Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Op weg naar een autonome supply chain
De IT-wereld heeft de race naar autonome supply chain software al een tijdje ingezet. Softwarebedrijf Infor duwt met Infor Nexus het gaspedaal nog wat dieper in. Het datagedreven platform biedt via zijn Control Center transparantie doorheen de hele supply chain en maakt gebruik van onder meer Internet of Things (IoT), geofencing en artificiële intelligentie (AI) om problemen binnen de logistieke keten te voorspellen, te signaleren en er adequaat op te reageren.
Bedrijven worstelen met digitale transformatie
Dat organisaties intussen het belang van digitale transformatie inzien, daar bestaat geen twijfel over. Dat blijkt ook uit de bedragen die wereldwijd naar digitale transformatietechnologieën vloeien. Verwacht wordt dat bedrijven tegen 2021 meer dan 2 biljoen dollar zullen spenderen aan hardware, software en services die die transformatie ondersteunen.
ENGIE Fabricom Automatiseert het Tracken van Bagage met Behulp van Zebra Technologies
Brussel, België - 29 April, 2019 - Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), een vernieuwer met oplossingen en partners die ervoor zorgen dat bedrijven een prestatievoorsprong kunnen realiseren, heeft vandaag aangekondigd dat ENGIE Fabricom de Zebra TC56 mobiele computers gaat inzetten om bagagestromen van vliegtuigen te verwerken en te traceren om zo de productiviteit en nauwkeurigheid te verhogen.
Objective voor kaasimport Jan Dupont
Kaasimport Jan Dupont zorgt niet alleen voor de invoer en distributie van een grote variëteit aan kazen, maar ook voor de optimale rijping, opslag, bewaring, versnijding of andere bewerking ervan. Het is een hele uitdaging om deze volledige cyclus, van de ontvangst van de basisproducten tot de distributie van de eindproducten in hun diverse verpakkingsvormen, in goede banen te leiden.
Royal IHC increases flexibility, transparency and uniformity within the organization with ‘one IHC’, the worldwide roll-out of IFS applications™
Dutch specialist in the maritime sector IHC rolled out a global ERP backbone for various business units based on IFS Applications™ within two and a half years.
Wynn's profits from openness in IFS applications™
Wynn’s has deployed IFS Applications as its central business information system since 2001. Since then the component-based business applications have enabled smoother, more efficient back office processes and a clearer overview of the documentation related to its products.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Belgische e-business eindelijk aan opleving toe
Met zijn Internetbarometer onderzoekt Email-Brokers, actief in databasemanagement en interactieve marketing, hoe de aanwezigheid en de activiteiten van de Belgische bedrijven op het internet evolueren. Drie jaar na de laatste editie zijn de resultaten van de nieuwe barometer bemoedigend, want België zit eindelijk in de Europese kopgroep.
HP en Deloitte werken samen om digitale transformatie te versnellen
Beide bedrijven zullen samenwerken aan de implementatie van HP’s Jet Fusion 3D-printtechnologie in grote productieomgevingen. Dat moet ervoor zorgen dat bedrijven sneller producten kunnen ontwerpen en produceren, maar ook een flexibelere supply chain kunnen inrichten en hun productieproces efficiënter maken.
5 miljoen groeigeld voor e-commerce verzendtool SendCloud
SendCloud heeft een investering van vijf miljoen euro binnengehaald. Het snelgroeiende tech-bedrijf werd in 2012 opgericht om het verzend- en retourproces voor kleine en middelgrote webshops te verbeteren door het slimmer en goedkoper te laten verlopen.
Uniconta breidt uit naar Nederland
Mede dankzij een recente kapitaalinjectie is de uitrol van het Deense Uniconta naar de Nederlandse markt een feit. Uniconta is een Software-as-a-Service ERP-systeem dat is ontwikkeld door Erik Damgaard en is gebaseerd op de kennis en ervaring uit de eerdere ontwikkeling van vijf ERP-applicaties, onder andere Concorde XAL en Microsoft Dynamics AX.
Avanade biedt nieuwe Microsoft Azure Stack oplossing
De geïntegreerde oplossing opereert vanuit één enkele provider en wordt on-premise aangeboden, maar ook gehost vanuit externe locaties of Avanade datacenters. Binnenkort wordt het product ook aangeboden via het Accenture Cloud Platform (ACP).
Nieuwe CEO voor Ordina Belgium & Luxemburg
Eind juli is Lieven Verhaevert aangetreden als nieuwe CEO van Ordina Belgium & Luxemburg. Hij volgt daarmee Franky Van Damme op die in november vorig jaar tijdelijk de rol van CEO op zich nam. Verhaevert was general manager Insurance bij CSC & DXC Technology, waar hij verantwoordelijk was voor de resultaten in België, Luxemburg, Spanje, Portugal, Frankrijk en Italië.
SSCC-code van GS1 gekozen voor unieke identificatie van pakjes
Het CEN (European Committee for Standardisation) heeft de SSCC-code van standaardenorganisatie GS1geselecteerd om elk pakje dat in Europa wordt verzonden, uniek te identificeren. Dat houdt in dat ieder pakje, ongeacht de verzender of de pakjesdienst, een unieke code krijgt volgens dezelfde standaard.
Retailers plannen investeringen in IoT voor betere klantenervaring
Dat blijkt uit de ‘Retail Vision Study 2017’, een wereldwijd onderzoek van Zebra Technologies. Hierbij worden de technologische trends geanalyseerd die de toekomst van retail vormgeven en de winkelervaring verbeteren. Volgens het onderzoek zou 70% van de bevraagde retailers klaar zijn voor het Internet of Things (IoT) en is 65% van plan tegen 2021 te investeren in automatische oplossingen voor bijvoorbeeld voorraadbeheer.
Belg behoort tot meest loyale e-shoppers van Europa
De nieuwste E-Shopper Barometer, een grootschalig pan-Europees onderzoek van DPDGroup, toont aan dat Belgen (88%) steevast bij dezelfde online shops kopen. Belgen gaan ook vaak virtueel over de grenzen heen shoppen. Zo kocht 71% van de Belgen al eens online bij een buitenlandse webshop, terwijl het Europese gemiddelde op 33% ligt.