP in de cloud te integreren.

CIO’s steeds vaker aan de slag met artificiële intelligentie

Het aantal bedrijven dat de laatste vier jaar artificiële intelligentie (AI) in zijn organisatie implementeerde, is met maar liefst 270 procent toegenomen. Vooral het laatste jaar was de stijging opvallend. Momenteel ligt dat percentage op gemiddeld 37%.

Let’s go digital

Een digitale transformatie van je organisatie aanpakken is niet iets waar je licht aan begint. In zijn boek ‘Zinvol Digitaliseren’ legt Peter Snoeckx uit hoe traditionele organisaties zelf al de eerste stappen in dit domein kunnen zetten. En ook als je hier al mee bezig bent, mag je zeker niet te snel op je lauweren rusten, waarschuwt hij.

Cyberincidenten en bedrijfsschade vormen grootste risico voor bedrijven

In de nasleep van diverse datalekken en schandalen rond privacy, grote IT-verstoringen en de invoering van GDPR, beschouwen bedrijven cyberrisico’s vandaag als een topprioriteit. De kans op gerechtelijke vervolging na een datalek wordt ook steeds groter.

Waarom bedrijven flexibel werken moeten stimuleren

Flexibel kunnen werken is tegenwoordig een hoofdprioriteit voor werknemers om hun werk- en privéverantwoordelijkheden te kunnen combineren. Zo wordt het steeds gebruikelijker dat mensen vragen naar virtuele meetings en thuiswerken om niet pakweg drie uur onderweg te moeten zijn elke dag.

Recente video's

Recente nieuwsberichten

Van Hessen implementeert Cloud BI en Analytics Services van Inergy

De Nederlandse onderneming Van Hessen is wereldwijd actief in het oogsten, verwerken en distribueren van natuurdarmen, vleesproducten en farmaceutische producten. Voor zijn activiteiten op het vlak van business intelligence (BI) en analytics heeft het bedrijf een samenwerkingsakkoord getekend met Inergy.

Belgen vinden prijs en bestelgemak het belangrijkst bij e-shoppen

Ruim driekwart van de Belgen vindt de verkoopprijs en de eenvoud waarmee online kan worden besteld de belangrijkste criteria bij online shoppen. Dat blijkt uit een onderzoek dat verpakkingsbedrijf DS Smith liet uitvoeren door Mintel bij in totaal 5.000 e-shoppers, verdeeld over negen landen.

Koninklijke Zeelandia Groep kiest Infor CloudSuite Food & Beverage

De Koninklijke Zeelandia Groep is een Nederlands familiebedrijf met vestigingen in 31 landen en circa 3.200 medewerkers. Al meer dan 100 jaar ontwikkelt, produceert, verkoopt en distribueert het brood- en banketingrediënten die in meer dan 100 landen worden geleverd.

DSV zet in op e-commerce met overname van S&H

DSV heeft honderd procent van de aandelen verworven van e-fulfilmentbedrijf S&H. Met die overname wil DSV zijn dienstverlening in e-commerce uitbreiden, met name op het vlak van business-to-business en direct-to-consumer multi-channel fulfilment.

Delaware neemt Aztalan over

IT-dienstverlener Delaware heeft een akkoord bereikt voor de overname van het Gentse Aztalan. Al vijf jaar legt Aztalan zich toe op consultancy, de implementatie en de ontwikkeling van business management oplossingen voor kmo’s, in het bijzonder voor professionele dienstverleners.

Getronics voltooit overname van Pomeroy

Getronics heeft Pomeroy overgenomen, een Amerikaanse marktleider op het vlak van digitale transformatie van de werkplek. Deze nieuwe onderneming, met een gezamenlijke omzet van ongeveer 1,3 miljard dollar, wordt zo een leidende wereldspeler op het vlak van Managed Digital Workspace, Applications, Industry Specific Software Solutions, Multi-Cloud Management en Unified Communications.

Mattex kiest Infor CloudSuite voor digitale transformatie

Aanbieder van cloudoplossingen Infor maakt bekend dat de Mattex Group de oplossingen Infor CloudSuite Fashion, Infor CloudSuite HCM en de business intelligence-oplossing Birst heeft gekozen als onderdeel van zijn digitale transformatie. Als die is voltooid, zal het nieuwe cloudplatform Mattex helpen zijn activiteiten op te opschalen voor toekomstige groei.

Avanade België krijgt nieuwe Country Manager

Avanade, IT-consultancybedrijf en dochteronderneming van Accenture en Microsoft, heeft Johann Corlemeijer aangeduid als nieuwe Country Manager van Avanade België. De huidige Head of Sales voor Avanade Nederland startte in 2005 bij Avanade.

Atos en OutSystems sluiten strategisch partnership

OutSystems, leverancier van het Low-Code-platform voor applicatieontwikkeling, heeft een strategische overeenkomst getekend met Atos in België. Laatstgenoemde zal als IT-dienstverlener het Low-Code platform van OutSystems inzetten bij klanten om cloud- en digitale transformatie-initiatieven te versnellen.

DPDgroup blijft CO2-uitstoot reduceren

Ondanks een stijging van het aantal verwerkte pakketten, slaagt DPDgroup erin het actieve CO2-reductieprogramma ook dit jaar te handhaven. Het koeriersbedrijf tekent een daling van de CO2-uitstoot met 1,6% op in vergelijking met 2016 en met 11,2% tegenover 2013.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.