Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Maintenence partners creates insight and maintains overview with IFS applications™
Maintenance Partners, headquartered in Belgium, offers advanced engineered services that go beyond maintenance through its four business units: Turbo Machinery, Rotating, Business Development and Wind. The company optimizes machinery operation within the entire production chain.
Nederlandse retailgroep gebruikt Zebra touch-computers voor efficiënte processen op de winkelvloer
The Sting, opgericht in Nederland in 1982, was geïnspireerd door de sixties: boetieks, hippiecultuur, popmuziek en vrijheid. De merknaam komt van de film ‘The Sting’ uit 1973, waarin Paul Newman en Robert Redford een hoofdrol hebben. Kernwoorden voor The Sting zijn grappig, ondeugend, brutaal en vrij.
Dutch Car Parts Distributor Significantly Increases Dispatch Efficiency with Zebra’s TC8000 Touch Mobile Computers
Sator became part of LKQ Corporation in 2013 and, together with its European LKQ sister companies Rhiag group, Euro Car Parts, Stahlgruber and Auto Kelly, is the European market leader in the automotive aftermarket. Sator is a supplier of automotive parts and tools to car workshops, wholesalers and end customers throughout the Benelux and France, delivering thousands of orders daily to wholesalers and its own 85 branches.
Zo werkt de volautomatische productieplanning software van PROPOS
Veel productiebedrijven hebben moeite met het nakomen van afgesproken levertijden. Maak kennis met PROPOS software! PROPOS verkort uw levertijden, verhoogt uw leverbetrouwbaarheid en verlaagt productiekosten. PROPOS is een shop floor control systeem dat productieorders rechtstreeks vanuit uw ERP-systeem volautomatisch en realtime inplant.
Customer case Krëfel
PHI DATA helpt Krëfel bij de logistieke afhandeling en automatiseert de administratie van leveringen. De oplossing bestaat uit een combinatie van TomTom Bridge PDA’s met PHI DATA’s software IDdelivery.
Gratis tickets voor HANNOVER MESSE 2020
Naar jaarlijkse gewoonte opent HANNOVER MESSE haar deuren voor de industriële pionier. Van 13 tot en met 17 juli 2020 staat het beursterrein van Hannover in het teken van industriële transformatie. Welke kansen vloeien voort uit nieuwe technologieën, een veranderende marktvraag of de toenemende belangstelling voor het klimaat?
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Belgische e-business eindelijk aan opleving toe
Met zijn Internetbarometer onderzoekt Email-Brokers, actief in databasemanagement en interactieve marketing, hoe de aanwezigheid en de activiteiten van de Belgische bedrijven op het internet evolueren. Drie jaar na de laatste editie zijn de resultaten van de nieuwe barometer bemoedigend, want België zit eindelijk in de Europese kopgroep.
HP en Deloitte werken samen om digitale transformatie te versnellen
Beide bedrijven zullen samenwerken aan de implementatie van HP’s Jet Fusion 3D-printtechnologie in grote productieomgevingen. Dat moet ervoor zorgen dat bedrijven sneller producten kunnen ontwerpen en produceren, maar ook een flexibelere supply chain kunnen inrichten en hun productieproces efficiënter maken.
5 miljoen groeigeld voor e-commerce verzendtool SendCloud
SendCloud heeft een investering van vijf miljoen euro binnengehaald. Het snelgroeiende tech-bedrijf werd in 2012 opgericht om het verzend- en retourproces voor kleine en middelgrote webshops te verbeteren door het slimmer en goedkoper te laten verlopen.
Uniconta breidt uit naar Nederland
Mede dankzij een recente kapitaalinjectie is de uitrol van het Deense Uniconta naar de Nederlandse markt een feit. Uniconta is een Software-as-a-Service ERP-systeem dat is ontwikkeld door Erik Damgaard en is gebaseerd op de kennis en ervaring uit de eerdere ontwikkeling van vijf ERP-applicaties, onder andere Concorde XAL en Microsoft Dynamics AX.
Avanade biedt nieuwe Microsoft Azure Stack oplossing
De geïntegreerde oplossing opereert vanuit één enkele provider en wordt on-premise aangeboden, maar ook gehost vanuit externe locaties of Avanade datacenters. Binnenkort wordt het product ook aangeboden via het Accenture Cloud Platform (ACP).
Nieuwe CEO voor Ordina Belgium & Luxemburg
Eind juli is Lieven Verhaevert aangetreden als nieuwe CEO van Ordina Belgium & Luxemburg. Hij volgt daarmee Franky Van Damme op die in november vorig jaar tijdelijk de rol van CEO op zich nam. Verhaevert was general manager Insurance bij CSC & DXC Technology, waar hij verantwoordelijk was voor de resultaten in België, Luxemburg, Spanje, Portugal, Frankrijk en Italië.
SSCC-code van GS1 gekozen voor unieke identificatie van pakjes
Het CEN (European Committee for Standardisation) heeft de SSCC-code van standaardenorganisatie GS1geselecteerd om elk pakje dat in Europa wordt verzonden, uniek te identificeren. Dat houdt in dat ieder pakje, ongeacht de verzender of de pakjesdienst, een unieke code krijgt volgens dezelfde standaard.
Retailers plannen investeringen in IoT voor betere klantenervaring
Dat blijkt uit de ‘Retail Vision Study 2017’, een wereldwijd onderzoek van Zebra Technologies. Hierbij worden de technologische trends geanalyseerd die de toekomst van retail vormgeven en de winkelervaring verbeteren. Volgens het onderzoek zou 70% van de bevraagde retailers klaar zijn voor het Internet of Things (IoT) en is 65% van plan tegen 2021 te investeren in automatische oplossingen voor bijvoorbeeld voorraadbeheer.
Belg behoort tot meest loyale e-shoppers van Europa
De nieuwste E-Shopper Barometer, een grootschalig pan-Europees onderzoek van DPDGroup, toont aan dat Belgen (88%) steevast bij dezelfde online shops kopen. Belgen gaan ook vaak virtueel over de grenzen heen shoppen. Zo kocht 71% van de Belgen al eens online bij een buitenlandse webshop, terwijl het Europese gemiddelde op 33% ligt.