Digital Business
ERP: veel tinten van verandering
Zeven succesfactoren bij ERP change management
Geen enkele CXO zal ontkennen dat het succes van een grote ERP-transformatie meer vraagt dan een implementatie die binnen budget, scope en timing live gaat. De adoptie van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken door de medewerkers is minstens even bepalend om de verwachte voordelen te realiseren. Enter change management. Tot daar is iedereen het eens. Maar change management, hoe doe je dat in een ERP-project? Is dat niet ‘fluffy people stuff’? Wat werkt en wat werkt niet? Lees vooral verder en ontdek zeven concrete do’s en don’ts.
Recente artikelen
Complexiteit beheren is de kunst
Het is stilaan een dooddoener, maar voor de implementatie van een nieuw centraal ERP-systeem ga je beter niet over een nacht ijs. Ook Carglass, dat zich sinds jaar en dag profileert als specialist in het herstellen en vervangen van autoruiten, nam ruim de tijd om over te schakelen naar Microsoft Dynamics AX.
Razendsnel leveren? Traceerbaarheid verzekeren? Hospital logistics doet het met fit4logistics.
Hospital Logistics biedt ziekenhuizen en zorginstellingen een uniek concept: het fungeert als distributiecentrum voor al hun verbruiksgoederen – van water en thee tot steriele kompressen. Een opdracht waar stevige vereisten aan vasthangen, zoals snelle, accurate picking, bliksemsnelle leveringen en feilloze traceerbaarheid.
In het magazijn van BONFIX kan iedereen altijd alles vinden
BONFIX is fabrikant van onder meer fittingen, kranen en koppelingen. Het bedrijf gaat er prat op hoge kwaliteit te leveren voor een lage prijs. En dan ook nog eens zeer snel te kunnen leveren: vóór 16.30u besteld, betekent de volgende dag geleverd.
Met de oplossingen van Exact zijn onze bedrijfsprocessen veel efficiënter ingericht.
Weweler-Colaert NV is als fabrikant van veren voor bedrijfswagens een toonaangevende speler in de automotive sector en tevens marktleider in de Europese vervangingsmarkt. In de voorbije 130 jaar is Weweler een technologische leider geworden in het ontwerpen en produceren van veersystemen en componenten die een toegevoegde waarde leveren aan het wegtransport en de automotive industrie.
Hoe uitgeverij Papette weer winst maakt met voeten op tafel
Dankzij de liefde voor papier en creativiteit krabbelde uitgeverij Dirix na de economische crisis van 2008 weer op. Nu oogst het 140 jarige familiebedrijf met zustermaatschappij Papette internationaal succes door de verkoop van luxe wenskaarten en het betere papierwerk.
Ehale: "Dankzij Exact voor Handel besparen we 3 werknemers
Sinds nicotine in elektronische sigaretten in België is toegestaan, neemt de populariteit immense vormen aan. Zogenaamde vaporshops schieten als paddenstoelen uit de grond. Er zijn er nu 300 in België. Groothandel Ehale vaart er wel bij en zet alles op alles om vernieuwend te blijven.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Belgische e-business eindelijk aan opleving toe
Met zijn Internetbarometer onderzoekt Email-Brokers, actief in databasemanagement en interactieve marketing, hoe de aanwezigheid en de activiteiten van de Belgische bedrijven op het internet evolueren. Drie jaar na de laatste editie zijn de resultaten van de nieuwe barometer bemoedigend, want België zit eindelijk in de Europese kopgroep.
HP en Deloitte werken samen om digitale transformatie te versnellen
Beide bedrijven zullen samenwerken aan de implementatie van HP’s Jet Fusion 3D-printtechnologie in grote productieomgevingen. Dat moet ervoor zorgen dat bedrijven sneller producten kunnen ontwerpen en produceren, maar ook een flexibelere supply chain kunnen inrichten en hun productieproces efficiënter maken.
5 miljoen groeigeld voor e-commerce verzendtool SendCloud
SendCloud heeft een investering van vijf miljoen euro binnengehaald. Het snelgroeiende tech-bedrijf werd in 2012 opgericht om het verzend- en retourproces voor kleine en middelgrote webshops te verbeteren door het slimmer en goedkoper te laten verlopen.
Uniconta breidt uit naar Nederland
Mede dankzij een recente kapitaalinjectie is de uitrol van het Deense Uniconta naar de Nederlandse markt een feit. Uniconta is een Software-as-a-Service ERP-systeem dat is ontwikkeld door Erik Damgaard en is gebaseerd op de kennis en ervaring uit de eerdere ontwikkeling van vijf ERP-applicaties, onder andere Concorde XAL en Microsoft Dynamics AX.
Avanade biedt nieuwe Microsoft Azure Stack oplossing
De geïntegreerde oplossing opereert vanuit één enkele provider en wordt on-premise aangeboden, maar ook gehost vanuit externe locaties of Avanade datacenters. Binnenkort wordt het product ook aangeboden via het Accenture Cloud Platform (ACP).
Nieuwe CEO voor Ordina Belgium & Luxemburg
Eind juli is Lieven Verhaevert aangetreden als nieuwe CEO van Ordina Belgium & Luxemburg. Hij volgt daarmee Franky Van Damme op die in november vorig jaar tijdelijk de rol van CEO op zich nam. Verhaevert was general manager Insurance bij CSC & DXC Technology, waar hij verantwoordelijk was voor de resultaten in België, Luxemburg, Spanje, Portugal, Frankrijk en Italië.
SSCC-code van GS1 gekozen voor unieke identificatie van pakjes
Het CEN (European Committee for Standardisation) heeft de SSCC-code van standaardenorganisatie GS1geselecteerd om elk pakje dat in Europa wordt verzonden, uniek te identificeren. Dat houdt in dat ieder pakje, ongeacht de verzender of de pakjesdienst, een unieke code krijgt volgens dezelfde standaard.
Retailers plannen investeringen in IoT voor betere klantenervaring
Dat blijkt uit de ‘Retail Vision Study 2017’, een wereldwijd onderzoek van Zebra Technologies. Hierbij worden de technologische trends geanalyseerd die de toekomst van retail vormgeven en de winkelervaring verbeteren. Volgens het onderzoek zou 70% van de bevraagde retailers klaar zijn voor het Internet of Things (IoT) en is 65% van plan tegen 2021 te investeren in automatische oplossingen voor bijvoorbeeld voorraadbeheer.
Belg behoort tot meest loyale e-shoppers van Europa
De nieuwste E-Shopper Barometer, een grootschalig pan-Europees onderzoek van DPDGroup, toont aan dat Belgen (88%) steevast bij dezelfde online shops kopen. Belgen gaan ook vaak virtueel over de grenzen heen shoppen. Zo kocht 71% van de Belgen al eens online bij een buitenlandse webshop, terwijl het Europese gemiddelde op 33% ligt.