Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Filliers tapt uit een ander vaatje
Een hemelsbreed verschil, dat valt op tussen Filliers anno 2014 en het Filliers van nu. De processen van de graanstokerij uit Deinze verliepen een aantal jaar geleden inefficiënt en er was real-time weinig zicht op de voorraad. Onder begeleiding van implementatiepartner iFacto voerde Filliers over een periode van drie jaar het volledige ERP-pakket van Microsoft Dynamics Navision in.
Transformeer of wees disruptief
Digitalisering is de wereld fundamenteel aan het veranderen. Het dwingt bedrijven om verder te kijken dan de producten die ze produceren en de grenzen te verleggen naar extra diensten en nieuwe businessmodellen. Oracle probeert de innovaties snel in zijn ERP in de cloud te integreren.
CIO’s steeds vaker aan de slag met artificiële intelligentie
Het aantal bedrijven dat de laatste vier jaar artificiële intelligentie (AI) in zijn organisatie implementeerde, is met maar liefst 270 procent toegenomen. Vooral het laatste jaar was de stijging opvallend. Momenteel ligt dat percentage op gemiddeld 37%.
Let’s go digital
Een digitale transformatie van je organisatie aanpakken is niet iets waar je licht aan begint. In zijn boek ‘Zinvol Digitaliseren’ legt Peter Snoeckx uit hoe traditionele organisaties zelf al de eerste stappen in dit domein kunnen zetten. En ook als je hier al mee bezig bent, mag je zeker niet te snel op je lauweren rusten, waarschuwt hij.
Cyberincidenten en bedrijfsschade vormen grootste risico voor bedrijven
In de nasleep van diverse datalekken en schandalen rond privacy, grote IT-verstoringen en de invoering van GDPR, beschouwen bedrijven cyberrisico’s vandaag als een topprioriteit. De kans op gerechtelijke vervolging na een datalek wordt ook steeds groter.
Waarom bedrijven flexibel werken moeten stimuleren
Flexibel kunnen werken is tegenwoordig een hoofdprioriteit voor werknemers om hun werk- en privéverantwoordelijkheden te kunnen combineren. Zo wordt het steeds gebruikelijker dat mensen vragen naar virtuele meetings en thuiswerken om niet pakweg drie uur onderweg te moeten zijn elke dag.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Generix Group voldoet aan Europese interoperabiliteitsnormen voor e-invoicing
Eerder deze maand presenteerde Generix Group de ontwikkelingen in het kader van het EURINV-project aan de vertegenwoordigers van het programma ‘Connecting Europe Facility’ van de Europese Commissie. Het ‘Connecting Europe Facility’ programma wordt beheerd door het Uitvoerend Agentschap voor innovatie en netwerken (IENA) binnen de Europese Commissie.
Trends Business Information lanceert ProspectFinder
Artikel - Als onestopshop voor actuele bedrijfsinformatie biedt Trends Top, een merk van Trends Business Information, zijn klanten ook webtools aan voor financiële analyse, prospectie, geomarketing en salesmanagement. Samen met Natch, gespecialiseerd in b2b e-business, stak Trends Top een van die prospectietools in een totaal nieuw kleedje.
Digitalisering, het antwoord op stijgende klantverwachtingen
Artikel - De wereld van handel- en productiebedrijven verandert snel. De verwachtingen van de markt zijn de laatste jaren, maanden en zelfs weken sterk geëvolueerd. Als ondernemer wordt u verplicht om zich steeds aan te passen. Digitalisering speelt hierin een cruciale rol.
First en last mile als succesfactor in retail en logistiek
Whitepaper - In de recente whitepaper, "De first en de last mile als succesfactor in retail en logistiek", kijkt Zetes, een leverancier van supply chain-technologie, naar de uitdagingen voor de e-commerce bij het verbeteren van de klantervaring, van orderpicking, verpakking en verzending tot en met de fysieke bezorging bij de klant.
Prologis verhoogt duurzaamheid met Prologis Essentials Marketplace
Prologis, aanbieder van logistiek vastgoed, heeft ‘Prologis Essentials Marketplace’ in Europa gelanceerd. Het betreft een aankoopplatform dat klanten helpt bij het opzetten, integreren of upgraden van hun magazijnactiviteiten met duurzame en kostenbesparende technologieën, producten en diensten.
BigMile beschikbaar voor Europese gebruikers
Stichting Connekt (een onafhankelijk netwerk voor duurzame bereikbaarheid in mobiliteit en logistiek) en Districon Solutions (ontwikkelaar van supply chain-strategieën en -oplossingen) zijn een samenwerking aangegaan om vanuit BigMile BV de SaaS-oplossing BigMile als dienst commercieel te leveren, om te beginnen in Europa.
IFacto Group, Infront en Qubix voortaan samen onder één dak
IFacto Group, Infront en Qubix – alle Microsoft Gold Partner – bundelen hun krachten en vormen voortaan een groep van 130 medewerkers actief in Microsoft Dynamics 365 ERP, E-Commerce, CRM en Modern Workplace met 550 klanten en een omzet van 18 miljoen euro.
Optimact vermeldt in de studie van OR/MS Today forecasting software survey
Advertorial Voor veel organisaties blijft het belangrijkste doel dat hun forecasting software snelle berekening van prognoses en bijbehorende statistieken oplevert, die tegelijkertijd robuust en zinvol zijn en gemakkelijk kunnen worden bijgewerkt zodra er nieuwe gegevens beschikbaar komen voor de verdere supply chain planning.
Sick zet technologie in om social distancing te garanderen
Met de nieuwe PeopleCounter en DistanceGuard SensorApps wil Sick de verspreiding van het COVID-19-virus helpen te vertragen. De combinatie met 2D- en 3D-LiDAR-sensoren moet ervoor zorgen dat mensen de aanbevolen minimumafstand in openbare en vooraf gedefinieerde ruimtes gemakkelijk kunnen aanhouden.
IJspaleis gaat aan de slag met Objective MES en WMS
IJspaleis, een Nederlandse producent van consumptie-ijs, maakt niet alleen ijs voor de eigen merken, zoals IJspaleis, Boerderijs, Pâtissier en Playa Ice Cream, maar is ook een belangrijke leverancier van private label ijs. Inmiddels kan IJspaleis alle Nederlandse retailers en groothandels, alsook heel wat buitenlandse, onder zijn klanten rekenen.