Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Signify
Als wereldleider in verlichtingsoplossingen voor de professionele en consumentenmarkt verzenden Signify en zijn logistieke partners grote aantallen producten naar alle uithoeken van de wereld. Het gebruik van de Descartes-oplossing Transportation Manager voor de coördinatie van rechtstreekse leveringen aan eindklanten vanuit Europese bedrijfsvestigingen heeft ertoe geleid dat Signify minder geld kwijt is aan zijn 4PL-partners, de orderdesk meer controle uitoefent en een beter totaalzicht heeft op de vervoersbewegingen.
De precaire balans tussen stock en service
Voorraadkosten zo laag mogelijk houden, en klanten toch een perfecte service aanbieden: dàt is de uitdaging die groothandels elke dag bezig houdt. Een slimme voorraadstrategie is de oplossing. Daarbij draait het niet zozeer om de vraag “Welke producten heb ik maar beter op stock, en welke niet?” Maar wel: “Hoe krijg ik die bestelling bij mijn klant, waar en wanneer die dat wil?”
Van multichannel naar omnichannel
De groothandel is niet meer een fysieke plaats voor handel, maar een organisatie waar service centraal staat. Om die rol succesvol uit te voeren, moet de groothandel dichter bij de eindgebruiker komen. Een uitgekiende omnichannel-kanalenstrategie is daarbij vereist.
Een pakje hier, een pakje daar: speel het maar klaar
E-commerce veroorzaakt een fundamentele verandering in de manier waarop bedrijven omgaan met klanten en consumenten. Om aan de hoge verwachtingen te voldoen, transformeren bedrijven alle aspecten van hun business. Dat geldt vooral voor de processen van transport en logistiek, die de gevolgen van een stijgend aantal verzendingen, kleinere bestellingen en een groeiend aantal leveropties sterk voelen.
De toekomst is aan autonome systemen
Het Amerikaanse softwarebedrijf Oracle gelooft in een toekomst waar alle systemen volledig autonoom handelen. Dat zei het op de Oracle Cloud Day in Brussel. Nu al zijn applicaties met elkaar verbonden in de cloud en vormen data meer en meer de basis om inzichten te verwerven en uiteindelijk te innoveren.
Het postmoderne ERP-model
On-premise systemen, SaaS-oplossingen: onze ERP-oplossing werkt op beide systemen en zelfs combinaties ervan zijn mogelijk. Dankzij de postmoderne ERP-benadering kunnen bedrijven verschillende IT-oplossingen implementeren. Maar de keuze voor de geschikte technologie en implementatiepartner is een heel karwei.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Generix Group voldoet aan Europese interoperabiliteitsnormen voor e-invoicing
Eerder deze maand presenteerde Generix Group de ontwikkelingen in het kader van het EURINV-project aan de vertegenwoordigers van het programma ‘Connecting Europe Facility’ van de Europese Commissie. Het ‘Connecting Europe Facility’ programma wordt beheerd door het Uitvoerend Agentschap voor innovatie en netwerken (IENA) binnen de Europese Commissie.
Trends Business Information lanceert ProspectFinder
Artikel - Als onestopshop voor actuele bedrijfsinformatie biedt Trends Top, een merk van Trends Business Information, zijn klanten ook webtools aan voor financiële analyse, prospectie, geomarketing en salesmanagement. Samen met Natch, gespecialiseerd in b2b e-business, stak Trends Top een van die prospectietools in een totaal nieuw kleedje.
Digitalisering, het antwoord op stijgende klantverwachtingen
Artikel - De wereld van handel- en productiebedrijven verandert snel. De verwachtingen van de markt zijn de laatste jaren, maanden en zelfs weken sterk geëvolueerd. Als ondernemer wordt u verplicht om zich steeds aan te passen. Digitalisering speelt hierin een cruciale rol.
First en last mile als succesfactor in retail en logistiek
Whitepaper - In de recente whitepaper, "De first en de last mile als succesfactor in retail en logistiek", kijkt Zetes, een leverancier van supply chain-technologie, naar de uitdagingen voor de e-commerce bij het verbeteren van de klantervaring, van orderpicking, verpakking en verzending tot en met de fysieke bezorging bij de klant.
Prologis verhoogt duurzaamheid met Prologis Essentials Marketplace
Prologis, aanbieder van logistiek vastgoed, heeft ‘Prologis Essentials Marketplace’ in Europa gelanceerd. Het betreft een aankoopplatform dat klanten helpt bij het opzetten, integreren of upgraden van hun magazijnactiviteiten met duurzame en kostenbesparende technologieën, producten en diensten.
BigMile beschikbaar voor Europese gebruikers
Stichting Connekt (een onafhankelijk netwerk voor duurzame bereikbaarheid in mobiliteit en logistiek) en Districon Solutions (ontwikkelaar van supply chain-strategieën en -oplossingen) zijn een samenwerking aangegaan om vanuit BigMile BV de SaaS-oplossing BigMile als dienst commercieel te leveren, om te beginnen in Europa.
IFacto Group, Infront en Qubix voortaan samen onder één dak
IFacto Group, Infront en Qubix – alle Microsoft Gold Partner – bundelen hun krachten en vormen voortaan een groep van 130 medewerkers actief in Microsoft Dynamics 365 ERP, E-Commerce, CRM en Modern Workplace met 550 klanten en een omzet van 18 miljoen euro.
Optimact vermeldt in de studie van OR/MS Today forecasting software survey
Advertorial Voor veel organisaties blijft het belangrijkste doel dat hun forecasting software snelle berekening van prognoses en bijbehorende statistieken oplevert, die tegelijkertijd robuust en zinvol zijn en gemakkelijk kunnen worden bijgewerkt zodra er nieuwe gegevens beschikbaar komen voor de verdere supply chain planning.
Sick zet technologie in om social distancing te garanderen
Met de nieuwe PeopleCounter en DistanceGuard SensorApps wil Sick de verspreiding van het COVID-19-virus helpen te vertragen. De combinatie met 2D- en 3D-LiDAR-sensoren moet ervoor zorgen dat mensen de aanbevolen minimumafstand in openbare en vooraf gedefinieerde ruimtes gemakkelijk kunnen aanhouden.
IJspaleis gaat aan de slag met Objective MES en WMS
IJspaleis, een Nederlandse producent van consumptie-ijs, maakt niet alleen ijs voor de eigen merken, zoals IJspaleis, Boerderijs, Pâtissier en Playa Ice Cream, maar is ook een belangrijke leverancier van private label ijs. Inmiddels kan IJspaleis alle Nederlandse retailers en groothandels, alsook heel wat buitenlandse, onder zijn klanten rekenen.